2017-01-04, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
okej, det är nog bara jag som börjar bli gammal. Jag tror vi kan glömma den diskussionen. Jag skulle så gärna vilja veta hur hon såg ut när hon hittades, vilka fynd, spår har säkrats på platsen och kroppen.

Jag är 90% säker på att hon måste ha blivit bunden med rep, tejp e.d. på något sätt. Det bör vara något rituellt/fantasi (för GM) över valet av EM och plats. Att han föredrar kvinnor i hennes ålder, utseende, hår mm. Har detta hänt vid stationen så har han letat efter "rätt" offer.

Vem i hela världen hänger runt en tågstation klockan 4 på morgonen?
Det hör väl inte till det vanligaste? Så en person som bestämt sig för att leta ett offer väntar tidigt på morgonen när ytterst få människor är vakna?
Folk som jobbar obekväma tider, resenärer, folk som festat och är påväg hem genom att åka tåg eller buss. Finns det fler typer?
Citera
2017-01-04, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kubraskas
Vem i hela världen hänger runt en tågstation klockan 4 på morgonen?
Det hör väl inte till det vanligaste? Så en person som bestämt sig för att leta ett offer väntar tidigt på morgonen när ytterst få människor är vakna?
Folk som jobbar obekväma tider, resenärer, folk som festat och är påväg hem genom att åka tåg eller buss. Finns det fler typer?

Man kanske inte helt ska utesluta att det kan handla om ett planerat dåd som var riktat mot just Emilie?
Citera
2017-01-04, 23:16
Medlem
Citat:
Jag är 90% säker på att hon måste ha blivit bunden med rep, tejp e.d. på något sätt. Det bör vara något rituellt/fantasi (för GM) över valet av EM och plats. Att han föredrar kvinnor i hennes ålder, utseende, hår mm. Har detta hänt vid stationen så har han letat efter "rätt" offer.

Otroligt bra analytisk förmåga. Kan du utifrån kända fakta berätta något om färg/fabrikat på tejpen och repet som användes? Detta kan ha stor betydelse för möjligheten att identifiera gärningsmannen.
Citera
2017-01-04, 23:38
Medlem
Luderlappens avatar
Nej, man kan inte utesluta att det var en bekant till E.M som planerat dådet, inte heller en att det är en förbipasserande flergångs-mördare från Ex Tyskland. Kan även ha varit en psykisk sjuk dåre från närliggande Motalavej eller en hord unga invandrare från detta slumområde som förlustat sig och det gick överstyr. Man avundas inte danska polisen, dom gör det bra om dom lyckas ta mördaren vilket jag hoppas dom gör, tänk sorgen för E.M:s anhöriga och skräcken o rädslan hos alla föräldrar nu när deras flickor ska ut på byn…
Om man triangelsöker all mobiltrafik i Korsör och vid mast närmast fyndplatsen kräver det väl att mobilen är påslagen och att telefonen är registrerad??
Men om telefonen råkar vara en oregistrerad kontantmobil…kan man ändå hitta personen??
Tänker på att man tex ringer sin Bank,försäkringsbolag etc och ger ut sitt oregistrerade nummer+sitt namn till vissa instanser.
Går det att "spåra" en oregistrerad mobil till en viss person?
Citera
2017-01-04, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Man kanske inte helt ska utesluta att det kan handla om ett planerat dåd som var riktat mot just Emilie?

Alla teorier och spekulationer är viktiga att undersöka. Men det är hemskt att inget veta.
Men om det var planerat så bör man kunna se mobil data eller besök på hennes Facebook exempelvis så att denna GM visste om var hon befann sig och när, eller om hon ständigt uppdaterar sig via snapchat etc.
Senast redigerad av Kubraskas 2017-01-04 kl. 23:55.
Citera
2017-01-05, 04:56
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Tåget med EM och hennes två väninnor kom in till Korsör Stn klockan 03,53 på morgonen. Väninnan skickade ett meddelande till henne klockan 04,03 som inte kom fram. Det är en tidspann på 10 minuter.

Om vi antar att hennes mobilbatteri hade 5-20% (osäkra uppgifter) så bör EM mobil manuellt stängts av eller slagits sönder cirka 04,03 pga överfall. Hon har på knappt 10 minuter, från att tåget anlänt till telefonens död, hunnit ta sig över vägen utanför Korsör Stn. till början av traktorvägen som går över ängen - alternativt mött sin mördare på parkeringen vid stationen eller vid bilvägen där hon skall gå över till ängen.

Jag tror att GM har bestämt sig för henne impulsivt vid stationen när han sökte efter ett passande offer och på något sätt närmat sig henne (kanske fråga efter väg e.d.) och dragit in/hotat med vapen för att få in henne i bilen. Ett stort risktagande av honom. Väl i bilen hade hon inte en chans (speciellt inte om detta var ett planerat dåd av GM, tillbehör, vapen, rep mm.)

