2017-01-03, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Men du måste väl ändå vilja att Gud visar sig och du måste väl ändå vilja att Gud gör något för att Gud ska bevisa att han finns ?
Tja, om han vill. Hur mycket vill du att Allah ska visa att han finns, eller någon annan gud?
Jag vill att alla gudar bevisar sig.
Citera
2017-01-03, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Tja, om han vill. Hur mycket vill du att Allah ska visa att han finns, eller någon annan gud?
Jag vill att alla gudar bevisar sig.

Okey, du vill men på vilket sätt då ? Rent konkret om du vet vad ordet betyder.
Citera
2017-01-03, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honva
Det hade varit ett stort steg på vägen.
Ett minibevis kanske. Men det söger inget om vilken gud det är, om det ens ör en gud.
Men jag förstår vad du menar. Det ör ju ett bättre bevis ön vad somliga använder sig av.
Typ "En hel familj krockade och dog, förutom den yngsta dottern. Prisa Gud, ett mirakel har skett."
Citera
2017-01-03, 18:23
Medlem
Citat:
Okey, du vill men på vilket sätt då ? Rent konkret om du vet vad ordet betyder.
Jag skulle inte ha något emot det. På det sättet. Jag favoriserar ingen speciell gud, så att jag till slut övertygat mig själv om något som inte är sant. Jag vill inte så mycket att jag inte kan tänka mig något annat. Sådant beteende verkar skadligt, beroende på hur långt det tas.
Citera
2017-01-03, 18:25
Medlem
Citat:
Trams, det måste handla om dig och Gud fattar du väl, inte om byggnader

Tycker Gud behöver utföra något i praktiken, den gamla metoden funkar ju uppenbarligen väldigt dåligt, annars vore vi alla redan kristna.

Citat:
"En hel familj krockade och dog, förutom den yngsta dottern. Prisa Gud, ett mirakel har skett."

Jo, precis, man blandar ihop mirakel med slump.
Citera
2017-01-03, 18:27
Medlem
Citat:
Tycker Gud behöver utföra något i praktiken, den gamla metoden funkar ju uppenbarligen väldigt dåligt, annars vore vi alla redan kristna.

Jo, precis, man blandar ihop mirakel med slump.
Ja, tydligen verkade han i praktiken ganska ofta förut. Men det ör klart, du och jag vill ju inte se ...
Citera
2017-01-03, 18:29
Medlem
Citat:
Trams, det måste handla om dig och Gud fattar du väl, inte om byggnader.
Sluta fråga om du inte godtar folks krav på bevis. Alla måste väl få ha sin egna måttstock?
Citera
2017-01-03, 18:30
Medlem
Citat:
Ja, tydligen verkade han i praktiken ganska ofta förut

Ja, men vi levde inte då, han måste ta och bevisa sig igen om han vill fånga den moderna publiken.
Citera
2017-01-03, 18:32
Medlem
Citat:
Jag skulle inte ha något emot det. På det sättet. Jag favoriserar ingen speciell gud, så att jag till slut övertygat mig själv om något som inte är sant. Jag vill inte så mycket att jag inte kan tänka mig något annat. Sådant beteende verkar skadligt, beroende på hur långt det tas.

Men du svarar inte på min fråga.
Citera
2017-01-03, 18:33
Medlem
Citat:
Ja, men vi levde inte då, han måste ta och bevisa sig igen om han vill fånga den moderna publiken.
Japp. På ett sätt är det lättare idag eftersom det skulle spridas väldigt fort världen över.
På ett annat sätt är det svårare nu, då folk vet hur lätt det är att fejka bilder, filmer m.m.
Men en Gud borde lista ut ett sätt.
Citera
2017-01-03, 18:34
Medlem
Citat:
Tycker Gud behöver utföra något i praktiken, den gamla metoden funkar ju uppenbarligen väldigt dåligt, annars vore vi alla redan kristna..

Det du inte förstår är att det endast har med dig och Gud att göra.
Citera
2017-01-03, 18:35
Medlem
Citat:
Det du inte förstår är att det endast har med dig och Gud att göra

Precis, jag förstår inte, han måste prova andra vägar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in