2017-01-03, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honva
Cancern naturligtvis.

OK, du anser att det bara för finns dåliga saker med cancersjuka barn. Det är cancern naturligtvis.
Dålig människosyn du har på barn, må jag säga.
Citera
2017-01-03, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Dålig människosyn du har på barn, må jag säga

Säger cancerälskaren.
Citera
2017-01-03, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Finns många kristna som är rikare än mig. Hur mycket jag delar med mig har du ingen aning om.
Jag antar att du har kvar pengar på ditt konto när månaden är slut?
Jag tror inte Gud ska göra någonting. Däremot, om Gud finns, då kan han se till att ingen svälter.

Men varför delar du inte med dig till dem som svälter ?
Citera
2017-01-03, 14:46
Medlem
sdkennets avatar
Gud är vår skapare och den som tror nått annat har fel. Vi människor kan omöjligt förstå och greppa vidden om det gudomliga. mvh
Citera
2017-01-03, 14:48
Medlem
Citat:
Om du säger till dina akvariefiskar att dem ska dela med sig - vissa får mat och andra inte.
Dem som får mat ska dela med dem som inte får mat.
Om du talar om för dina akvariefiskar att dem ska hjälpa dem sjuka och dem skiter i det, vems fel är det ?
Beror på. Om dom måste tro på mig, utan att jag bevisar att jag finns, då ör det mitt fel.
Om jag ger dom olika förutsättningar, då är det mitt fel. Om jag hotar dom, då är det mitt fel.
Citera
2017-01-03, 14:49
Medlem
Citat:
Men varför delar du inte med dig till dem som svälter ?
Det gör jag. Har precis givit pengar till en tiggare.
Citera
2017-01-03, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sdkennet
Gud är vår skapare och den som tror nått annat har fel. Vi människor kan omöjligt förstå och greppa vidden om det gudomliga. mvh
Ja, Koranen kan inte ha fel på den punkten.
Citera
2017-01-03, 14:52
Medlem
Om det är omöjligt för människan att förstå Gud så är inte Gud allsmäktig, för om du är allsmäktig så är ingenting omöjligt.
Citera
2017-01-03, 14:58
Medlem
Citat:
Beror på. Om dom måste tro på mig, utan att jag bevisar att jag finns, då ör det mitt fel.
Om jag ger dom olika förutsättningar, då är det mitt fel. Om jag hotar dom, då är det mitt fel.

Men du har bevisat för dem att du finns, dem har sett dig genom glasrutan på akvariet.
Nej, det är inte ditt fel om du ger dem olika förutsättningar, alla kan inte ha samma förutsättningar, då brakar akvariet samman. Alla kan inte vara guldfiskar med jätte stor fena och alla kan inte vara slamkrypare. ( dem städar akvariet - äter alger )
För det finns olika fiskar i ditt akvarium. Det är inte ditt fel att vissa är små, andra är stora.
Citera
2017-01-03, 14:59
Bannlyst
Citat:
Poängen var att det var en falsk analogi.
Om vi är fiskarna i ditt exempel så vet inte du heller vad livet går ut på.
Nej. Sant. Men Gud vet och han är i mig. Det är det som är det fina med Kristendomen som bevisar sanningen. Be och du fylls av Guds Ande och då vet du.
Citera
2017-01-03, 15:04
Medlem
Citat:
Men du har bevisat för dem att du finns, dem har sett dig genom glasrutan på akvariet.
Nej, det är inte ditt fel om du ger dem olika förutsättningar, alla kan inte ha samma förutsättningar, då brakar akvariet samman. Alla kan inte vara guldfiskar med jätte stor fena och alla kan inte vara slamkrypare. ( dem städar akvariet - äter alger )
För det finns olika fiskar i ditt akvarium. Det är inte ditt fel att vissa är små, andra är stora.
Ja, denna liknelse blir bara konstigare och konstigare. Det du söger nu stämmer ju inte med Gud, så jag kan inte leka vidare. Gud har inte bevisat att han existerar. Gud straffar oss människor för det människor gjorde för flera tusen år sedan. Har jag rärt att göra så när jag skaffar nya fiskar till mitt akvarium?
Denna liknelse var falsk från början, men nu blir den värre och värre.
Citera
2017-01-03, 15:05
Medlem
Citat:
Ja, denna liknelse blir bara konstigare och konstigare. Det du söger nu stämmer ju inte med Gud, så jag kan inte leka vidare. Gud har inte bevisat att han existerar. Gud straffar oss människor för det människor gjorde för flera tusen år sedan. Har jag rärt att göra så när jag skaffar nya fiskar till mitt akvarium?
Denna liknelse var falsk från början, men nu blir den värre och värre.

Problemet med dig är att du inte förstår min liknelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in