2017-01-02, 22:54
Medlem
Din trötsamma albannolla, fattar du så dåligt så är du inte värd ngn mer utveckling av det jag säger, och jag vänder mig inte till dig. Tröga skrälle.
Citera
2017-01-02, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Vilket rån?

Tycker du att det är konstigt att ambulanspersonalen kommer in i en lokal med 2 döda människor, 9 andra skjutna, blod överallt och panikslagna människor som springer omkring? tror du att det är något man kan förbereda sig för?

Än en gång, vad är din poäng med alla dom här inläggen
Fanns inte 2 döda i lokalen, och de skadade sprang inte omkring, det var ovanligt lugnt, folk satt och drack, fortfarande, det kändes som en dålig film sa många.

Du ska ju läsa fupen din korkade nolla
Citera
2017-01-02, 23:24
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Fanns inte 2 döda i lokalen, och de skadade sprang inte omkring, det var ovanligt lugnt, folk satt och drack, fortfarande, det kändes som en dålig film sa många.

åller på med i den hä

Din efterblivna dåre, petar låg 1m från entren.

Och jo flera gick omkring och var allmänt förvirrade, vissa märkte inte ens att dom va skjutna direkt..du vet adrenalin?

Dom enda som satt kvar och söp va "stammishörnan", den är avskild från stället där alla blev skjutna så det mesta såg dom inte.

jag vet inte vad du håller på med i den här tråden, verkar som du försöker lansera konspiratoriska ideer om att delare ur söddra va medvetna om vad som skulle ske.

Sen blandar du helt förvirrat in polisen och desinformation etc? har du slickat LSD lappar eller?

Sen är förhören med ambulanspersonal ganska talande..skrik, blod överallt, luktar blod(vilket det gör när mycket blod finns i lokalen) luktade krut och människor som skrek efter hjälp.

Jag har garanterat läst mer i fupen än du, i varenda inlägg du gör bevisar du det.

Du verkar inte må bra.
Citera
2017-01-02, 23:36
Medlem
Det är inga konspirationer, fatta att jag inte tycker som du också kommer aldrig göra.

Homa var med på detta, och folk som var skjutna nsatt och pillade med sin mobiol, inga skjutna snackade om vad som hänt.

Detta har ju ambulanspersonal reagerat på,, och så även jag, men givetvis inte du.
Senast redigerad av xtroverto 2017-01-02 kl. 23:39.
Citera
2017-01-02, 23:47
Medlem
shponglads avatar
Citat:

Från fup sid 66. första patruullen på plats(förutom Tony som försökte rädda petars liv utanför)
Citat:
I lokalen var det fullt med vittnen som var chockade och flera skadade. Pa Ostler började
efter bästa förmåga att fördela sjukvårdsmateriell mellan kollegor som vårdade skadade.
I hela lokalen runt baren låg det skadade människor. Vissa var skjutna så fingrar var
bortskjutna och vissa var skjutna i andra kropps delar, hela lokalen var full med blod på
golvet och chockade och skjutna människor hördes gnydde
.
Flera av de skadade var i chock men även

sid 70 polisrapport

Citat:
När jag går in på krogen så upplever jag det som ett stort kaos. Det är blod och människor
som ligger ned.
Jag ser ganska omgående att det är fler än 5 som är skadad så jag försöker att
räkna hur många egentligen som är skadade. Jag får det till 7. Jag säger på radion att det
behövs minst 7 ambulanser till platsen.
Efter det söker jag efter skadade som inte fått hjälp. En kille ligger på sidan bredvid en annan
som är död. Han är likblek och säger att han kommer dö. Jag försöker få hans
uppmärksamhet genom att prata med honom. Han svara på tilltal samtidigt som han hela
tiden säger: "jag dör, hjälp mig!"

sid 73 från polis

Citat:
Jag ser att en man ligger precis utanför dörren och jag springer fram till entrén och ser genom
krogens fönsterruta att det ser ut att vara kaos inne på krogen.

