2016-12-29, 21:55
Medlem
5549s avatar
Trötta funderingar:

Tittar man på google maps på Bergsjövägen så finns det ju busshållplatser i båda riktningarna ca 50 meter innan/efter Norra Råbovägen. Jag var av uppfattningen av att detta var ett ställe man bara tog sig med egen bil. Rör det sig om någon annan busslinje?

Här alltså.

En annan fråga jag har är om det stämmer att han påstås ha tagit taxi i riktning tillbaka mot Hudiksvall?

Till sist så fick jag bara en tanke på att GM kanske har befunnit sig längs med huvudvägen och har fått syn på en bil (bo?) som svänger av från Bergsjövägen in till Norra Råbovägen, och därför följt efter. Eller kanske har han till och med blivit upplockad där av BO och fått komma in och värma sig. Tänker bara att man kanske inte behöver låsa sig vid idén om att han tagit sig från huvudvägen helt själv, eller att han planlöst vandrat in.
Citera
2016-12-29, 21:59
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Trötta funderingar:

Tittar man på google maps på Bergsjövägen så finns det ju busshållplatser i båda riktningarna ca 50 meter innan/efter Norra Råbovägen. Jag var av uppfattningen av att detta var ett ställe man bara tog sig med egen bil. Rör det sig om någon annan busslinje?

Här alltså.

En annan fråga jag har är om det stämmer att han påstås ha tagit taxi i riktning tillbaka mot Hudiksvall?

Till sist så fick jag bara en tanke på att GM kanske har befunnit sig längs med huvudvägen och har fått syn på en bil (bo?) som svänger av från Bergsjövägen in till Norra Råbovägen, och därför följt efter. Eller kanske har han till och med blivit upplockad där av BO och fått komma in och värma sig. Tänker bara att man kanske inte behöver låsa sig vid idén om att han tagit sig från huvudvägen helt själv, eller att han planlöst vandrat in.

Han kanske blev upplockad av BO för att BO väntade honom, om så skett.
Citera
2016-12-29, 21:59
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
För att lösa något med ett BO som uppges vara en fuling i fastighetsaffärer? Som dessutom kanske väntar honom?

Du har varit inne på det även tidigare. Men nu va det ju inte till dennes hus utan till grannens hus som MGM gick så jag förstår inte hur du får ihop logiken där. ?
Citera
2016-12-29, 22:00
Medlem
Vågar inte svara på det. Ryktet säger sexuella övergrepp. Ingen aning själv. Men jag känner även honom personligen.
Citera
2016-12-29, 22:04
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Trötta funderingar:

Här alltså.

Det kanske inte är reguljär busslinje med regelbundna turer utan skolskjuts morgon och eftermiddagar? Om inte sträckan går mellan hyfsat stora tätorter (skolskjuts och busdtrafik för pendlare på landsort kombineras ibland).
Citera
2016-12-29, 22:04
Medlem
Citat:
Trötta funderingar:

Här alltså.

Det stämmer att det finns en busshållsplats vid infarten till Råbo och det är bara 34:an som går där.

Det är verkligen inte ett ställe man hoppar av på om man inte har något ärende dit eller så.
Citera
2016-12-29, 22:06
Medlem
Citat:
För att BO vill undkomma något.

Undkomma vad? Menar du att han skulle vinna tid på att ringa SOS alarm? Eller att han tänkte förhala GM tills att polisen kom till platsen? Du har tagit upp det här så många gånger och jag förstår faktiskt inte vad du menar.
Citera
2016-12-29, 22:17
Medlem
IMG24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trodeialf
Ja jag vet inte. Kanske bara helt random så tar han sig till råbo. Men då jag fick veta vem bo var så blev jag helt övertygad om att bo samt NT (bilskojare samt fastighetsägare) gjort något som drabbat fel personer. Känns fel alltihop.

Vem är den här NT du pratar om?
Citera
2016-12-29, 22:18
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajen97
Det stämmer att det finns en busshållsplats vid infarten till Råbo och det är bara 34:an som går där.

Det är verkligen inte ett ställe man hoppar av på om man inte har något ärende dit eller så.
Tack för svar!

Vet vi vid vilken station han hoppade av bussen? Jag har inte följt tråden sedan början nämligen.
Och visst var det taxin som släppte honom i närheten av Norra Råbovägen?
Citera
2016-12-29, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
Undkomma vad? Menar du att han skulle vinna tid på att ringa SOS alarm? Eller att han tänkte förhala GM tills att polisen kom till platsen? Du har tagit upp det här så många gånger och jag förstår faktiskt inte vad du menar.
uppdatering på Expressen ikväll. BO -ren ringde alarm-numret och under tiden som de pratade blev de överfallna/attackerade, allt spelades in och operatören hörde tumultet- under en halvtimme kunde alarm-operatören höra vad som hände-
i huset - även när de två brottsoffren tystnade.
Citera
2016-12-29, 22:26
Medlem
Klaedvikarens avatar
Citat:
Det kanske inte är reguljär busslinje med regelbundna turer utan skolskjuts morgon och eftermiddagar? Om inte sträckan går mellan hyfsat stora tätorter (skolskjuts och busdtrafik för pendlare på landsort kombineras ibland).

Jo, det är fråga om reguljär busstrafik med flera turer per dag.
http://www.x-trafik.se/bussar-i-lanet
Skriv in 34 i rutan för linjenummer.
Citera
2016-12-29, 22:31
Medlem
Kontrollavgifts avatar
Jag håller med JohanElias. Jag tycker det i detta läge är helt onödigt att berätta om BOs eventuella brister.

Jag har själv upplevt en attack av en psykotiskt/drogad. Totalt oprovocerad, som om hon väntade på mig, anfölls jag av en kvinna. Jag sprang för mitt liv, till vänner, som hjälpte mig. Hon gav sig på några av dessa. Då såg vi mönstret, det var vi som hade glasögon som attackerades!!

Jag hade aldrig sett henne tidigare, jag hade inte ens haft tid att göra något olämpligt innan hon gav sig på mig. Så jag har inte svårt att tänka mig att MGM psykotisk på måfå dyker in hos BO. Andra scenarier är möjliga, men det enkla är ofta rätt. Och därför tycker jag man kan sluta diskutera BOs vandel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in