2017-01-03, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Han kommer säkert få 18 år i hovrätten.

Jo, han fick ju det!
Citera
2017-01-03, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag menar just på det sättet som jag beskrev I mitt tidigare inlägg.

Hustrumisshandlare skyller vanligtvis på att de inte KAN behärska sig. Att irritationen helt enkelt styr dem så att de tappar kontrollen och slår.

Men det konstiga med deras beteende är att de tappar kotrollen nästan uteslutet på platser där de är utan uppsyn: I hemmet, I bilen eller på andra ställen där det inte finns några vittnen. Mer sällan på ICA, på bussen eller på sin arbetsplats.

Martin visserligen hade fått sina utbrott även I tunnelbanan med sitt ex, men så vitt jag förstår hade misshandeln av Lotta huvudsakligen ägt rum hemma hos henne. Inte på en restaurang eller någon annanstans där vittnen hade kunnat ringa efter en polis plus anmäla – och stå för den anmälan.

Och som jag skrev tidigare tycktes Lotta också kunna styra när och mot vem hon brusade upp. Mot syskonen och mot Martins läkare – men inte mot personer som hon själv var I någonsorts beroendeställning till. Då la hon sig platt istället.

Om man är djupt deprimerad och orkeslös då är man det oavsett om man träffar sin egen läkare eller pojkvännens läkare...

Det tycks också vara så att Camilla sa och skrev saker till Lotta för att hålla henne lugn. Annars skulle väl Lotta ha fått ett anfall, börjat skrika och gapa och sagt upp bekantskapet med henne – så som hon gjorde med sin andra syster.

Och Martins vänner var ja-sägare hela bunten. Lugnast så.

Så två personer som – verkligen – var I behov av gränssättning mötte väldigt lite motstånd. Därför kändes väl det motståndet de fick än värre än det egentligen var.

Sen förstår jag inte varför du skriver till MIG när Lotta och Martin träffades, när Martin slog ihjäl Lotta och att dödandet föregicks av fler månader lång misshandel..

Tror du att jag inte visste detta?

Var tror Du att kvinnomisshandel sker? Precis, i Hemmet utan vittnen.

Du kanske skulle djupdyka i BRÅs statistik över kvinnomisshandel.

Grotta ner dig där, kanske du lär dig något.
Citera
2017-01-03, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Tack för support!
Tycker precis som du. Systern Camillas intervjuer och öppna brev gör också mig upprörd.

Det är märkligt att media har svalt detta bete - och att man okritiskt delvis fortsätter att svälja.
Någonstans har det blivit väldigt fel. Den enda vedertagna sanningen som beskriver upprinnelse och mordet är ju de facto FUPen med återgivna förhör, teleloggar och sms.
Man borde ju i vart fall tycka att journalisterna borde läst FUPen. Och sluta publicera lögner!

Därtill är ju HR domen rätt tydlig med att det rör sig om ett brott i nära relation och att Lotta inte var sanningsenlig.

Ja du har helt rätt! Jag kan berätta för dig att media inte vill veta sanningen. Även om FUP nu är offentlig. Vad kan det bero på? Varför tillåts Camilla att fortsätta sprida sina lögner,är hon en martyr?
Citera
2017-01-03, 01:17
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Så två personer som – verkligen – var I behov av gränssättning mötte väldigt lite motstånd. Därför kändes väl det motståndet de fick än värre än det egentligen var.

Tror också att detta kanske är en stor orsak att just Lotta och Martin "krockade". Hon kanske bara gjorde något litet men i hans ögon blev det jättestort och han slog. Om det stämmer att hon hade viss "attityd" som kom fram på psyk-besöket med Martin, när hon blev svartsjuk, också syns i sms-en samt i referat från någon som säger sig träffat henne - ja då är det nog lätt hänt att Krutdurken Martin tände till...

De var "missmatch from hell" och inte helt olika.
Citera
2017-01-03, 01:21
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunikativ
Ja du har helt rätt! Jag kan berätta för dig att media inte vill veta sanningen. Även om FUP nu är offentlig. Vad kan det bero på? Varför tillåts Camilla att fortsätta sprida sina lögner,är hon en martyr?

Varför tror du?
Citera
2017-01-03, 01:25
Medlem
Citat:
Tack för support!
Tycker precis som du. Systern Camillas intervjuer och öppna brev gör också mig upprörd.

Det är märkligt att media har svalt detta bete - och att man okritiskt delvis fortsätter att svälja.
Någonstans har det blivit väldigt fel. Den enda vedertagna sanningen som beskriver upprinnelse och mordet är ju de facto FUPen med återgivna förhör, teleloggar och sms.
Man borde ju i vart fall tycka att journalisterna borde läst FUPen. Och sluta publicera lögner!

