Citat:
Ursprungligen postat av
rotesau
Man kan nog utgå från att dom bägge konfronterats med diverse teknisk bevisning och annat vid det här laget.
Det hoppas jag iaf man kan utgå från.
Det är motpart (åklagare, men troligtvis genom FhL) som använder begreppet "mjukna"
Resten är ganska lätt, då det bara är tre slags möjligheter för mgm att svara på konfrontationen.
- H*n erkänner rubbet.
- H*n röjer den andre mgm, mer eller mindre. Dock utan att röja sig själv.
- H*n nekar/skyddar sig och den andre.
Med tanke på sjöpolisen´s aktiviteter drar jag åt att gissa på mitten-alternativet. Det är ganska specifik verksamhet dom håller på med där med dykningar.
Jag tror att han åtminstone halv-röjt Johanna.
Förhören fokuserar på MR, självklart han är kvar på plats medan JM fått byta häkte.
Man, ingen aning vem svt:s källa är men tidningen använder sig av ordet mjukna i
tidningsartikeln, inte gjort vissa medgivanden vilket brukar vara det valda ordet.
Ordet mjukna är nåt helt annat och just det ordet passarminte in på dina tre alternativ.
Självklart finns det massvis med andra alternativ än de tre du lanserar.
Första dykningen gjordes den fjärde nov, den andre den elfte nov och den tredje
nu här runt jul. Jag tror inte söken varken nu eller då har med MR att göra utan
allmänhetens tips eller möjligtvis visar färddatorn någon stop eller avkrok. Men teknik
är något jag definitivt inte hanterar så jag får lämna det men ändock håller jag det för
öppet att färddatorn kan visa nåt. Morden skedde också tidigt på kvällen, man sökte
vittnen som kan ha sett "firmabilen". Själklart var folk i farten så här tidigt på kvällen
hundägare och folk överlag. så medialt exponerat detta fall varit så tror jag polis
blivit överfösta med samtal, mer än dom hanterat säkert. Vågar inte ens tänka mig
"tipshögen".
Förutom tips finns säkert viss teknisk bevisning, det strider jag inte emot men fastän
bevis finns är det självklart ingen garanti på erkännanden. Vad jag däremot motsäger
är att mjukna är synonymt med erkännande utan ordval som "vissa medgivanden"
hade då passat bättre enligt mig. Media är välbekant med orden vissa medgivanden
men valde ändå ordet mjukna. Här tror jag mera som Refraktor att MR berättar om
artikeln stämmer vill säga vissa småsaker, vi vet faktiskt inte ens om han öppnat truten
tidigare heller i förhören killen är nog den som inte gillar poliser utan mera
vägrar samarbeta. Det ligger liksom i hans natur om man skall göra en bedömning
på hans berättelse ifrån paragraf sjuan....