2016-12-29, 20:17
Medlem
hayennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Videungen
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/z2mJv/mordade-mannens-larmsamtal-det-ar-en-man-har-som-sager-att-han-tappa

- Mördade mannens larmsamtal: ”Det är en man här som säger att han tappat minnet”

Jag vet inte varför, men just den där detaljen känns så djupt obehaglig. Mannen har alltså hittat på en historia för att bli insläppt och de anade inget ont utan försökte hjälpa - och så slog han till, som det verkar helt utan varning.
Citera
2016-12-29, 20:28
Medlem
5549s avatar
Citat:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/z2mJv/mordade-mannens-larmsamtal-det-ar-en-man-har-som-sager-att-han-tappa

- Mördade mannens larmsamtal: ”Det är en man här som säger att han tappat minnet”
Tänk att jag tänkte den tanken när jag läste om att mannen tagit över samtalet. Hade det gått våldsamt till direkt, att GM hade krossat någon ruta eller liknande för att komma in, då hade det varit mannen som hade mött GM. Nu verkade det vara kvinnan som snarare tog hand om GM på ett vårdande sätt.

Han har blivit insläppt på ett odramatiskt sätt, sedan har det gått tillräckligt lång tid för att kvinnan ska ha hunnit ringa SOS, och mannen tagit över och beskrivit situationen för operatören, innan han gått till attack.
Citera
2016-12-29, 20:32
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayenna
Jag vet inte varför, men just den där detaljen känns så djupt obehaglig. Mannen har alltså hittat på en historia för att bli insläppt och de anade inget ont utan försökte hjälpa - och så slog han till, som det verkar helt utan varning.

Det verkar ju mer och mer som att han hade ett syfte med att bege sig dit. De gick snabbt ut med uppgiften att GM och BO var obekanta. Pådraget som sker när de letar verkar som att de letar Jason Voorhes försvunne lillebror.
Killen är lugn i bussen, i taxin och även med den han får lift till sjukhuset efter han skulle tappat minnet och attackerat honom.
Vet man om killen och BO inte råkar ha gemensamma bekanta även om de skulle vara obekanta för varandra?
Det manliga BO var väl lite av en skumlirare som gjort en del suspekta fastighetsaffärer (kan något med detta vara vad GM refererar till när han påstår sig blivit rånad, någon har blivit lurad i samband med köp eller försäljning?) ? Kanske därför man inte gör sig överdriven brådska vad det verkar för man måste kolla upp lite om saker man skulle vilja fråga om.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-12-29 kl. 20:37.
Citera
2016-12-29, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Tänk att jag tänkte den tanken när jag läste om att mannen tagit över samtalet. Hade det gått våldsamt till direkt, att GM hade krossat någon ruta eller liknande för att komma in, då hade det varit mannen som hade mött GM. Nu verkade det vara kvinnan som snarare tog hand om GM på ett vårdande sätt.

Han har blivit insläppt på ett odramatiskt sätt, sedan har det gått tillräckligt lång tid för att kvinnan ska ha hunnit ringa SOS, och mannen tagit över och beskrivit situationen för operatören, innan han gått till attack.

Han kanske attackerade om han hörde vad manliga BO sade och detta inte alls var vad han sagt?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-12-29 kl. 20:39.
Citera
2016-12-29, 20:39
Medlem
Om gärningsmannen var psykotisk så kan jag tänka mig att det där telefonsamtalet kan ha varit en enorm trigger... liksom, "vem ringer ni, vad ska ni göra med mig?"
Citera
2016-12-29, 20:40
Medlem
Ni som lyssnat på det där samtalet från expressen, hör man när han går till attack? Fy fanns va vidrigt isåfall.
Citera
2016-12-29, 20:40
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Han kanske attackerade om han hörde vad manliga BO sade och detta inte alls var vad han sagt?
Du spekulerar att det BO sagt i telefonen skulle triggat GM?
Citera
2016-12-29, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Du spekulerar att det BO sagt i telefonen skulle triggat GM?

Ja ungefär.
Citera
2016-12-29, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merlini
Om gärningsmannen var psykotisk så kan jag tänka mig att det där telefonsamtalet kan ha varit en enorm trigger... liksom, "vem ringer ni, vad ska ni göra med mig?"

Men om han inte var psykotisk?
Citera
2016-12-29, 20:46
Medlem
IMG24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sally23
En vuxen man som sitter med Rubiks kub och känner att han får lust att döda nån när han går bakom folk på stan....nån mer än jag som får Aspergervarning??
Så många farliga aspergare som kan gå runt i halva sitt liv och tämligen leva harmlöst och sen begår mord som får värsta skräckfilmen att blekna! Scary.....

Var står det att han sitter med Rubiks kub och varför är det relevant?
Citera
2016-12-29, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men om han inte var psykotisk?

Ingen idé då. Men om gärningsmannen var någon som irrade runt och gav intrycket av att ha tappat minnet... så känns psykos som en rimlig gissning.
Citera
2016-12-29, 20:51
Medlem
Klaedvikarens avatar
Citat:

Alltså... den här åklagaren. Börjar inte han, raskt närma sig den punkt där man kan anse att han saboterar sin egen utredning? Dessutom finns det anhöriga som inte kommer undan dessa stundliga uttalanden i slaskpressen. Arma människor. Vidare kan man undra varifrån man ska hämta domare och nämndemän till tingsrätten. Allt sköljs ju ut med rekordfart i media av den högtalande åklagaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in