Därtill är ju HR domen rätt tydlig med att det rör sig om ett brott i nära relation och att Lotta inte var sanningsenlig.

Ta in Martins historik, läs polisrapporterna från dom som var först på plats, ambulanspersonalen och obduktionsprotokollet.

Gör det.

Visserligen svårare än SMS-text. Meningar sammanfogade i stycken.
Citera
2017-01-03, 01:53
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ta in Martins historik, läs polisrapporterna från dom som var först på plats, ambulanspersonalen och obduktionsprotokollet.

Gör det.

Visserligen svårare än SMS-text. Meningar sammanfogade i stycken.

I Hovrättsdomen slog man fast att Martin slagit Lotta med fem knytnävsslag och en spark i strumplästen. Hon hade flera ansiktsfrakturer med krossat näsben och okben som håller upp ögonbotten.

Vissa människor har lätt för att blöda, vissa preparat ex antidepressiva, smärtstillande, omega-3 gör att man blöder lättare, vid menstruation blöder man betydligt lättare. Leverskador, ärftlighet och vissa sjukdomar ger samma effekt.

Lotta var väldigt uppsvullen och det blödde ymnigt vid misshandeln. Det hade stänkt uppåt väggarna.

Ambulans och polis uppger att det vad "den värsta misshandel de sett". Fem slag och en spark brukar utdelas mellan folk som slåss, 112-personal borde sett många som fått ta emot betydligt fler slag och sparkar än Lotta - och ändå anger de att detta var "det värsta de sett".

Jag skulle gissa - utan att veta säkert - att Lotta sannolikt hade mycket lätt för att blöda, kanske till och med en blödningsrubbning. Det var sannolikt därför som hennes skador svullnade upp och hela ansiktet blev så svullet att konturer inte gick att se. Det finns fall med betydligt större skador på ansiktskelettet och näsan ex. efter trafikolyckor, som inte ser så illa ut som beskrivningen av Lottas ansikte.

Det förringar inte den 115 kg anabolstinne mördarens verk på något sätt - men fem slag och en spark i strumplästen borde inte resultera i de "värsta skador de sett" uppgivet från 4 erfarna ambulansman och poliserna från polispiken. De skador som Lotta hade med blödningar i hjärnan kunde de ju inte se, bara yttre skador och att hon var medvetslös.

Ev är detta också förklaringen att hon fick så enormt stora blåmärken på armar och ben. Inget snack om att Martin misshandlade henne eller att han är dubbelt så stor och mycket starkare. Men troligen ser hennes skador än värre ut pga blödningsbenägenheten - och dessutom svullnade hon upp fort.

Jag tror därför att ambulansmännens och polisernas vittnesmål om "oigenkännlig ansiktsform" och "enormt mycket blodstänk" måste ställas mot att HR domen anser att "endast" fem slag och en spark i strumplästen utdelats av Martin.
Senast redigerad av Solglittret 2017-01-03 kl. 02:06.
Citera
2017-01-03, 01:55
Medlem
Citat:
Varför tror du?

Jag tror inte att de vill veta sanningen för det säljer inte helt enkelt.
Media tjärnar mer pengar på smaskiga historier. Eller de kanske gav fan i om det var sanning eller inte vad vet jag. Inte för att på något vis för mitt liv försvara Martins handlande mot Lotta men, jag tycker media med hjälp av Camilla framställt Martin som ett monster som nu hela Sveriges befolkning hatar och att Lotta var helt oskyldig till hans svartsjuka.
När jag läser i FUP tycker jag att Lotta verkade vara en Drama Queen med ett starkt bekräftelsebehov. Hon spelade på Martins svartsjuka och njöt av det. Det tycker jag är det äckliga i den här historien.
Citera
2017-01-03, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunikativ
Jag har följt tråden till och från sen den skapades men inte skrivit eller kommenterat några av inläggen tidigare. Jag har läst FUP noggrant! Jag också tagit mig tid att titta på Camillas snyfthistoria i Malou efter tio . Jag skäms över hur hon framställer sig själv som ett offer i media och dessutom fortsätter att ljuga. Hon vet inte hela sanningen om Lottas i liv i Stockholm. Det hon vet är Lottas sanning och den som Lotta själv ville att hennes syster och anhöriga skulle veta i Härnösand. Det är den "sanningen" Camilla försvarar. Tyvärr ljög Lotta brallorna av många i sin omgivning vilket inte Camilla vill veta av och hon vägrar att inse sanningen . Camilla har inga egna åsikter utan hon lever på vad andra människor säger och tycker och tror. Hon tar hjälp av lite mer begåvade kompisar när hon ska skriver till media. Det är otroligt att media inte har gjort sin läxa och med det menar jag att media borde har kontrollerat sanningshalten i hennes historia innan de publicerades. FUP motbevisar Camillas mediauppgifter. Ni som inte läst FUP borde verkligen göra det.
De enda i den här tråden som verkar förstå det här jag skriver om är sno och solglittret ni kan argumentera på rätt sätt. Fortsätt så!

