2017-01-05, 19:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Okej, tack. Jag var mer ute om det är tiden när hennes telefon dog (polisens uppgifter) och varför.
Om vi nu ska utgå från att hon blev överfallen klockan 04,03 så kan hon inte ha hunnit gå långt från stationsområdet. På Google maps kan man se att Korsör Stn. är slutstation och har en stor parkeringsplats. Nu vet inte jag om denna station besöks av många pendlare vid den tiden på dygnet, men normalt för en slutstation är väl att de som vill resa vidare måste söka sig till annan transportsätt än tåg, t. e.x. bil. Kanske någon medpassagerare som hade en bil parkerad, en vän som skulle hämta mm?

GM kan ju ha planerat att våldta någon, det råkade bara bli EM.

Edit;
Våldtäktsmän söker sig till ställen där ensamma kvinnor kan finnas vid vissa tidpunkter på dygnet. Tex. stationer, parker, nattklubbar, promenadvägar mm.

Korsör är ingen slutstation(ändstation), och vänligen kolla upp tågtiderna innan du fortsätter att skapa trådsanningar.
Citera
2017-01-05, 19:02
Medlem
NattJurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
När hon hittades sades dock att det inte gick att se om det var en man eller kvinna.
Jo, jag vet, men det behöver ju inte betyda att "mycket lite återstod av kroppen", vilket några i tråden skriver, baserat på den här artikeln eller andra. Men visst, om jag får ett tydligt citat från en polis som utreder mordet så köper jag det. Jag har bara svårt för att tro att kroppen var så illa åtgången.

Om hon inte blivit illa påkörd och skadad förstås? Eller styckad?
Citera
2017-01-05, 19:03
Medlem
Citat:
Fast varför skulle hon dröja sig kvar på stationsområdet till såväl vännerna åkt iväg och typ stannat och vinka iväg de andra människorna som klev av i Korsör för att bli ensam kvar på platsen... så "sjovt" har jag svårt att tänka mig en tågstation är en söndagmorgon kring fyra... såvitt man inte väntar på någon.

Och att överfalla någon på eller i närheten av en tågstation kräver ju lokalkännedom eller bra planering ... när tågen kommer in tex . Och på somrarna är ju det vanligt att ungdomar samlas på på mackar och just där det är lite aktivitet busstorget mm. Iallafall i mindre samhällen 😕
Citera
2017-01-05, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Korsör är ingen slutstation(ändstation), och vänligen kolla upp tågtiderna innan du fortsätter att skapa trådsanningar.

Enligt uppgifter i media anlände tåget klockan 03,53 och att hennes mobil dog 04,03. Har du andra uppgifter?

Korsör (se google maps) har ingen räls efter Korsör station mot Storabältsbron

Edit; kan inte länka, men kolla AB 12november, där står tågtiden
Senast redigerad av KSP 2017-01-05 kl. 19:07.
Citera
2017-01-05, 19:06
Medlem
NattJurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Tror hon bestämt träff /lift med någon eftersom hon avböjde att dela taxi. Den tiden på morgonen och att hon även skulle upp till kyrkan känns lite konstigt att man föredrar en promenad på ett par kilometer 😕 04 på morgonen .
Hon kanske ville spara pengar eller förbruka alla kalorier som hon stoppat i sej under kvällen? Var väl en sväng på McDonalds? Hon kanske ville hålla sej smal? Eller också är det som hon sa: Hon ville promenera och lyssna på musik.
Citera
2017-01-05, 19:09
Medlem
Citat:
Jag har varit inne på det till en början, men då jag är lite (läs ganska mycket äldre) än EM, så är det de facto inget konstigt. Många i tråden skulle kunna göra det trots arbete om några timmar.

Jag har svårt att tänka mig att hon planerat möte med någon.
Och jag är ochså " äldre 😀 Men ok visst man orkade hur mycket som helst när man var yngre😀 Men tror iallafall det är någon hon känner? Idag tycker jag ungdomar är väldigt upplyst om vad som kan hända.Mina tonårstjejer tror jag vart rejält skrämda när det med Lisa Holm hände. Men som du varit inne på kan ju varit ren otur ( som med Lisa H) på fel plats på fel ställe just då ? Och personen såg sin chans 😕
Citera
2017-01-05, 19:12
Medlem
I en artikel i AB den 12 november står det att tåget anlände klockan 03,53 och klockan 04,03 skickade EM en skärmdump via Facebook till sin väninna som just då satt i taxin. Väninnan svarade på det meddelandet som aldrig kom fram.