Jag kan fortsätta hela kvällen med att cietra fupen som motsäger allt skit du skriver.

Nej Homa va inte med på det oavsett hur mycket jag föraktar den människan så finns det inget som tyder på det.

Anas är den enda som visste vad som skulle hända och han ringde samtalet, i tunneln som fastnade på film.

Fortsätt inte denna diskussion då du bara gör bort dig själv mer

Jag garanterar att du tror att det var CIA som flög planen in i WTC? hah
Citera
2017-01-02, 23:49
Medlem
Haha, du kan citera vad du vill, har inte snackat om polisen, kag sa ambulansmännens intryck, de tog hand om de skadade. Idiot.
Citera
2017-01-03, 00:03
Medlem
sid 5

"Nästa person var en som låg på en soffa och var skjuten i benet. Han var också vid
medvetande och satt med sin mobiltelefon. Eventuellt skickade han sms. Tobias reagerade på
att denne verkade oberörd av sina skador
.

Nästa person satt vid bordet mittemot den som låg på soffan. Han vid bordet var skjuten i magen. Tobias såg ett utgångshål som var 4-5 cm i
diameter. Tobias tog fram ett skyddsförband och bad en polisman att hålla det mot skadan.
Den skadade kunde sitta upp och prata.

sid 16

"Han reagerade dessutom på att baren såg väldigt hel ut trots alla skott som avlossats i lokalen."

sid 18

"När vi kom ut på torget såg vi två gestalter, mörkklädda och en hade ett automatvapen. Då
trodde vi att vår sista stund var kommen. De kom gående i tunneln som leder in på torget.
Men sen satte den ene på sig en poliskeps, då förstod vi att det var poliser."

"Jag mindes att flickvännen satt och klappade hansom var död, han som de skjutit bort huvudet på."

"Jag reagerade på att så mycket var helt inne i lokalen, flaskor och tv och fotbollen pågick i bakgrunden. En stor spegel i baren såg hel ut och det tyckte jag då var konstig."

Och så fortsätter det.
Citera
2017-01-03, 00:11
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Haha, du kan citera vad du vill, har inte snackat om polisen, kag sa ambulansmännens intryck, de tog hand om de skadade. Idiot.

Så du anser att ambulanspersonlens intryck av en skottlossning väger mer än ca 5 polispatrullers?

Och du har fortf inte länkat till deras vittnesmål? jag väntar.
Citera
2017-01-03, 00:19
Medlem
shponglads avatar
Citat:
sid 5

"Nästa person var en som låg på en soffa och var skjuten i benet. Han var också vid
medvetande och satt med sin mobiltelefon. Eventuellt skickade han sms. Tobias reagerade på
att denne verkade oberörd av sina skador
.
'

jaha? chock? han va ju skjuten i benet, men han va med i en konspiration eller?

Citat:
Nästa person satt vid bordet mittemot den som låg på soffan. Han vid bordet var skjuten i magen. Tobias såg ett utgångshål som var 4-5 cm i
diameter. Tobias tog fram ett skyddsförband och bad en polisman att hålla det mot skadan.
Den skadade kunde sitta upp och prata.

Utgångshål på 5 cm? fattar du hur allvarligt det är?

Citat:
sid 16

"Han reagerade dessutom på att baren såg väldigt hel ut trots alla skott som avlossats i lokalen."

Om du fortsätter att läsa fupen så kommer du se en fin bild var skotten träffade varav ca 10 st träffade i baren/bardisken.

Citat:
sid 18

"När vi kom ut på torget såg vi två gestalter, mörkklädda och en hade ett automatvapen. Då
trodde vi att vår sista stund var kommen. De kom gående i tunneln som leder in på torget.
Men sen satte den ene på sig en poliskeps, då förstod vi att det var poliser."

Jaha? detta säger absolut ingenting förutom att civila poliser dök upp
Citat:
"Jag mindes att flickvännen satt och klappade hansom var död, han som de skjutit bort huvudet på."

