2016-12-31, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Som personen skriver så har jag denna bild också om Kjell, och då har jag kommit i kontakt med personer som hade med Kjell att göra när han var aktiv som mäklare. Han är en typisk säljare i mina ögon, som på ytan är en trevlig person men som egentligen inte bryr sig ett skit om någon utan allt handlar bara om honom själv. Antennkillen och Kjell har vissa likheter, då dom båda har problem med att kontrollera sina impulser, och tror på allt dom hör/läser sålänge det bekräftar deras egna bild om saker och ting.
Det finns bara två personer som tycker synd om Kjell och det är Kjell själv och en annan person, som sitter på ett visst forum som heter F****b*** med flera konton.

Visst, man kan tycka synd om Kjell som förlorade sin fru, men vi ska också komma ihåg att han (Enligt sadu) snackade skit om henne efter hennes död, vilket är ett skumt beteende. Dock bekräftar det bara min teori om vad Kjell e för person. Han bryr sig som sagt bara om sig själv, och ingen annan.

Precis!! Mkt bra beskrivet.

Jag tänkte på hur man skulle kunna sammanfatta han som person och ett ord kom upp;Viktig.

Han tror att han är viktig och att andra ska rätta sig efter honom, men själv kan han göra lite som han själv vill.
Senast redigerad av Harriman 2016-12-31 kl. 10:17.
Citera
2016-12-31, 10:19
Bannlyst
Citat:
Antennkillen och Kjell har vissa likheter, då dom båda har problem med att kontrollera sina impulser, och tror på allt dom hör/läser sålänge det bekräftar deras egna bild om saker och ting.
Det här med impulskontroll har du nog rätt i. Men tar man allt i åtanke med vad som hänt o så kan jag fortfarande förstå hur förbannad Kjell blev.

Citat:
Visst, man kan tycka synd om Kjell som förlorade sin fru, men vi ska också komma ihåg att han (Enligt sadu) snackade skit om henne efter hennes död, vilket är ett skumt beteende.
Det ligger väl lite i Sadus intresse att försöka rädda Eurocops rykte genom att smutskasta Kjell? Jag har då aldrig hört honom säga ett ont ord om sin fru.

Citat:
Han bryr sig som sagt bara om sig själv, och ingen annan.
Ja, det blir ju inte direkt bekräftat av att han verkar brinna väldigt mycket för att cancerfonden ska få in pengar.
Citera
2016-12-31, 15:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Etnopluralist
Det här med impulskontroll har du nog rätt i. Men tar man allt i åtanke med vad som hänt o så kan jag fortfarande förstå hur förbannad Kjell blev.

Det ligger väl lite i Sadus intresse att försöka rädda Eurocops rykte genom att smutskasta Kjell? Jag har då aldrig hört honom säga ett ont ord om sin fru.

Ja, det blir ju inte direkt bekräftat av att han verkar brinna väldigt mycket för att cancerfonden ska få in pengar.
Om han nu brinner så mycket för cancerfonden så kan man ju ifrågasätta varför han sitter på aktier värda 6 miljoner. Det är ju inte direkt så att han kommer hinna använda dom direkt. Det är tomma ord som Kjell kommer med, och även om du bidrar till något viktigt så innebär inte det att han faktiskt skulle bry sig något nämnvärt om det. Det är ju inte heller direkt bekräftat att Kjell ens bidrar till någon cancerfond här inte
Citera
2017-01-02, 02:10
Medlem
Citat:
Om han nu brinner så mycket för cancerfonden så kan man ju ifrågasätta varför han sitter på aktier värda 6 miljoner. Det är ju inte direkt så att han kommer hinna använda dom direkt. Det är tomma ord som Kjell kommer med, och även om du bidrar till något viktigt så innebär inte det att han faktiskt skulle bry sig något nämnvärt om det. Det är ju inte heller direkt bekräftat att Kjell ens bidrar till någon cancerfond här inte

Är du helt j**** dum i huvudet? Anser du att Kjell ska donera alla sina 6 miljoner till en fond som han brinner för? Han kanske redan har donerat en massa? Han kanske har släktingar som behöver pengarna när han går bort.

Man kan brinna för något och bidra på andra sätt än att donera pengar, har du tänkt på det?

Du är ett riktigt sorgligt och patetiskt kräk som drar sådana efterblivna slutsatser.
Citera
2017-01-02, 13:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Harriman
Ot raderat/Mod.
Kjell informerade ju alla grannar om att Bubba var inblandad i ringningarna osv. Detta tillsammans med att han inte vågade gå ner i tvättstugan och tvingades köpa hem en egen tvättmaskin var början på att han inte kunde bo kvar. Jag tror inte han blev vräkt, även om han var på god väg att bli det. Situationen blev helt enkelt ohållbar och han fick flytta.
Senast redigerad av Fear2be 2017-01-02 kl. 16:05.
Citera
2017-01-02, 14:13
Medlem
Vems sida man än står på så får man erkänna att den här serien bussamtal inbjuder både kavalkader av skratt och en liten gnutta sympati för den man som i ren James Bond skurk anda skrattar hjärtligt när han tror han har övertaget men i själva verket pratar med sin egen inspelade röst. Med överlägsen stämma och dagsform lika växlande som de finns ölsorter på systemet svarar han likt en Whack-A-Mole som genast åker på däng, enligt spelets regler!