Det var alltså EM som skickade meddelande klockan 04,03 och inte väninnan. Kan väninnan ha svarat direkt klockan 04,03 eller svarade hon senare, i så fall vid vilken tid?

Det mest troliga här är väl att väninnan svarade direkt EM, men svaret kom aldrig fram.
Citera
2017-01-05, 19:14
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
GM har slagit till när rätt tillfälle gavs. Oavsett så har GM planerat att överfalla någon. Sedan om det är precis före grusvägen eller invid bilvägen på vägen till grusvägen spelar mindre roll. Överfallet har antagligen skett relativt fort efter att EM kom ut på parkeringsområdet utanför stationshuset.

Ja och där kan EM ha blivit sedd gåendes allena på ganska långt håll från vägen. GM kan ha stått vid stationen men lika möjligt är att det är någon som passerar och ser henne. Somdet ser ut på foton från busstationen (ca 60-80meter från tågstationen) är det såpass öppet på "framsidan" (södra entren) att en ensam människa nog hyfsat lätt skulle kunna ses från vilket håll som helst i princip.
Citera
2017-01-05, 19:15
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Enligt uppgifter i media anlände tåget klockan 03,53 och att hennes mobil dog 04,03. Har du andra uppgifter?

Järnvägen fortsätter i tunnel under Stora Bält för att ansluta till Stora Bältbron vid Sprogø. https://sv.wikipedia.org/wiki/Stora_B%C3%A4ltbron
Citera
2017-01-05, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Och jag är ochså " äldre 😀 Men ok visst man orkade hur mycket som helst när man var yngre😀 Men tror iallafall det är någon hon känner? Idag tycker jag ungdomar är väldigt upplyst om vad som kan hända.Mina tonårstjejer tror jag vart rejält skrämda när det med Lisa Holm hände. Men som du varit inne på kan ju varit ren otur ( som med Lisa H) på fel plats på fel ställe just då ? Och personen såg sin chans 😕

Ja, jag tror inte att GM planerat detta specifikt mot EM, utan vem som helst när tillfälle gavs. Däremot är jag övertygad om att GM planerat att överfalla en kvinna. Man kan dela in våldtäktsmän i olika typer, vilken typ denna person är vet vi inte ännu. Kroppen och brottsplatsen samt fyndplatsen är en avgörande pusselbit för att få information om förövaren. Skadorna och eventuella vapen, sperma/inte sperma mm. (våltäktsmän får inte utlösning alltid)
Citera
2017-01-05, 19:19
Medlem
Citat:
Ja och där kan EM ha blivit sedd gåendes allena på ganska långt håll från vägen. GM kan ha stått vid stationen men lika möjligt är att det är någon som passerar och ser henne. Somdet ser ut på foton från busstationen (ca 60-80meter från tågstationen) är det såpass öppet på "framsidan" (södra entren) att en ensam människa nog hyfsat lätt skulle kunna ses från vilket håll som helst i princip.

Oavsett om GM passerar i bil eller om han står parkerad på stationen, vid vägkanten mm. så har GM planerat att utföra ett överfall. Överfallsplatsen är med stor sannolikhet intill/nära stationen. Det var det jag ville ha sagt.
Citera
2017-01-05, 19:22
Medlem
NattJurs avatar
Citat:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23899578.ab

Citat:
Klockan 03.53 söndag den 10 juli rullade tåget in på stationen i Korsør. Ombord fanns Emilie Meng, 17, tillsammans med tre vänner. Under lördagskvällen hade vännerna varit i Slagelse, de hade varit på kafé och rökt vattenpipa och druckit alkoläsk innan de åt på Mcdonalds och åkte hemåt.

Vid 04-tiden fångade tågstationens övervakningskameror hur tjejerna sa hej då, de tre vännerna tog en taxi medan 17-åriga Emilie ville promenera hem i den ljusa sommarnatten. Hennes vänner såg genom bakrutan på taxin hur Emilie fixade med mobiltelefonens hörlurar medan de rullade från stationen, skriver danska Berlingske.

Klockan 04.03 skickade hon en skärmdump på ett meddelande till en av vännerna i taxin via Facebook messenger. Vännen skickade ett svar som aldrig kom fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in