2017-01-04, 21:02
Medlem
Enligt forskning av GM som utför våldsbrott så är den genomsnittliga ålder på en våldtäktsman 26 år. De överfaller sina offer nära sitt hem cirka 1-6km radie. De väljer områden där de känner sig hemma såsom arbete, bostad, affär, gym mm. ställen de besöker regelbundet. Om man skall gå på detta så bor/arbetar GM i Korsör.
De yngre våldtäktsmännen överfaller sina offer närmare hemmet än de äldre (mer vana)
Citera
2017-01-04, 21:02
Medlem
NattJurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
17-åring har det säkert inte ekonomiskt överflöd och att åka taxi kanske var en onödig utgift just då. Visst orkar man jobba hårt när man är ung, bara en reflektion om att hon skulle jobba så "tidigt" inget extraordinärt egentligen.
Jo, jag minns själv när jag var ung. Festade till tre på natten och gick upp och jobbade vid sju.

Hittade det här inlägget. Tyvärr finns det ingen länk.

Citat:
Klockan 04.03 skickade hon en skärmdump på ett meddelande till en av vännerna i taxin via Facebook messenger. Vännen skickade ett svar som aldrig kom fram.

(FB) 17 år gamle Emilie Meng forsvunnet (Korsør, Danmark). Funnen mördad
Citera
2017-01-04, 21:06
Medlem
NattJurs avatar
Citat:
Enligt forskning av GM som utför våldsbrott så är den genomsnittliga ålder på en våldtäktsman 26 år. De överfaller sina offer nära sitt hem cirka 1-6km radie. De väljer områden där de känner sig hemma såsom arbete, bostad, affär, gym mm. ställen de besöker regelbundet. Om man skall gå på detta så bor/arbetar GM i Korsör.
De yngre våldtäktsmännen överfaller sina offer närmare hemmet än de äldre (mer vana)
Jag kommer inte att bli förvånad om det skulle visa sej att gm bor på Motalavej.
Citera
2017-01-04, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NattJur
Var har du läst att det inte fanns mycket kvar av kroppen? Har du en länk?

Hittar tyvärr inget som säger exakt det. Jag minns nog fel. Men kroppen var iaf i väldigt dåligt skick: http://nyheter24.se/nyheter/utrikes/871682-forsvunna-emilie-meng-hittad-dod-i-vattenhal
Citera
2017-01-04, 21:08
Medlem
Citat:
Jo, jag minns själv när jag var ung. Festade till tre på natten och gick upp och jobbade vid sju.

Hittade det här inlägget. Tyvärr finns det ingen länk.

(FB) 17 år gamle Emilie Meng forsvunnet (Korsør, Danmark). Funnen mördad

Okej, tack. Jag var mer ute om det är tiden när hennes telefon dog (polisens uppgifter) och varför.
Om vi nu ska utgå från att hon blev överfallen klockan 04,03 så kan hon inte ha hunnit gå långt från stationsområdet. På Google maps kan man se att Korsör Stn. är slutstation och har en stor parkeringsplats. Nu vet inte jag om denna station besöks av många pendlare vid den tiden på dygnet, men normalt för en slutstation är väl att de som vill resa vidare måste söka sig till annan transportsätt än tåg, t. e.x. bil. Kanske någon medpassagerare som hade en bil parkerad, en vän som skulle hämta mm?

GM kan ju ha planerat att våldta någon, det råkade bara bli EM.

Edit;
Våldtäktsmän söker sig till ställen där ensamma kvinnor kan finnas vid vissa tidpunkter på dygnet. Tex. stationer, parker, nattklubbar, promenadvägar mm.
Senast redigerad av KSP 2017-01-04 kl. 21:13.
Citera
2017-01-04, 21:09
Medlem
NattJurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonatiuh
Hittar tyvärr inget som säger exakt det. Jag minns nog fel. Men kroppen var iaf i väldigt dåligt skick: http://nyheter24.se/nyheter/utrikes/871682-forsvunna-emilie-meng-hittad-dod-i-vattenhal
Ja, man kunde inte bestämma kön.
Citera
2017-01-04, 21:58
Medlem
Citat:
Fast vi vet ju inte att det är våldtäkt, vi misstänker starkt att det var syftet. Våldtäktsmän har en tendens att fortsätta sina illdåd tills de åker fast - vissa fortsätter även efter sitt straff. Många har också ett belastningsregister (som inte behöver vara våldtäkt) sedan tidigare.

Det vet vi inte, nej, och jag borde varit tydligare med att det var spekulation.
Ja precis, jag undrar om det är fler som råkat och/eller kommer råka ut för samma GM som EM gjorde..
Citera
2017-01-04, 22:05
Medlem
Citat:
Jag vet vad du menar. Jag syftade bara på att vid den tiden (04,00) efter en utekväll bör man vara ganska trött och ska man sedan arbeta bara om några timmar skulle jag nog denna gång valt taxi.