Det var det värsta. En julklapp I efterskott! Man tackar :-)

Det vore fullt förståeligt om det bara handlade om ett par nära anhöriga som efter sin systers död vägrade/inte förmådde sig att se sanningen. Den andra systern har faktiskt sagt I polisförhöret att hon inte VILL veta sanningen.. (angående kokain etc.).

Det är oetiskt av media att låta Camilla valsa runt och berätta vitt och brett något som inte stämmer med verkligheten.

Kammaråklagaren har redan konstaterat att mediabilden och FUP:n är inte förenliga. Och HR påpekade även lögnerna angående relatonens natur.

Men fortfarande finns det många lögner kvar.
Citera
2017-01-03, 02:08
Medlem
Citat:
I Hovrättsdomen slog man fast att Martin slagit Lotta med fem knytnävsslag och en spark i strumplästen. Hon hade flera ansiktsfrakturer med krossat näsben och okben som håller upp ögonbotten.

Vissa människor hat lätt för att blöda, vissa preparat ex antidepressiva, smärtstillande, omega-3 gör att man blöder lättare, vid menstruation blöder man betydligt lättare. Leverskador, ärftlighet och vissa sjukdomar ger samma effekt.

Lotta var väldigt uppsvullen och det blödde ymnigt vid misshandeln. Det hade stänkt uppåt väggarna.

Ambulans och polis uppger att det vad "den värsta misshandel de sett". Fem slag och en spark brukar utdelas mellan folk som slåss, 112-personal borde sett många som fått ta emot betydligt fler slag och sparkar än Lotta - och ändå anger de att detta var "det värsta de sett".

Jag skulle gissa - utan att veta säkert - att Lotta sannolikt hade mycket lätt för att blöda, kanske till och med en blödningsrubbning. Det var sannolikt därför som hennes skador svullnade upp och hela ansiktet blev så svullet att konturer inte gick att se. Det finns fall med betydligt större skador på ansiktskelettet och näsan ex. efter trafikolyckor som inte ser så illa ut som beskrivningen av Lottas ansikte.

Det förringar inte den 115 kg anabolstinne mördarens verk på något sätt - men fem slag och en spark i strumplästen borde inte resultera i de "värsta skador de" sett uppgivet från 4 erfarna ambulansman och poliserna från polispiken.

Ev är detta också förklaringen att hon fick så enormt stora blåmärken på armar och ben. Inget snack om att Martin misshandlade henne eller att han är dubbelt så stor och mycket starkare. Men troligen ser hennes skador än värre ut pga blödningsbenägenheten - och dessutom svullnade hon upp fort.

Jag tror därför att ambulansmännens och polisernas vittnesmål om "oigenkännlig ansiktsform" och "enormt mycket blodstänk" måste ställas mot att HR domen anser att "endast" fem slag och en spark i strumplästen utdelats av Martin.

Fullständigt trams.

Lotta hade en frisk lever. Att hennes medicinering på något sätt skulle bidragit till hennes död är helt bissart.

Har du läst Martins medicinlista?
Senast redigerad av Remark 2017-01-03 kl. 02:14.
Citera
2017-01-03, 02:13
Medlem
Mooskys avatar
Citat:

.

Källa på att Lotta hade lättare för att blöda? Du går emot en rättsläkares uttalande och påstår en massa som inte existerar? Eller sjukhuspersonalen och de journaler som är upprättade gällande Lotta och ambulanstransport samt ankomst till sjukhuset? Är det något som är oklart, så tar du fram faktauppgifter och inte sitter som du gör nu och gissar med ord som sannolikt si eller så. Inte heller ska du försöka nervärdera den sjukhuspersonals vittnesuppgifter gällande vad dom sett innan eller så för det kan absolut inte du veta. Nu är det så att Martin är dömd för mord och som alla vet har han sparkat på liggande offer tidigare med efterföljande status på offret som grönsak innan han till slut avled. Så nu håller vi oss till fakta och inte drar iväg med egna påhitt om lättare att blöda osv.
En idiot har sett vilka som fallit offer för Martins våld och dom har inte sett så vackra ut och dom har fan inte lättare att blöda.
Senast redigerad av Moosky 2017-01-03 kl. 02:17.
Citera
2017-01-03, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Fullständigt trams.

Lotta hade en frisk lever. Att hennes medicinering på något sätt till skulle bidragit till hennes död är helt bissart.

Har du läst Martins medicinlista?

Det var väl den då som bidrog till Lottas död…

Märkligt hur du alltid vet bäst - utan att vara expert på något område..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in