"Jag reagerade på att så mycket var helt inne i lokalen, flaskor och tv och fotbollen pågick i bakgrunden. En stor spegel i baren såg hel ut och det tyckte jag då var konstig."

Och så fortsätter det.

va? vad fortsätter? det finns inga tvivel vad som hände.

Vad är det du insuninerar? att polisen och ambulansen och södra sidan+homa konspirerar mot norra somalierna? nhahhahahahhahah

sluta trolla, ingen kan vara så dum i huvet
Citera
2017-01-03, 00:38
Medlem
DoktorDurangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllWeKnow
Tack..
Nån som vet hur det går till nu? Har dom flyttat till anstalter? För dom har väl suttit häktade fram till hovrättens dom?
Blir dom placerade runt om i landet?

Hur går det för Ihab?

Väldigt svårt att säga exakt hur lång inställelsetiden är, det varierar väldigt mycket från brott till brott samt övriga omständigheter kring brottet. Eftersom det rör sig om mord och många andra grova tillhörande brott skulle jag dock inte tro att kommer ta mer än 1 månad innan fängelsestraffen börjar verkställas. Noteras bör dock att regeringen kan bevilja anstånd med verkställigheten av en fängelsedom, i upp till sex månader.

Angående var kräken kommer placeras är det inte heller helt lätt att besvara. Det faktum att dom är 7 personer med inblandning i samma brott skulle kunna tala för att man sorterar ut dom till olika anstalter i riket. Vill dock minnas att flera av de dömda i Södertäljenätverket blev placerade på samma anstalt (Kumla), om än på olika avdelningar på anstalten.

Ihab? Ingen aning. I samband med sitt frigivande kan jag dock se att han försvunnit från samtliga sociala medier (hans Instagram och FB hänvisade man till i FUP:en, profilerna var uppe under tiden han satt häktad) och skrivit in sig på en adress i Västra Frölunda som verkar vara den av hans föräldrar.

I övrigt kan man ju sannerligen fråga sig vad han gör. En sak som är säkert är dock att han håller en väldigt låg profil på grund av den hotbild som finns mot samtliga inblandade. Snart lär han ju dessutom få ett X antal hundralaxingar i ersättning för att han satt häktad i drygt ett år.
Citera
2017-01-03, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllWeKnow
Tack..
Nån som vet hur det går till nu? Har dom flyttat till anstalter? För dom har väl suttit häktade fram till hovrättens dom?
Blir dom placerade runt om i landet?

Hur går det för Ihab?
De flyttas inte till anstalter förrän domarna vunnit laga kraft, dvs att de antingen nöjdförklarat sig, överklagningstiden gått ut eller ett beslut från HD kommit, avslag på prövningstillstånd eller en dom.
Det är kriminalvården, inte regeringen, som beslutar om anstånd och det är inte aktuellt här, de sitter ju häktade.
Principiellt ska de till anstalt fortast möjligt när domarna gått i laga kraft. Häkten är till för häktade och anstalter till för fängelsedömda.
Möjligen att någon/några kan få vänta ett tag i häkte. Alla ska till Kumlas riksmottagning och det är knappast lämpligt att de är där tillsammans.
Citera
2017-01-03, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
De flyttas inte till anstalter förrän domarna vunnit laga kraft, dvs att de antingen nöjdförklarat sig, överklagningstiden gått ut eller ett beslut från HD kommit, avslag på prövningstillstånd eller en dom.
Det är kriminalvården, inte regeringen, som beslutar om anstånd och det är inte aktuellt här, de sitter ju häktade.
Principiellt ska de till anstalt fortast möjligt när domarna gått i laga kraft. Häkten är till för häktade och anstalter till för fängelsedömda.
Möjligen att någon/några kan få vänta ett tag i häkte. Alla ska till Kumlas riksmottagning och det är knappast lämpligt att de är där tillsammans.

Tack för svar!
Vet man ifall nån överklagat till HD?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in