Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Det finns stora avgörande skillnader mellan Martin och Lotta bl.a. när det gäller intag av droger av olika slag.
Martin stoppade i sig "hästdoser" (enligt sig själv) av steroider vilket inte Lotta ens prövat på. Martin hade också grav ADHD med låg impulskontroll. Han kunde gå från 0 - 100 på en millisekund. Så snabbt kunde en humörsvängning gå som oftast slutade i våldshandling.
Före detta missbrukare av A A S uppvisar en
högre frekvens av psykiatriska sjukdomstillstånd än icke-missbrukare,
och individer med ett pågående A A S -missbruk uppvisar högre frekvens av depressiva symptom, aggressivitet och paranoida tankegångar
än de uppvisat före debuten av A A S -missbruk
Vanliga psykiska biverkningar vid missbruk av steroider
•
Aggressivitet
• Depressiva
besvär
(nedstämdhet,
depression,
suicidtankar,
suicidförsök)
•
Nedsatt
impulsivitetskontroll
• Ångest
• Panikångest
•
Affektinstabilitet
• Oro
• Psykos
• Sömnstörningar
• Megarexi
•
Empatistörning
• Sänkt
mentaliseringsförmåga
•
Svartsjuka
•
Våldsamhet
Källa:
http://www1.psykiatristod.se/Global/Psykiatristod/Bilagor/Missbruk-av-AAS_sept2012.pdf
Sno. Du anser att Martin hade kontroll över sitt handlande? Hur menar du att det skulle gått till?? Martin kommer inte ihåg någonting av den misshandel han utsatte A eller Lotta för? Det är helt uppenbart via förhören med Martin som återges i FUP.
Lotta medinicerades med antidepressivt medel och ett icke beroende framkallande sömnmedel.
Lotta lärde känna Martin i slutet av februari och slogs ihjäl 4 juni samma år. Efter månader av misshandel.
Jag menar just på det sättet som jag beskrev I mitt tidigare inlägg.
Hustrumisshandlare skyller vanligtvis på att de inte KAN behärska sig. Att irritationen helt enkelt styr dem så att de tappar kontrollen och slår.
Men det konstiga med deras beteende är att de tappar kotrollen nästan uteslutet på platser där de är utan uppsyn: I hemmet, I bilen eller på andra ställen där det inte finns några vittnen. Mer sällan på ICA, på bussen eller på sin arbetsplats.
Martin visserligen hade fått sina utbrott även I tunnelbanan med sitt ex, men så vitt jag förstår hade misshandeln av Lotta huvudsakligen ägt rum hemma hos henne. Inte på en restaurang eller någon annanstans där vittnen hade kunnat ringa efter en polis plus anmäla – och stå för den anmälan.
Och som jag skrev tidigare tycktes Lotta också kunna styra när och mot vem hon brusade upp. Mot syskonen och mot Martins läkare – men inte mot personer som hon själv var I någonsorts beroendeställning till. Då la hon sig platt istället.
Om man är djupt deprimerad och orkeslös då är man det oavsett om man träffar sin egen läkare eller pojkvännens läkare...
Det tycks också vara så att Camilla sa och skrev saker till Lotta för att hålla henne lugn. Annars skulle väl Lotta ha fått ett anfall, börjat skrika och gapa och sagt upp bekantskapet med henne – så som hon gjorde med sin andra syster.
Och Martins vänner var ja-sägare hela bunten. Lugnast så.
Så två personer som – verkligen – var I behov av gränssättning mötte väldigt lite motstånd. Därför kändes väl det motståndet de fick än värre än det egentligen var.
Sen förstår jag inte varför du skriver till MIG när Lotta och Martin träffades, när Martin slog ihjäl Lotta och att dödandet föregicks av fler månader lång misshandel..
Tror du att jag inte visste detta?