Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-12-29, 02:27
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Tror du jag och Experten är samma person? Varför skriver du annars hån riktat mot Experten när du citerar mig? Mycket konstigt av dig, måste jag säga. I fortsättningen kan jag alltså inte vara säker på om det är till mig eller någon annan du skriver, när du citerar mig. Okej. Då vet jag det.

Jag behöver inga bortförklaringar. Bara kul att reta de som drar upp "popular vote" som om deras bjäfsande skulle ha någon betydelse.

Om du tolkar det som att ni är samma person så får du stå för det, mitt hån är riktat mot alla de som fortsätter att tramsa om konspirationsteorin att illegala invandrare skulle stå för över 2 miljoner röster.

Trots det så kommer du med bortförklaringen att du gör det för att tramsa?
2016-12-29, 02:35
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Om du tolkar det som att ni är samma person så får du stå för det, mitt hån är riktat mot alla de som fortsätter att tramsa om konspirationsteorin att illegala invandrare skulle stå för över 2 miljoner röster.

Trots det så kommer du med bortförklaringen att du gör det för att tramsa?
Vill man ha en seriös diskussion om USAs röstsystem kan man ju ta den där den hör hemma. Det spelar inte någon roll om det är en konspirationsteori eller inte. Det som är viktigt är att USA får igenom en förändring av sina vallagar så ID krävs i alla delstater.

Demokraternas fusk kommer komma fram inom kort och det kommer leda till positiva förändringar.

Det är bara att du lägger det där med "popular vote" bakom dig. Obetydligt.
2016-12-29, 10:15
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Vill man ha en seriös diskussion om USAs röstsystem kan man ju ta den där den hör hemma. Det spelar inte någon roll om det är en konspirationsteori eller inte. Det som är viktigt är att USA får igenom en förändring av sina vallagar så ID krävs i alla delstater.

Demokraternas fusk kommer komma fram inom kort och det kommer leda till positiva förändringar.

och om det inte kommer några bevis för att över 2 miljoner röster skulle vara fusk?

Du antar för mycket lägg ner med det.
2016-12-29, 12:15
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:

Tycker det är tramsigt att påstå att de 2,8 miljoner väljare fler som röstade på Hillary skulle allesammans vara illegala invandrare; det är ju helt enkelt inte sant. Däremot är det ÄNNU tramsigare av Hillarysupportrar att fortsätta veva med dessa siffror när det står helt klart att Trump vann valet enligt konstens alla regler; det finns ingen som helst tvekan kring att han är vald demokratiskt och att han är USAs nästa rättmätiga president.
2016-12-29, 13:39
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
och om det inte kommer några bevis för att över 2 miljoner röster skulle vara fusk?

Du antar för mycket lägg ner med det.
Det kommer. Oroa dig inte så mycket. Hittills har jag haft rätt i samtliga mina inlägg i denna tråd, medan du mest haft fel hela tiden. Framtiden får visa att jag har rätt även här.

Men det du inte förstår är att en stor del av denna debatt endast finns för att reps. ska kunna införa ID-krav när folk går och röstar, I samtliga delstater. Detta kommer troligtvis genomföras under kommande 4-årsperiod, under mycket ojande och gnällande från dems om att minoritetsgrupper (läs illegala invandrare) inte har något ID-kort. Eftersom samtliga minoritetsgrupper (utom illegala) redan HAR ID-kort, blir sannolikt dems överkörda - precis som de blev i valet när Trump vann en Land Slide Victory.
2016-12-29, 13:42
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Tycker det är tramsigt att påstå att de 2,8 miljoner väljare fler som röstade på Hillary skulle allesammans vara illegala invandrare; det är ju helt enkelt inte sant. Däremot är det ÄNNU tramsigare av Hillarysupportrar att fortsätta veva med dessa siffror när det står helt klart att Trump vann valet enligt konstens alla regler; det finns ingen som helst tvekan kring att han är vald demokratiskt och att han är USAs nästa rättmätiga president.
Som sagt, det spelar inte så stor roll om det bevisas eller inte, bara målet - att införa voter ID laws - uppnås.

