2016-12-29, 21:37
Medlem
Klaedvikarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Se där. Han kanske har hyrt men blivit blåst på depositionsavgift och därför fortfarande bor kvar hos föräldrar? Eller kompisen i Hudiksvall?
Långsökt att han isf skulle söka upp vaktmästarn långt ute i bushen och dessutom slå ihjäl denne OCH granntanten.
Citera
2016-12-29, 21:39
Medlem
Ja jag vet inte. Kanske bara helt random så tar han sig till råbo. Men då jag fick veta vem bo var så blev jag helt övertygad om att bo samt NT (bilskojare samt fastighetsägare) gjort något som drabbat fel personer. Känns fel alltihop.
Citera
2016-12-29, 21:41
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Om vi då vänder på steken och utgår från det lilla som kommit fram från försvaret:

Misstänkte GM har inte varit på brottsplatsen.

Misstänkte GM har blivit rånad i Hudiksvalls Kommun.

Misstänkte GM har varit avsvimmad under natten till följd av sina skador.

__________________________________________________ _________

Om vi då tuttar ihop det som i alla fall måste anses vara särhetsställt.

Misstänkte GM to bussen från Hudiksvall.

Misstänkte GM valde att kliva av bussen inte långt från Råbo.

Misstänkte GM fick lift med en taxichaufför fram tills Råbo

Misstänkte GM fick lift med en tjej på morgonen.

__________________________________________________ __________

Om rånet inträffat före han klev på bussen där han blev tillfogad skadorna.
Då skulle naturligtvis någon på bussen ha reagerat.

Om personen är såpass illa skadad varför väljer man då att kliva av bussen?
Varför tillkallar man inte själv hjälp före han gick på bussen i Hudiksvall.

Varför bad han inte taxichauffören att köra honom till sjukhuset.

Enda svaret som skulle skapa någon logik är att rånet och skadan skulle uppstått efter
att han klivit ur taxibilen.

Teoretiskt sett skulle han då kunna ha blivit rånad av exempelvis mördaren ute i Råbo.

Misstänkte GM skulle då ha svimmat av ute vid Råbo tills dess dagen efter.
Han har då kraft att ta sig ut till vägen och liftar med tjejen på morgonen utan att nämna
ett enda ord om att han har blivit rånad eller skadad eller legat avsvimmad......

Han har heller inte använt telefon för att larma ambulans under natten eller morgonen och om
han nu inte hade någon telefon så har han heller inte frågat tjejen om hand kunde få ringa på hennes telefon.

Självfallet så blir det en DNA fråga inne i huset,på misstänkte GM, på respektive BO och runt omkring huset/skogen.

För mig låter detta som en helt osannolik historia att S.P skulle vara oskyldig i sammanhanget.

Har säkert missat en rad detaljer som pekar både för och emot men på det hela taget så.......

Han kanske inte är oskyldig till morden men måhända gör ett (inledande) försök att blåneka?
Angående rånet kanske det refererar till något annat, att han blivit lurad på pengar kanske, på ett sätt som han tycker är så fult att han kallar det rån (detta är en person med ganska mefiokra betyg och knappast använder sig av en exakt juridisk begreppsvokabulär).
Citera
2016-12-29, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klaedvikaren
Långsökt att han isf skulle söka upp vaktmästarn långt ute i bushen och dessutom slå ihjäl denne OCH granntanten.

Jo förvisso men han kanske hade någon överenskommelse med någon. Och kanske vaktmästaren var införstådd med det.
Citera
2016-12-29, 21:45
Medlem
Sen råbo. Dit åker man liksom inte. Jag själv har varit där. I jakt på kantareller, det är ju egentligen bara skog och en sjö.
Citera
2016-12-29, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
För att lösa något med ett BO som uppges vara en fuling i fastighetsaffärer? Som dessutom kanske väntar honom?

Du verkar vara väldigt inne på att han skulle träffa någon. Om han skulle ha stämt träff med BO, varför skulle då BO ringa SOS alarm och säga att det är en man här som tappat minnet?

SP har själv (enligt trådinlägg) sagt att han lider av schizofreni, han har varit inlagd under hösten, enligt media för att han haft tvångstankar om våld. Om han varit förvirrad förklarar det varför han gick av bussen på fel ställe. Om han varit tyst är det inte säkert att varken någon på bussen eller taxichauffören märkte något.

Det JohanElias skriver känns spot on.
Citera
2016-12-29, 21:48
Medlem
Till saken hör att fastighetsägaren bor kvar i Stockholm. Hans hantlangare i Hudiksvall är Bo samt en Fd polis (under sina sista verksamma år befriad från yttre tjänst pga oegentligheter) i folkmun kallad bronco. Bronco som 'fastighetsförvaltare' bo som fastighetsskötare.
Citera
2016-12-29, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trodeialf
Ja jag vet inte. Kanske bara helt random så tar han sig till råbo. Men då jag fick veta vem bo var så blev jag helt övertygad om att bo samt NT (bilskojare samt fastighetsägare) gjort något som drabbat fel personer. Känns fel alltihop.

Vet du om BO har rykte eller varit föremål för polisingripande för något våldsbrott eller hot?
Citera
2016-12-29, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
Du verkar vara väldigt inne på att han skulle träffa någon. Om han skulle ha stämt träff med BO, varför skulle då BO ringa SOS alarm och säga att det är en man här som tappat minnet?

SP har själv (enligt trådinlägg) sagt att han lider av schizofreni, han har varit inlagd under hösten, enligt media för att han haft tvångstankar om våld. Om han varit förvirrad förklarar det varför han gick av bussen på fel ställe. Om han varit tyst är det inte säkert att varken någon på bussen eller taxichauffören märkte något.

För att BO vill undkomma något.
Citera
2016-12-29, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster

Både Johan Elias och Tagmaster känns "spot on"!
Citera
2016-12-29, 21:51
Medlem
Nej. Har kollat honom på lexbase men där finns inget. I tråden 100 sidor bak står att han varit fotbollsspelare och skjutit en boll mot en målvakt så han dog. Detta är dock INTE något jag känner till. Jag känner till bo i egenskap av hantlangare åt NT.
Citera
2016-12-29, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trodeialf
Till saken hör att fastighetsägaren bor kvar i Stockholm. Hans hantlangare i Hudiksvall är Bo samt en Fd polis (under sina sista verksamma år befriad från yttre tjänst pga oegentligheter) i folkmun kallad bronco. Bronco som 'fastighetsförvaltare' bo som fastighetsskötare.

Nu börjar det likna nåt. Törs man fråga vad för slags oegentligheter som medförde uttag ur yttre tjänst?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-12-29 kl. 21:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in