2017-01-02, 15:28
Medlem
5549s avatar
Det finns ju inte en chans att förloppet inte fångades på bild! Köpcentrum har kameror överallt.
Lägg ut en skärmdump på snubben, det kan väl inte vara så svårt?
Citera
2017-01-02, 15:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
Men att skriva babbe som signalement gör väl nästan 95% av alla i Farsta som möjliga förövare. Helt rätt agerat av polisen.

Farsta har inte 95% babbar
Citera
2017-01-02, 15:33
Medlem
E-R-N-S-Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Det är bara så himla typiskt Flashback att varje gång någon begår ett brott så måste det vara invandrare som ligger bakom. Säger inte att det är uteslutet att så är fallet denna gång, men lite tröttsamt är det. Vem som helst kan begå brott.

Själv tror jag att denna människa är grovt påverkad av droger eller rejält bakfull från nyårshelgen. För vem fan gör något sånt här utan att vara påverkad?
Kan ju trots allt vara en "invandrare" på droger......
"Tröttsamt", visst, men bäst å vara realist.
Citera
2017-01-02, 15:36
Medlem
NurseDiesels avatar
Jag undrar om polisen egentligen VILL ta fast gärningsmannen med allmänhetens hjälp? Att ge ut ett bristfälligt (värdelöst) signalement minskar ju faktiskt förutsättningarna rejält för att kunna hitta mannen.
Vad är viktigast? Att hitta honom genom ett tydligt signalement ELLER att vara PK? Hur kan dom låta PK-ismen gå före människors säkerhet?
Ponera att mannen begår fler gärningar på sin väg genom Farsta eftersom människor förnekats möjligheten till vaksamhet? Kanske fler drabbas?

Självklart är mannen nyinflyttad. Kanske krigstraumatiserad eller bara totalt jävla dum i huvudet.
Citera
2017-01-02, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Jo, visst är det möjligt att ngn drog är involverad.

Men med tanke på hur polisen så ofta och länge har mörkat gärningsmäns etnicitet då det har handlat om "Ickesvenskar" så är polisens hållande på CCTV filmer mycket olyckligt.
Jag är nämligen av den tron att polisen i större utsträckning informerar allmänheten om signalement om gärningsmannen/männen är "Svensksvenskar".

Det är fan i mig en stor skam att man inte gått ut med ett detaljerat signalement.

Men när en etnisk svensk är GM så brukar MEDIA och polis mer än gärna basunera ut det
Citera
2017-01-02, 15:42
Medlem
Mich13s avatar
Dessutom är folk i närheten av denna man i fara. Om något så bör man gå ut med hur han ser ut så att man både kan larma och undvika. Hur kul vore det att stå bredvid denna förmåga vid tunnelbana t.ex.?
Citera
2017-01-02, 15:45
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Det finns ju inte en chans att förloppet inte fångades på bild! Köpcentrum har kameror överallt.
Lägg ut en skärmdump på snubben, det kan väl inte vara så svårt?

Exakt så! Helt enig med dig!

Att gärningsmannen inte har fastnat på CCTV är nog att räkna som en omöjlighet.
Citera
2017-01-02, 15:48
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Där kom det, "babbar som knuffar folk nerför trappor" hur vet du att det var en babbe? Eller är det något du bara vill att det ska vara? Fördomarna flödar här märker jag
Det kan väl också vara uttryck för en fördom, men ett betydligt enklare sätt att bedöma hur troligt det är att en invandrare begått brottet (utan att bedömningen för den delen är godtycklig) är att man helt enkelt gör en överslagsräkning på antalet brott som behandlats på det här forumet under, låt oss säga en treårsperiod, och tittar på GMs ursprung. Då får man en ganska bra bild av hur troligt det är att GM är svensk eller "svensk".
Citera
2017-01-02, 15:49
Medlem
calle555s avatar
Om man läser mellan Eva Nilssons* rader så har man nog ett bättre signalement än ungefärlig ålder.

Citat:
– Vi har larmat ut det signalement som finns till poliser och väktare i området, säger hon.

* presstalesperson vid Stockholmspolisen
Citera
2017-01-02, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseDiesel
Jag undrar om polisen egentligen VILL ta fast gärningsmannen med allmänhetens hjälp? Att ge ut ett bristfälligt (värdelöst) signalement minskar ju faktiskt förutsättningarna rejält för att kunna hitta mannen.
Vad är viktigast? Att hitta honom genom ett tydligt signalement ELLER att vara PK? Hur kan dom låta PK-ismen gå före människors säkerhet?
Ponera att mannen begår fler gärningar på sin väg genom Farsta eftersom människor förnekats möjligheten till vaksamhet? Kanske fler drabbas?

Självklart är mannen nyinflyttad. Kanske krigstraumatiserad eller bara totalt jävla dum i huvudet.

På vilket sätt skulle det bli lättare att ta fast GM om de gick ut med att han är mörkhyad (om han nu är det)? Halva flashback skulle ju ringa polisen om de såg en mörkhyad man. Det är inte heller direkt så att mängden misstänkta skulle vara så låg att det gick att ringa in GM.
Citera
2017-01-02, 15:51
Medlem
E-R-N-S-Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseDiesel

Exakt. Men så länge det är viktigare att ge fan i å ge signalement i syfte av att inte "gynna hatet", och framför allt SD så är det värt det, enormt kontra produktivt ja, för jag antar att folk redan sett igenom den naiva taktiken.
Citera
2017-01-02, 15:56
Moderator
sosweets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merlini
Hoppas alla som sett en man mellan 20 och 25 hör av sig till polisen.
Jag håller faktiskt med, lite bättre signalement borde man ju kunna få fram.

På ämnet så hoppas jag de får tag i idioten på bumsen, sådana där ska inte få ränna runt bland hederligt folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in