2017-01-04, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Storstäderna lär bli lokomotiven i sds väg mot nya framgångar detta år. Malmö, Göteborg och Stockholm kommer att överraska analytikerna å det grövsta. Göteborgarna är förbannade av otaliga orsaker och Stockholm ligger i startgropen för nya asylboenden i "vita områden" osv. Varför malmöborna också lär tippa över behöver väl inte ens nämnas, vetefan vad som pågår där egentligen.

Således är min förutspåelse den att SD nu bryter ny mark, borta är snart "bondstämpeln". Detta för med sig att även det kvinnliga könet lär vakna till liv.

Sd är numera ett parti för alla och journalisterna kommer att få ett jävligt jobbigt 2017.

Önskar Er en god fortsättning!
Jag tror att det kvinnliga könet vaknat till liv för länge sedan. Vi ser hur våra föräldrar och far-och mor-föräldrar behandlas. Vi ser hur assistansen för våra och våra vänners funktionsnedsatta syskon och barn försämras. Det är bara så enkelt att väldigt många håller käft. Svarar inte på okända samtal (ofta opinionsinstitut) ligger lågt och hoppas på att ge etablissemanget ett käftsmäll i nästa val. Jag tror det är många som önskat att statsministern hållit sitt löfte om nyval...
2017-01-04, 02:00
Medlem
Var ni ett jävla tag sedan senaste OU kom upp.
2017-01-04, 08:57
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Var ni ett jävla tag sedan senaste OU kom upp.

Du får hålla tillgodo med Melins pladder så länge
http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/bxR03/sa-blev-tappet-efter-kommunalskandalen

Citat:
Det här är den mest skrämmande opinionsmätning jag har läst i hela mitt liv. Den visar med vilken styrka, bredd och omfattning som Sverigedemokraterna tar plats i den svenska opinionen.
2017-01-04, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Du får hålla tillgodo med Melins pladder så länge
http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/bxR03/sa-blev-tappet-efter-kommunalskandalen

Ojojoj vilken intressant undersökning som kom upp från Inizio och Aftonbladet precis. Se Lena Mellin pissa på sig på ser där sättet är balsam för själen!

Sitter på mobilen så kan inte länka unvisit, men kortsammanfattning.

SD äger flest politiska sakfrågor (3).
SD är inget en fråge parti.
SD är större än opinionsundersökning visar.
M äger 2 frågor.
S äger 1, likaså C.

Edit, här ovan så finns länken jag pratar om. Tyvärr ej unvisit dock.
2017-01-04, 09:10
Medlem
Hexen666s avatar
Jag har svårt att se hur sd INTE kommer klättra i opinionen hela vägen till valet. Godhetsmani till trots så kopplar alla ihop 1+1. Bara 4 dagar på det nya året och vi har redan flera mord, skjutningar, våldtäkter och nyårsfirandet var ju en smärre katastrof där ett spädbarn höll på att råka riktigt illa ut.

Det är nästan 2 år till valet! Och mycket kommer hinna rinna under de redan mögelskadade broarna.

Jag räknar med minst 30% när folket lagt sin röst, utan tvekan
2017-01-04, 09:16
Medlem
MeMajks avatar
FÖRÄNDRINGAR I OPINIONEN SEDAN VALET

Jobb och sysselsättning
M – 10
S – 6
SD +8

Skola utbildning
L -8
S -4
SD + 12

Försvaret
SD +14
M -5
L-3
S-2

Sveriges ekonomi
M-15
S -3
SD +13

Flyktingar och invandrare
SD+22
C+8
S-5

Sjukvård
S-6
SD +11
M+2

Äldreomsorgen
SD +16
S-8
Vänsterpartiet -1
2017-01-04, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swegunners
Ojojoj vilken intressant undersökning som kom upp från Inizio och Aftonbladet precis. Se Lena Mellin pissa på sig på ser där sättet är balsam för själen!

Sitter på mobilen så kan inte länka unvisit, men kortsammanfattning.

SD äger flest politiska sakfrågor (3).
SD är inget en fråge parti.
SD är större än opinionsundersökning visar.
M äger 2 frågor.
S äger 1, likaså C.

Edit, här ovan så finns länken jag pratar om. Tyvärr ej unvisit dock.

Och sen är ju SD annars oftast tvåa och någon gång trea. Alltid i toppen, alltså.

Ja Lena Mellin förbereder opinionen på ett "BLODBAD" vid nästa val. Kan det vara s-vetsarns svanesång hon tänker på? Eller ett rejält byte av partiprogram?

