2016-12-31, 22:21
Medlem
OU812vanhalens avatar
Jag är en flitig användare av ccleaner. Men igår kom det upp ett felmeddelande att ccleaner inte längre är kompatibelt med windows versionen jag använder (10).
Konstigt, det har ju fungerat förr, så jag avinstallerade och installerade om programmet igen men får fortfarande samma felmeddelande.

Nån som vet hur jag löser detta ? eller kan tipsa om ett liknande program som gör samma jobb som cc ?
Citera
2016-12-31, 22:27
Medlem
WhyAreYouBrainDeads avatar
Jag använder TweakNow RegCleaner den är bra också.
Citera
2016-12-31, 22:31
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OU812vanhalen
Jag är en flitig användare av ccleaner. Men igår kom det upp ett felmeddelande att ccleaner inte längre är kompatibelt med windows versionen jag använder (10).
Konstigt, det har ju fungerat förr, så jag avinstallerade och installerade om programmet igen men får fortfarande samma felmeddelande.

Nån som vet hur jag löser detta ? eller kan tipsa om ett liknande program som gör samma jobb som cc ?

Det stämmer inte! Gå in på Piriforms hemsida så får du det konfirmerat. Det är något annat som är fel.
Citera
2016-12-31, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OU812vanhalen

Använd CCleaner sedan 10:an kom ut utan några problem. Du har något annat problem, virus?
Citera
2016-12-31, 23:51
Bannlyst
Du verkar ha problem med vilken version du använder. Det finns väl 32 och 64-bit till CCleaner.

Windows 10 är förövrigt buggit. Ska du spela ska du ha 10. Inte annars. Används 7 i minst ett år till.
Citera
2017-01-01, 00:24
Medlem
StigAllans avatar
Har för mig att en av de senaste uppdateringarna till Win 10 gjorde att CCleaner inte längre var kompatibelt.
Rekommendationen är att ta hem senaste versionen av CCleaner och installera den så ska det fungera.
Citera
2017-01-01, 00:52
Medlem
Handsekreterarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Har för mig att en av de senaste uppdateringarna till Win 10 gjorde att CCleaner inte längre var kompatibelt.
Rekommendationen är att ta hem senaste versionen av CCleaner och installera den så ska det fungera.
Stämmer bra. Jag fick samma fel, men drog hem CCleaner 5.25(.5902) vilken fungerar.
Citera
2017-01-01, 02:17
Medlem
LadyGanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Underutvecklad
Du verkar ha problem med vilken version du använder. Det finns väl 32 och 64-bit till CCleaner.

Windows 10 är förövrigt buggit. Ska du spela ska du ha 10. Inte annars. Används 7 i minst ett år till.
Källor på det ? nej.. uppdatera din mjukvara och Windows 10 funkar till och med bättre en Windows 7 någonsin kommer göra.
Citera
2017-01-01, 16:48
Medlem
OU812vanhalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan

Japp, så enkelt var det.
Stort tack.
Citera
2017-06-16, 19:01
Medlem
NightWalker1s avatar
hakar på här

även fast jag har installerat senaste versionen av CC så står det när jag öppnar progget att det finns en nyare version. blev likadant vid förra uppdateringen men det löste jag genom att inte bocka ur nått under custom install, det funkade till den versionen men till den senaste så gick inte detta utan den senaste versionen vägrar att installeras.

man ska väll inte behöva avinstallera cc varje gång det kommer en ny version för att sedan installera om progget helt va?

nån som har samma problem och vet nån bra lösning?

edit: jag löste det genom att ladda ner .exe filen igen och spara den under downloads på min användare. körde som admin och jag stängde tillfälligt av mitt avira också under tiden jag tog hem och installerade cc
Senast redigerad av NightWalker1 2017-06-16 kl. 19:18.
Citera
2025-10-08, 13:57
Bannlyst
Ccleaner vill installera om flera gånger varje dag. Jag använder Windows 10. Kan någon hjälpa?

Fungerade tidigare utan problem.
Citera
2025-10-08, 14:32
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellesylt
Ccleaner vill installera om flera gånger varje dag. Jag använder Windows 10. Kan någon hjälpa?

Fungerade tidigare utan problem.

Kör en sfc /scannow.

Avinstallera Ccleaner med Revo Unistaller. Installera igen med Revo:s installationsövervakare. Avinstallera med densamma. Installera Ccleaner på sedvanligt vis. Klart - förhoppningsvis.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in