Sympatin tar slut ganska fort dock när man inser att mannen kunnat avsluta samtalen för länge sen men valt att fortsätta. Sen att Bubba valt att flytta efter det att Kjell sprungit runt och förtalat honom är väl inte så konstigt. Vem vill bo kvar i ett hus där en lill-chef springer runt och talar om för de andra hyresgästerna hur dom ska tycka om en hyresgäst? Glöm heller inte att Bubba inte har ringt ett enda samtal till Kjell.

När Sodulisten klappar händerna så dansar Kjell!

Jag tackar och bugar för ett stycke busringningshistoria!
Citera
2017-01-02, 16:09
Moderator
Fear2bes avatar
Ot raderat/Mod
Citera
2017-01-03, 07:54
Medlem
Citat:
Kjell informerade ju alla grannar om att Bubba var inblandad i ringningarna osv. Detta tillsammans med att han inte vågade gå ner i tvättstugan och tvingades köpa hem en egen tvättmaskin var början på att han inte kunde bo kvar. Jag tror inte han blev vräkt, även om han var på god väg att bli det. Situationen blev helt enkelt ohållbar och han fick flytta.

Så är det! Man får inte glömma bort att Kjell snackade skit om Bubba långt innan ringningarna började. Såsom en mobbare gaddade han ihop huset gentemot honom.

Jag tycker inte ett dugg synd om Kjell utan han blev behandlad precis som han förtjänade. Han fick helt enkelt en tillbaka kaka!
Senast redigerad av Harriman 2017-01-03 kl. 07:59.
Citera
2017-01-03, 19:58
Medlem
Cyprezs avatar
Försvarar inte Eurocop. Skulle de inte ringa via sin webbradio och om de hamnade i rättegång, skulle de troligen dömas. Dom har terroriserat Kjell. Dom ringer och ringer trots att Kjell inte vill. De ringde i över fyra år. Dag som natt. De ringde efter att han haft en propp. De fortsatte efter att hans fru gott bort. Det är liksom inte relevant huruvida han svarar eller är lättlurad och det skulle inte vara ett hållbart försvar i en rättegång heller det förstår vem som helst allt annat är bara bortförklaringar.

Däremot verkar inte Kjell framstå som den bästa personen. I något samtal av Kjellsamtalen (tror det var det andra) sa han att ''Jonas'' var ömklig som en kvinna (eftersom alla kvinnor är patetiska). Han retade också Jonas för att han endast haft ett förhållande med en man (eftersom samkönade förhållanden inte är lika värdefulla som olikkönade förhållanden). Sedan tillägger Kjell att han är ett gott föredöme för barn. Får inte riktigt ihop det.
Citera
2017-01-03, 20:01
Medlem
Cyprezs avatar
Citat:

Glöm inte bort att Kjell också la lappar i trappuppgången där det stod att Sadulisten var en pedofil. Det pratas om det i något av Kjell-samtalen. Tror det var Kjellsamtalen 4. Det var fel av Kjell eftersom Sadulisten inte är dömd.

Däremot var det inte fel av Kjell att informera om att Bubba var inblandad.
Citera
2017-01-03, 21:08
Medlem
Pinkamenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyprez
Glöm inte bort att Kjell också la lappar i trappuppgången där det stod att Sadulisten var en pedofil. Det pratas om det i något av Kjell-samtalen. Tror det var Kjellsamtalen 4. Det var fel av Kjell eftersom Sadulisten inte är dömd.

Däremot var det inte fel av Kjell att informera om att Bubba var inblandad.

Om du lyssnar på Kjellsamtalen 6 så förstår du nog att det var Sadulisten som låg bakom det hela ändå och lurade i Kjell via sitt alter ego Oskar att han var pedofil för att enbart jävlas med Kjell. Kjellsamtalen 4 spelades ju in när "Oskar" kontaktade Kjell. Bubba är inblandad, det är han absolut och utan Bubba skulle Kjellsamtalen aldrig ske! Tyckte först att Kjellsamtalen var skitroliga men nu i efterhand tycker jag bara det är elakt.
Citera
2017-01-03, 21:10
Medlem
5SONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyprez
Försvarar inte Eurocop. Skulle de inte ringa via sin webbradio och om de hamnade i rättegång, skulle de troligen dömas. Dom har terroriserat Kjell. Dom ringer och ringer trots att Kjell inte vill. De ringde i över fyra år. Dag som natt. De ringde efter att han haft en propp. De fortsatte efter att hans fru gott bort. Det är liksom inte relevant huruvida han svarar eller är lättlurad och det skulle inte vara ett hållbart försvar i en rättegång heller det förstår vem som helst allt annat är bara bortförklaringar.

Däremot verkar inte Kjell framstå som den bästa personen. I något samtal av Kjellsamtalen (tror det var det andra) sa han att ''Jonas'' var ömklig som en kvinna (eftersom alla kvinnor är patetiska). Han retade också Jonas för att han endast haft ett förhållande med en man (eftersom samkönade förhållanden inte är lika värdefulla som olikkönade förhållanden). Sedan tillägger Kjell att han är ett gott föredöme för barn. Får inte riktigt ihop det.

Kjellsamtalen 5 avrundas ju runt februari 2016 tror jag, det mesta av innehållet kommer från innan februari. Kjells fru dog i slutet av Januari så jag tror då inte de har ringt Kjell efter Frugans bortgång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in