Annars inget konstigt med att promenera hem tidigt en sommarmorgon, tänkte bara på jobbet

Jag vet vad du syftade på och det var ditt syfte jag svarade på
Jag hade kunnat göra likadant som EM med att välja att gå i stället o i samma situation som rådde för EM.

EDIT: hon skulle sjunga i kören i kyrkan på förmiddagen, när det var gudtjänst kan jag tänka mig? En sådan håller på i typ en timma. Det var vilket fall inget 7-16 jobb hon skulle upp till.
Senast redigerad av helsan 2017-01-04 kl. 22:13.
Citera
2017-01-04, 22:06
Medlem
Tåget med EM och hennes två väninnor kom in till Korsör Stn klockan 03,53 på morgonen. Väninnan skickade ett meddelande till henne klockan 04,03 som inte kom fram. Det är en tidspann på 10 minuter.

Om vi antar att hennes mobilbatteri hade 5-20% (osäkra uppgifter) så bör EM mobil manuellt stängts av eller slagits sönder cirka 04,03 pga överfall. Hon har på knappt 10 minuter, från att tåget anlänt till telefonens död, hunnit ta sig över vägen utanför Korsör Stn. till början av traktorvägen som går över ängen - alternativt mött sin mördare på parkeringen vid stationen eller vid bilvägen där hon skall gå över till ängen.

Jag tror att GM har bestämt sig för henne impulsivt vid stationen när han sökte efter ett passande offer och på något sätt närmat sig henne (kanske fråga efter väg e.d.) och dragit in/hotat med vapen för att få in henne i bilen. Ett stort risktagande av honom. Väl i bilen hade hon inte en chans (speciellt inte om detta var ett planerat dåd av GM, tillbehör, vapen, rep mm.)

GM överfaller sina offer relativt nära sina comfort zones, kan denne GM tidigare ha bott/arbetat där EM dumpades eller att GM tidigare bott/arbetat i Korsör men nu bor i närområdet där kroppen hittades?
Citera
2017-01-04, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Jag vet vad du syftade på och det var ditt syfte jag svarade på
Jag hade kunnat göra likadant som EM med att välja att gå i stället o i samma situation som rådde för EM.

okej, det är nog bara jag som börjar bli gammal. Jag tror vi kan glömma den diskussionen. Jag skulle så gärna vilja veta hur hon såg ut när hon hittades, vilka fynd, spår har säkrats på platsen och kroppen.

Jag är 90% säker på att hon måste ha blivit bunden med rep, tejp e.d. på något sätt. Det bör vara något rituellt/fantasi (för GM) över valet av EM och plats. Att han föredrar kvinnor i hennes ålder, utseende, hår mm. Har detta hänt vid stationen så har han letat efter "rätt" offer.
Citera
2017-01-04, 22:33
Medlem
Citat:
okej, det är nog bara jag som börjar bli gammal. Jag tror vi kan glömma den diskussionen. Jag skulle så gärna vilja veta hur hon såg ut när hon hittades, vilka fynd, spår har säkrats på platsen och kroppen.

Jag är 90% säker på att hon måste ha blivit bunden med rep, tejp e.d. på något sätt. Det bör vara något rituellt/fantasi (för GM) över valet av EM och plats. Att han föredrar kvinnor i hennes ålder, utseende, hår mm. Har detta hänt vid stationen så har han letat efter "rätt" offer.

Jag är heller ingen ungdom, förtydligar med att skriva att jag hade kunnat göra så, om jag var 17 år och skulle upp tidigt på morgonen. Nu, i min ålder, skulle jag inte göra det. Dock helt klart i andra fall o sammantaget gör det att jag inte tycker det är konstigt att hon valde att gå där o då.

Jag tror också att hon blev tejpad och bunden. Inte en våldtäkt som gick "snett", det var planerat att döda. Plastade in kroppen och "slängde" den i vattnet som en påse avfall...tror den sjuka jäveln har gjort det förut
Citera
2017-01-04, 22:34
Medlem
Citat:
Var har du läst att det inte fanns mycket kvar av kroppen? Har du en länk?
http://www.expressen.se/kvallsposten/over-200-tips-om-mordet-pa-emilie-17/

"Emilies familj har ännu inte fått hem dotterns kropp och har därför inte haft möjlighet att börja förbereda begravningen.
En av anledningarna är att 17-åringen antas ha legat över fem månader i vatten innan hon hittades. I det läget återstår väldigt lite av kroppen vilket försvårar och fördröjer rättsmedicinarnas arbete.
– Vi har sagt hela tiden att det märks på kroppen att hon har legat död länge, säger Søren Ravn till Ekstrabladet."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in