Citat:
Ursprungligen postat av
Marre1976
Nu kommer vi genast in på jägare spåret.
Han är uppvuxen i en familj som lever friluftsliv ute i skog och mark. Jag vill fortfarande belysa tanken på att Simon är van vid kombinationen skog och slakt.
Tyvärr
Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Är inte närpå alla det där i hälsingeskogarna?
Citat:
Ursprungligen postat av
Marre1976
Många verkar ha ett blodtörstigt liv, slakta djur och lägga ut bilder på sig själv stolt poserande framför det oskyldiga bytet. Klart att om man som barn har ett liberalt tänkande/uppväxt med slakt och knivar mot oskyldiga djur och dessutom får svagt psyke så kan detta hända.
Citat:
Ursprungligen postat av
guldvag
ni som säger att jägare övergår till att mörda människor -vänligen visa statistik på detta
Citat:
Ursprungligen postat av
Marre1976
Förmodar att du menar mig.
Mr Missuppfatta, jag har aldrig hävdat att jägare övergår till att mörda människor. Vart har du läst det?
Jag vet att barndomen sätter stora spår i oss människor, för vissa stora spår och för andra ingenting alls. I detta fall ser jag ett mönster i en barndom kantad med blod, slakt och mördande av djur. Allt detta som en självklarhet och naturligt. Tyvärr har sonen tydligen fått ett skevt psyke som resulterat i en mycket tragisk händelse troligtvis med sin barndom i bagaget.
Har aldrig sagt att jägare blir mördare, läs och försök förstå tack!
Citat:
Ursprungligen postat av
Marre1976
Nej jag har skrivit att hans barndom med slakt osv på ngt sätt återspeglas i hans liv och då han tydligen varit inne på psyk så tror jag att hans barndom har ventilerats där och att den satt sina spår i hans liv. Har aldrig sagt att hans skeva psyke är ett resultat av hans barndom.
Kommenterar inte detta ngt mer om det stör er.
Men nu tror jag visst att ni har dragit igång P7:an här..
Om jag får sälla mig till raden av "psykologer" så tror jag inte nånsin denna pojk varit i närheten av jakt med sin far. Jag spekulerar vidare: Grabben har säkert haft trassel med nerverna under lång tid. Nåt utsvävande friluftsliv med farsan kanske det inte blev frågan om.
Isolering, nattvakande med WoW, PewDiePie & en karta Red Bull känns mer troligt.
Nu har det rotats i motivbilder gentemot båda offren. Inte någon av dessa teorier håller vid en närmare granskning.
Alltså behöver vi knyta ihop säcken och lista ut vad i fridens namn som fick SP att bestämma sig för denna avstickare.
*Fick han en knäpp ombord på bussen?
*Var han, och uppträdde han pårökt?
*Hur gick det till när han lämnade bussen?
*Är det utrett om han steg av vid en hållplats eller förmådde föraren att stanna "mitt på skogen"?