Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-12-31, 09:59
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
http://archive.adl.org/issue_combating_hate/uka/decline.html

"Indeed, today's Ku Klux Klan is the weakest and the most fragmented it has been since World War II." - Detta från en organisation vars pengainflöde går ut på att spela upp hur stora UKA är.

Som sagt, jag säger inte att UKA eller andra liknande amerikanska grupperingar skall räknas som ett genuint hot men att de inte är nöjda med Trump, men jag sa även att deras hot absolut inte skall tas seriöst då de är ett lika stort hot som svenska motståndsrörelsen...Ett skämt med andra ord.

Men det är fint att du erkänner att du hade fel rörande KKK åtminstone då du tidigare stenhårt nekade att någon sådan organisation existerade.
Senast redigerad av Ondahamstern 2016-12-31 kl. 10:03.
2016-12-31, 10:03
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Visa gärna länken till där detta "UKA" går ut med att Trump inte håller sina löften? Det finns gott om alt-right-pajasar som går ut med sånt stup i kvarten. Anledningen till det är att de är tröga i huvudet. De kan inte bedöma saker ordentligt (tänk: baggebo1).

Här är ett exempel: http://www.occidentaldissent.com/2016/12/30/the-trump-honeymoon-is-already-over/

Ren idioti från början till slut i den där blogg-posten.

Jag sa att sådana som UKA och inte specifikt UKA.

Citat:
Leaders of the alt-right movement, who openly align themselves with racist Eurocentric ideals, told The Guardian that Trump denouncing white nationalism definitely would cause disappointment and disillusionment among members of the far right. These same supporters, who were seen raising their arms in the Nazi salute and chanting ‘Heil Trump!’ at a gathering just last month, vowed to fight back if the president-elect failed to meet their expectations... “In January, Trump will start governing and will have to make compromises,” said David Cole, a self-avowed Holocaust revisionist and writer for Taki’s Magazine. “Even the small ones will trigger squabbles between the alt-right. ‘Trump betrayed us.’ ‘No, you’re betraying us for saying Trump betrayed us.’ And so on.

“The alt-right’s appearance of influence will diminish more and more as they start to fight amongst themselves.”

Trump’s strong ties to the white nationalist movement, solidified by conservative views on issues like illegal immigration, miscegenation and political correctness, helped to electrify support from members of the racist groups, who voted to put him in office. However, Peter Brimelow, founder of the alt-right web magazine VDare.com, warned that Trump’s failure to deliver “important bones” could prompt severe backlash.

“I think the right of the right is absolutely prepared to revolt,” he said. “It’s what they do.”

http://atlantablackstar.com/2016/12/27/white-nationalists-threaten-to-revolt-if-trump-continues-to-backpeddle-on-his-campaign-promises/
2016-12-31, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Som sagt, jag säger inte att UKA eller andra liknande amerikanska grupperingar skall räknas som ett genuint hot men att de inte är nöjda med Trump, men jag sa även att deras hot absolut inte skall tas seriöst då de är ett lika stort hot som svenska motståndsrörelsen...Ett skämt med andra ord.

Men det är fint att du erkänner att du hade fel rörande KKK åtminstone då du tidigare stenhårt nekade att någon sådan organisation inte existerade.

"UKA" hade jag aldrig hört talas om. Det hade ingen annan heller varför jag antog att du i vanlig ordning helt enkelt hade hittat på något själv.

Tror du på allvar att det där faktiskt är en riktig paraply-organisation?

Vad jag tror kommer hända är att Trump kallar hem FBI-folket som arbetar i den så kallade klanen och beordrar dem att helt enkelt arrestera sina klanbröder för droginnehav och andra småbrott de har dem på så att det blir slut på tramset.
Senast redigerad av experten10 2016-12-31 kl. 10:06.
2016-12-31, 10:05
Medlem
Citat:
Jag sa att sådana som UKA och inte specifikt UKA.

http://atlantablackstar.com/2016/12/27/white-nationalists-threaten-to-revolt-if-trump-continues-to-backpeddle-on-his-campaign-promises/

"Euro-centric"? I USA? Det är som att kalla SMR för USA-centriska.

"David Cole, a self-avowed Holocaust revisionist and writer for Taki’s Magazine"

Visste de om att han är jude? Auschwitz-revisionist är mer precist. Auschwitz-anläggningen som sådan är också Auschwith-revisionistisk för övrigt. 4 miljoner til 1 miljon.

