2017-01-04, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NattJur
Minns att det var diskussioner i tråden om hennes arbete. Här står det att hon både sjöng och arbetade i kyrkan:

Robin är kusin till Emilie.

http://www.tv2.no/nyheter/8450224/

Hon ska ha haft 20 % ström på batteriet.

(FB) 17 år gamle Emilie Meng forsvunnet (Korsør, Danmark). Funnen mördad

Det enda märkliga jag kan tycka om hennes önskan om att promenera hem istället för att ta taxi med sina vänner är väl att hon skulle (enligt obekräftade uppgifter i tråden) arbeta i kyrkan om bara några timmar. Efter en utekväll med mat och alkohol är i alla fall jag ganska trött och vid 04,00 på morgonen då vill jag nog bara ta mig hem så fort som möjligt - speciellt om jag ska arbeta snart.
Citera
2017-01-04, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IamSosa
Jag vet inte om någon annan märkte detta. Men för någon månad sedan innan hennes kropp hade hittas gick jag in på hennes facebook och kollade kommentarerna på en av hennes profilbilder, det var en kille med ett dansk / svenskt / scandinaviskt namn som hade skrivit något på danska som jg inte kunde översätta, så jag bad min kompis från Danmark förklarade.

Tydligen hade han skrivit "du var riktigt nice att knulla hoppas jag kan få göra det med dig snart igen" sjukt många hade svarat och typ "skam på dig" osv. Denna kommentaren hade skrivits när det var bekräftat att hon var försvunnen, typ i oktober. Sjukt konstig kommentar.

Kanske inte har någon betydelse alls men det såg inte ut att vara en fake profil, så hoppas polisen kunde reda ut det iallafall.

Det finns sjuka människor som kan skriva sådant utan att det har någon egentlig betydelse.

Det är inte mördaren själv som skrivit det, tror jag. GM skulle nog inte vilja knulla igen, med tanke på att hon var död då.

EDIT: knulla igen är i det här fallet = våldta igen..
Citera
2017-01-04, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Det enda märkliga jag kan tycka om hennes önskan om att promenera hem istället för att ta taxi med sina vänner är väl att hon skulle (enligt obekräftade uppgifter i tråden) arbeta i kyrkan om bara några timmar. Efter en utekväll med mat och alkohol är i alla fall jag ganska trött och vid 04,00 på morgonen då vill jag nog bara ta mig hem så fort som möjligt - speciellt om jag ska arbeta snart.

Jag förstår att man tycker det är märkligt. Jag tycker inte det är ett dugg märkligt att hon valde att promenara hem. Det är något jag själv skulle kunna göra och har nog säkerligen gjort det efter fest, har helt säkert gjort i andra fall.
Citera
2017-01-04, 20:48
Medlem
IamSosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Det finns sjuka människor som kan skriva sådant utan att det har någon egentlig betydelse.

Det är inte mördaren själv som skrivit det, tror jag. GM skulle nog inte vilja knulla igen, med tanke på att hon var död då.

Ja, sant. Fast så jävla sjukt bara att lägga en sån kommentar, tror inte heller det var mördaren som skrev detta men tänkte mer på att hon kanske haft en hotbild riktad mot sig av ett gäng killar eller blivit utsatt tidigare. Typ lite som "Audrie Pott" fallet.
Citera
2017-01-04, 20:49
Medlem
IamSosas avatar
Citat:
Jag förstår att man tycker det är märkligt. Jag tycker inte det är ett dugg märkligt att hon valde att promenara hem. Det är något jag själv skulle kunna göra och har nog säkerligen gjort det efter fest, har helt säkert gjort i andra fall.

Exakt!
Citera
2017-01-04, 20:50
Medlem
Citat:

Fast vi vet ju inte att det är våldtäkt, vi misstänker starkt att det var syftet. Våldtäktsmän har en tendens att fortsätta sina illdåd tills de åker fast - vissa fortsätter även efter sitt straff. Många har också ett belastningsregister (som inte behöver vara våldtäkt) sedan tidigare.
Citera
2017-01-04, 20:50
Medlem
NattJurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Du tror inte att det kan vara ekonomiskt betingat? Enligt uppgifter i tråden ska tjejerna inte ha bott nära varann.

Själv skulle jag förstås ha tagit en taxi, men sen är jag ju inte sjutton år längre. Man blir lite latare med åldern. Emilie var kanske van vid att gå långa sträckor?
Citera
2017-01-04, 20:52
Medlem
Citat:

Jag vet vad du menar. Jag syftade bara på att vid den tiden (04,00) efter en utekväll bör man vara ganska trött och ska man sedan arbeta bara om några timmar skulle jag nog denna gång valt taxi.

Annars inget konstigt med att promenera hem tidigt en sommarmorgon, tänkte bara på jobbet
Citera
2017-01-04, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NattJur
Du tror inte att det kan vara ekonomiskt betingat? Enligt uppgifter i tråden ska tjejerna inte ha bott nära varann.

Själv skulle jag förstås ha tagit en taxi, men sen är jag ju inte sjutton år längre. Man blir lite latare med åldern. Emilie var kanske van vid att gå långa sträckor?

17-åring har det säkert inte ekonomiskt överflöd och att åka taxi kanske var en onödig utgift just då. Visst orkar man jobba hårt när man är ung, bara en reflektion om att hon skulle jobba så "tidigt" inget extraordinärt egentligen.
Citera
2017-01-04, 20:58
Medlem
Troians avatar
Citat:
Jag läste att en del av er reagerade på det hela "inte levererat" som man hade skrivit om.

Kik kan vara en app de använde men det känns inte så, den är relativt "ute" bland tonåringar, speciellt lite äldre. Men om det var kik de använde så står det "S" alltså för sent när man precis skickat iväg ett meddelande men ändras till ett "R" om personen man skriver till har internet och kunnat motta meddelandet, received.

R står för READ, och betyder att meddelandet öppnas. D står för DELIVERED, mottagit.
Citera
2017-01-04, 21:01
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ja, sant. Fast så jävla sjukt bara att lägga en sån kommentar, tror inte heller det var mördaren som skrev detta men tänkte mer på att hon kanske haft en hotbild riktad mot sig av ett gäng killar eller blivit utsatt tidigare. Typ lite som "Audrie Pott" fallet.

Eller att det är kulturell tourettes. Hon har haft någon "fling" kanske och grabben är ingen poet precis. Det kan ju vara ett klumpigt uttryck för att han önskar att kommer åter.
Citera
2017-01-04, 21:01
Medlem
IamSosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
R står för READ, och betyder att meddelandet öppnas. D står för DELIVERED, mottagit.

Just det!!! Så längesedan jag använde kik, förlåt! Tack för att du rättade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in