Det finns flertalet områden där Hillary fick 100% eller mer av rösterna. För mig är det orimligt och måste bero på valfusk. Jag förväntar mig att Trump, när han tillträtt, kommer tillsätta en kommission som går till botten med det här - inte minst med tanke på vilka anklagelser han utsatts för (att Putin hackade valet till Trumps fördel).
2016-12-29, 14:35
Medlem
E.Merckxs avatar
Presskonferens från Mar-A-Lago igår: Donald Trump och Don King.

BREAKING: DONALD TRUMP FIRST Major Press Conference Since Election

https://www.youtube.com/watch?v=OEMIxS44Xxk
2016-12-29, 14:40
Medlem
E.Merckxs avatar
Från intervju med Hugh Hewitt och Donald Trumps blivande White House Press Sec & Comms Dir, Sean Spicer:

"The first nine hours are going to be very interesting...a dramatic and seismic shift" coming @seanspicer to me "He's not going to stop"

Ha, ha. Ser fram emot det.
2016-12-29, 17:40
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Tycker det är tramsigt att påstå att de 2,8 miljoner väljare fler som röstade på Hillary skulle allesammans vara illegala invandrare; det är ju helt enkelt inte sant.
Behöver inte vara illegala, det kan vara en och samma person som har lagt flera röster. Speciellt i liberala storstäder, eller "storstater" som Cali och NY där det bevisats inspelat på film att röstfusk händer. Detta är dock stater som redan ändå är och kommer vara liberala, och därför är reglerna sådana också.
Helt orimligt att anta tkr du? Inget man behöver gnälla mycket om dock då det inte spelar roll öht, en tweet räcker.

Mycket shenanigans har det varit också om de digitala rösterna, och varför man var relativt sen att utnämna stater, Georgia t.ex då demokrater och lobbyister dreglade över valsedlar från röstmaskinerna, som ändå inte spelade roll. Har varit mycket konstigheter med de detta året.
Varför då kan man undra... var det inte Putin personligen som hade hackat de?
Senast redigerad av heis 2016-12-29 kl. 17:57.
2016-12-29, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Från intervju med Hugh Hewitt och Donald Trumps blivande White House Press Sec & Comms Dir, Sean Spicer:

"The first nine hours are going to be very interesting...a dramatic and seismic shift" coming @seanspicer to me "He's not going to stop"

Ha, ha. Ser fram emot det.

Hugh Hewitt: Om Trump kör presskonferenser genom sociala medier så kommer mainstream media att gå bankrutta.

Sean Spicer: Det är poängen.

2016-12-29, 21:39
Medlem
Mooskys avatar
Trump tar på sig 5000 jobb som om det vore hans förtjänst, men han blev påkommen med att det redan var annonserat före valdagen, så ska den clownen verkligen ha förtroende.

http://www.independent.co.uk/news/people/donald-trump-takes-credit-5000-new-sprint-jobs-united-states-president-elect-a7500536.html
2016-12-30, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Det är det nog ingen som gör. De bara tycker att han är en rolig clown. Ungefär som Michele Bachman och Kinky Friedman.

Det speciella med Trump är väl att han är så militant okunnig om politik, och gör en poäng av att vara stolt över det. Jämför detta med en seriös politiker som Ron Paul, som vet vad politik är och har de rätta kunskaperna. Sådana som Trump kommer och går inom några veckor. Sådana som Ron Paul håller ut i decennier.

I mina ögon har Trump aldrig varit annat än en självgod och inbilsk buse. Att han ser sig som representant för näringslivet är nog det största skämtet.

Trump är inte den enda 'på skoj'-kandidaten inför 2016, men de är alla borta inom några månader.
Kollar lite på inlägg i början av tråden. Fantastiskt underhållande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in