Av David Cole:
Republican Party Animal: The "Bad Boy of Holocaust History" Blows the Lid Off Hollywood's Secret Right-Wing Underground (2014)

https://www.amazon.com/Republican-Party-Animal-Hollywoods-Underground/dp/1936239914

Den boken ska jag nog köpa.
Senast redigerad av experten10 2016-12-31 kl. 10:11.
2016-12-31, 10:09
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
"UKA" hade jag aldrig hört talas om. Det hade ingen annan heller varför jag antog att du i vanlig ordning helt enkelt hade hittat på något själv.

Tror du på allvar att det där faktiskt är en riktig paraply-organisation?

Vad jag tror kommer hända är att Trump kallar hem FBI-folket som arbetar i den så kallade klanen helt enkelt arresterar sina klanbröder för droginnehav så att det blir slut på tramset.

Sitt då inte säg att KKK överhuvudtaget inte existerar när det klart och tydligt finns minst en gruppering som försöker ta på sig manteln.

Och nej jag tror inte de är någon paraply-organisation, de försöker aktivt att låta som en sådan men de är lika stora som vilken annan liten KKK gruppering, ultra-vitnationalister är helt enkelt minimala grupperingar som alltid kommer att kämpa för att låta som enorma grupperingar och som kommer att hota om våld och revolt så fort deras nyfunna hjältar sviker dem.

Vi ser det här hemma med de som flyr från SD till SMR (de som i 0,01% av väljarna) och gråter om hur SD inte står för ett vitt Sverige och vi ser det även nu i USA med hur Trumps väljare börjar tjafsa mellan varandra, inget lär hända mot Trump utöver att han på sin höjd splittrar sina väljare men troligast så lyckas han finta bort ultra-vitnationalisterna som inte ens är en gedigen väljarkår att fokusera på.
2016-12-31, 10:14
Medlem
Citat:
Sitt då inte säg att KKK överhuvudtaget inte existerar när det klart och tydligt finns minst en gruppering som försöker ta på sig manteln.

FBI-agenter och pundare. Det vill säga de finns inte på allvar. Jag har däremot svårt att se att det finns några Säpo-agenter i SMR.
2016-12-31, 14:04
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Donald J. Trump ‏@realDonaldTrump 29 minför 29 minuter sedan
Russians are playing @CNN and @NBCNews for such fools - funny to watch, they don't have a clue! @FoxNews totally gets it!

Förstår clownen att han är USAs president.
Nej det förstår han inte. Att han inte förstår det förklaras av att han inte är president än. Du är en clown och det börjar bli löjligt med dina ointelligent inlägg.
2016-12-31, 14:31
Medlem
Donald J. Trump ‏@realDonaldTrump 12 minför 12 minuter sedan
Happy New Year to all, including to my many enemies and those who have fought me and lost so badly they just don't know what to do. Love!

Clownen gör en Putin, undra om de pratar i telefon.
2016-12-31, 15:46
Medlem
heiss avatar
Citat:
När de rika områdena nära D.C. räknades förlorade han till slut, med 5% eller nåt sånt. Vilka bor där exakt? Träskvarelserna. Rensa ut dem. Drain the swamp.
Hur ska Trump vinna Virginia till nästa val tycker du?
Senast redigerad av heis 2016-12-31 kl. 15:50.
2016-12-31, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Hur ska Trump vinna Virginia till nästa val tycker du?

Men för fan! Jag skriver det ju rakt ut!!

Kom igen nu.
2016-12-31, 17:01
Medlem
heiss avatar
Citat:
Men för fan! Jag skriver det ju rakt ut!!

Kom igen nu.
Nä jag vet faktiskt inte.. han borde kunna vinna Virginia.
Men om inte alla träskvarelser tar privatflyget till Kanada eller California som de borde eller konverteras till att bli deplorables, så må de bara lobba ännu hårdare emot Trump precis där de befinner sig just nu, y'know...
(FB) USA:s presidentval 2016 / Valvaka
2016-12-31, 17:09
Medlem
bax88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Donald J. Trump ‏@realDonaldTrump 12 minför 12 minuter sedan
Happy New Year to all, including to my many enemies and those who have fought me and lost so badly they just don't know what to do. Love!

Clownen gör en Putin, undra om de pratar i telefon.

Han kör väl bara på i vinnarspåret? Varför avvika från ett vinnande koncept?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in