2016-12-29, 22:34
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Du har varit inne på det även tidigare. Men nu va det ju inte till dennes hus utan till grannens hus som MGM gick så jag förstår inte hur du får ihop logiken där. ?

Om de överenskommit om ett möte och gubben inte är hemma och han kanske ser honom hos grannen. Elmer ringer på hos grannen föra om grannen vet var gubben är. Eller någon är hemma hos gubben som talar om att han gått en kort sväng till grannen kanske. Så görs det på landet.
Citera
2016-12-29, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
uppdatering på Expressen ikväll. BO -ren ringde alarm-numret och under tiden som de pratade blev de överfallna/attackerade, allt spelades in och operatören hörde tumultet- under en halvtimme kunde alarm-operatören höra vad som hände-
i huset - även när de två brottsoffren tystnade.

Jo det har jag läst. Men det jag frågade om var en följdfråga då skribenten verkar väldigt inne på att det manliga BO skulle ha stämt träff med SP. Min ursprungliga fråga var varför han skulle säga till SOS alarm att det var en man där som tappat minnet om han i själva verket stämt träff med honom,.
Citera
2016-12-29, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
Jag håller med JohanElias. Jag tycker det i detta läge är helt onödigt att berätta om BOs eventuella brister.

Jag har själv upplevt en attack av en psykotiskt/drogad. Totalt oprovocerad, som om hon väntade på mig, anfölls jag av en kvinna. Jag sprang för mitt liv, till vänner, som hjälpte mig. Hon gav sig på några av dessa. Då såg vi mönstret, det var vi som hade glasögon som attackerades!!

Jag hade aldrig sett henne tidigare, jag hade inte ens haft tid att göra något olämpligt innan hon gav sig på mig. Så jag har inte svårt att tänka mig att MGM psykotisk på måfå dyker in hos BO. Andra scenarier är möjliga, men det enkla är ofta rätt. Och därför tycker jag man kan sluta diskutera BOs vandel.
Ja. Du får tycka så. För mig som känner till de här herrarna så känns det fjantigt att inte diskutera det.
Citera
2016-12-29, 22:38
Medlem
5549s avatar
"Tappat minnet".. "Tappat sinnet"..
Citera
2016-12-29, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
Undkomma vad? Menar du att han skulle vinna tid på att ringa SOS alarm? Eller att han tänkte förhala GM tills att polisen kom till platsen? Du har tagit upp det här så många gånger och jag förstår faktiskt inte vad du menar.

Jag vet inte vad de kan haft för business om det är relevant, men det luktar ju begraven kennel.
Citera
2016-12-29, 22:41
Medlem
Klaedvikarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Om de överenskommit om ett möte och gubben inte är hemma och han kanske ser honom hos grannen. Elmer ringer på hos grannen föra om grannen vet var gubben är. Eller någon är hemma hos gubben som talar om att han gått en kort sväng till grannen kanske. Så görs det på landet.
Elmer? Elmer Fudd?
Citera
2016-12-29, 22:44
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Jag vet inte vad de kan haft för business om det är relevant, men det luktar ju begraven kennel.

Man går inte till fel hus och råkar träffa rätt person.
Citera
2016-12-29, 22:44
Medlem
Citat:

Kan du inte sammanfatta hur du tänker att det skulle ha gått till. För just nu går det inte alls att följa ditt resonemang.

Edit: ärligt talat så undrar jag om du själv vet vad du menar. Det känns väldigt ogenomtänkt. Sorry
Senast redigerad av tagmaster 2016-12-29 kl. 22:46.
Citera
2016-12-29, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
Jag håller med JohanElias. Jag tycker det i detta läge är helt onödigt att berätta om BOs eventuella brister.

Jag har själv upplevt en attack av en psykotiskt/drogad. Totalt oprovocerad, som om hon väntade på mig, anfölls jag av en kvinna. Jag sprang för mitt liv, till vänner, som hjälpte mig. Hon gav sig på några av dessa. Då såg vi mönstret, det var vi som hade glasögon som attackerades!!

Jag hade aldrig sett henne tidigare, jag hade inte ens haft tid att göra något olämpligt innan hon gav sig på mig. Så jag har inte svårt att tänka mig att MGM psykotisk på måfå dyker in hos BO. Andra scenarier är möjliga, men det enkla är ofta rätt. Och därför tycker jag man kan sluta diskutera BOs vandel.

Men halleluja, det är klart att det måste bara vara otur när någon som är involverad med någon som gör fulaffärer drabbas av ett våldsbrott av någon som möjligtvis har någon diagnos. Som ändå lyckas hitta just dit fast denne befinner sig ganska avsides.
Citera
2016-12-29, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
Jo det har jag läst. Men det jag frågade om var en följdfråga då skribenten verkar väldigt inne på att det manliga BO skulle ha stämt träff med SP. Min ursprungliga fråga var varför han skulle säga till SOS alarm att det var en man där som tappat minnet om han i själva verket stämt träff med honom,.

För att grabben är kanske känd för att ha psykiska besvär, förvaltaren som jobbar som polis och tagits ur yttre tjänst kanske skvallrat. Lätt att ringa på "hjälp" för att ha ett psykfall för att sedan kanske puckla på honom och hävda att man blev attackerad?
Citera
2016-12-29, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klaedvikaren
Elmer? Elmer Fudd?

Eller ska det stå.
Citera
2016-12-29, 22:51
Medlem
Citat:
Men halleluja, det är klart att det måste bara vara otur när någon som är involverad med någon som gör fulaffärer drabbas av ett våldsbrott av någon som möjligtvis har någon diagnos. Som ändå lyckas hitta just dit fast denne befinner sig ganska avsides.
Så tänker jag också. Maximal randomness. Vilket såklart kan hända. Hade blivitmindre förvånad om någon travat in med vapen och knäppt honom.
Till saken ska sägas att jag ändå tycker det liknar mer och mer ett vansinnesdåd. Men i råbo. RÅBO?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in