IAF mycket intressant och tankeväckande.

Edit: 1) Noterar att frågan om lag och ordning inte tagits med i undersökningen. Mycket tendensiöst urval alltså.
2) Undersökningen befäster SD:s självbild som ett mittenparti som värnar om HELA folket i det att SD med den äran slåss i de traditionella vänsterfrågorna, t ex äldreomsorg, där SD står på prispallen tillsammans med v och s. Just detta måste vara ägnat till självprövning hos s. Många pampar som ser hur en framtid i lyx och överflöd riskeras.
Senast redigerad av Sang 2017-01-04 kl. 10:10.
2017-01-04, 09:44
Medlem
Enydrions avatar
Lite lustigt att hon fortsätter skriva att hon inte förstår vad de andra partierna gör för fel, det är väl ganska enkelt att förstå att då de andra partierna vill lägga alla pengar på invandring så blir ju inga pengar kvar till de andra områdena, och utan pengar lär de ju inte kunna förbättras... utan fortsätter försämras...

Och alliansen vill ju inte regera, så deras läpparnas bekännelse, nyttjar ju föga, när ändå ingen kan tro på vad de säger sig vilja (gör något idag då, varför vänta? jag vill jättemycket, men just idag har jag ingen lust, men imorgon däremot )

Därför kommer SD att äga fler och fler frågor för dem som använder logik på politiken.
2017-01-04, 10:36
Medlem
Bellanias avatar
Aftonbladets/Melins pladder:

"Det här är den mest skrämmande opinionsmätning jag har läst i hela mitt liv. Den visar med vilken styrka, bredd och omfattning som Sverigedemokraterna tar plats i den svenska opinionen"

Det är naturligtvis enbart självklara insikter som pladdret behandlar. Men oerhört väsentligt för den kommande opinionsbildningen att de presenteras i Aftonbladet, av alla fientliga organ.

Några extra muslimska Blattebomber behövs knappast för att väsentligt säkra opinionen för SD och Sverige.

Blattebomber bör om möjligt istället placeras under Sifos och jämställdas rövar, för att mätresultaten för SD bättre skall överensstämma med verkligheten...
2017-01-04, 10:43
Medlem
it-takes-2s avatar
Har Ruinfeldts sovande folk börjat vakna? Frågan är också hur tillförlitlig undersökningen är, men jag hoppas sannerligen att den speglar rådande opinion.
2017-01-04, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
FÖRÄNDRINGAR I OPINIONEN SEDAN VALET

Jobb och sysselsättning
M – 10
S – 6
SD +8

Skola utbildning
L -8
S -4
SD + 12

Försvaret
SD +14
M -5
L-3
S-2

Sveriges ekonomi
M-15
S -3
SD +13

Flyktingar och invandrare
SD+22
C+8
S-5

Sjukvård
S-6
SD +11
M+2

Äldreomsorgen
SD +16
S-8
Vänsterpartiet -1

http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/p2oL1/aftonbladet-inizio-sd-vinner-fraga-efter-fraga

Wow. Här händer det grejer. Fast jag antar att förra undersökningen var från innan valet då skamfaktorn var högre.

De intressantaste detaljerna enligt mig är:

Att SD ökat med 22 enheter till 44 i frågan om invandring. Det är rent extremt. Nästan hälften vågar alltså säga att SD har den bästa invandringspolitiken.

MPs fullständiga kollaps. från 37 till 15 som tycker de har bästa miljöpolitiken. Välförtjänt med tanke på deras svek och man kunde önska att borgarna drabbades lika hårt över DÖ.

SDs klara ökning inom det mesta. Tyder på att folk faktiskt börjat inse att invandringen drabbar alla områden. Eller också kan det ses som att SD bara ökat rejält i popularitet. Svårt att säga i och med att de ökat så mycket jämfört med 2014.
2017-01-04, 10:58
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av it-takes-2
Har Ruinfeldts sovande folk börjat vakna? Frågan är också hur tillförlitlig undersökningen är, men jag hoppas sannerligen att den speglar rådande opinion.

Kan tänka mig att undersökningen är missvisande.
Det är fortfarande fult att ha SD sympatier, och många uppger nog andra alternativ vid sådana undersökningar. tänk Trump-effekt
De gamla partierna har inte kunnat presentera en trovärdig framtida politik och har mest käbblat med varandra i debatterna om vem som sa eller gjorde vad för XX antal år sedan.
OM nu SD inte ställer till med några skandaler och lägger ner lite kraft på skola, polis och äldre så kommer de att öka ytterligare

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in