GM överfaller sina offer relativt nära sina comfort zones, kan denne GM tidigare ha bott/arbetat där EM dumpades eller att GM tidigare bott/arbetat i Korsör men nu bor i närområdet där kroppen hittades?
Den tiden tror jag någon halvdan journalist knåpat ihop. Det gäller tidtabell vardagar. På helger kommer tåget in 03.49
Citera
2017-01-05, 08:03
Medlem
Det hör inte till Det absolut vanligaste att resa mitt i natten? Om det inte gäller en chaufför?
Eller om GM bor på Själland?
Skulle det gälla en chaufför så brukar lastbilschaufförer stanna vid macker för att sova, vila eller tanka, oavsett om det är stängt.
Vill bara spekulera, inte vilseleda.
Senast redigerad av Kubraskas 2017-01-05 kl. 08:26.
Citera
2017-01-05, 10:16
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luderlappen
Men om telefonen råkar vara en oregistrerad kontantmobil…kan man ändå hitta personen??
Tänker på att man tex ringer sin Bank,försäkringsbolag etc och ger ut sitt oregistrerade nummer+sitt namn till vissa instanser.
Går det att "spåra" en oregistrerad mobil till en viss person?

I praktiken kan man nästan alltid spåra ägaren till en oregistrerad kontantmobil.
Citera
2017-01-05, 11:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Den tiden tror jag någon halvdan journalist knåpat ihop. Det gäller tidtabell vardagar. På helger kommer tåget in 03.49

Jasså?

Kolla en gång till, DSB reseplanerare. Jag får det till att tåget på söndagar lämnar Slagelse stn 03:51 och ankommer Korsör stn 03:59.

Säkert att du inte är en journalist?

Citera
2017-01-05, 12:18
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kubraskas
Det hör inte till Det absolut vanligaste att resa mitt i natten? Om det inte gäller en chaufför?
Eller om GM bor på Själland?
Skulle det gälla en chaufför så brukar lastbilschaufförer stanna vid macker för att sova, vila eller tanka, oavsett om det är stängt.
Vill bara spekulera, inte vilseleda.

UnoX macken intill Storabaeltsvej är dygnetrunt öppen truckstop (ser ut som en mack med parkering där långtradadarchaffisar kan övernatta, - oklart om den är bemannad emler bara pumpstation för betalkort etc) . Därifrån kan man antingen köra söderut och svänga ut på vestmitorvejen eller åka norrut, förbi stationen och ansluta till vestmotorvej via Tårnborgvej.
Möjligtvis att man väljer att åka förbi stationen om där finns kiosk med möjlighet att köpa frukost? Intill UnoX macken finns ett cafe men den är bara öppen 10-20. Vill man ha något att äta tidigare må man bege sig annanstans.

Det finns många som väljer att åka på tider när det är mindre trafik om de ska åka långt (även om man inte är chaufför). Om man fortsätter norrut från E20/Vestmotorvejen mot- Tårnborgsvej - Storabältsvej (alldeles förbi stationen) - och vidare Stiberjsvej så finns där en hotell- och konferensanläggning som ser ut att ligga väldigt vackert intill vattnet. En gäst som checkat ut tidigt för att hinna köra en bit innan värsta trafiken drar igång?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-01-05 kl. 12:34.
Citera
2017-01-05, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
UnoX macken intill Storabaeltsvej är dygnetrunt öppen truckstop (ser ut som en mack med parkering där långtradadarchaffisar kan övernatta, - oklart om den är bemannad emler bara pumpstation för betalkort etc) . Därifrån kan man antingen köra söderut och svänga ut på vestmitorvejen eller åka norrut, förbi stationen och ansluta till vestmotorvej via Tårnborgvej.
Möjligtvis att man väljer att åka förbi stationen om där finns kiosk med möjlighet att köpa frukost? Intill UnoX macken finns ett cafe men den är bara öppen 10-20. Vill man ha något att äta tidigare må man bege sig annanstans.

Ja det är viktigt att ha i åtanke. Eftersom exempelvis Anders eklund åkte lite varstans och utfört minst 2 vidriga brott ute på vägen.

Bra information förresten
Senast redigerad av Kubraskas 2017-01-05 kl. 12:42.
Citera
2017-01-05, 12:54
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jasså?

Kolla en gång till, DSB reseplanerare. Jag får det till att tåget på söndagar lämnar Slagelse stn 03:51 och ankommer Korsör stn 03:59.

Säkert att du inte är en journalist?

Jo, det var 03.59 jag försökte skriva utan läsglasögon och tyckte jag lyckades utmärkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in