Citat:
Ursprungligen postat av
Choklad-Macka
Hej. Hjälp mig att hitta ett jobb.
Jag går för närvarande hos af, de säger de kommer gå med på vilken utbildning som helst av de som de kan erbjuda.
Jag utreds för asperger och mår i dagens läge bra pga extremt mycket träning och nyttig kosthållning, har mest problem med det sociala, mitt asperger specialintresse just nu är detta om träning, kost och hjärnan, inget jag kan jobba med alltså.
Jag funkar ändå ganska bra socialt som det är nu, låg självkänsla och osäker (pga mobbing i barndomen, dåliga hemförhållanden) är mina största hinder. Vilket idioter i allmänhet kan försöka trycka ner sådana som mig för ännu mer. Är i övrigt ganska trevlig, på en bra dag så märker man nog inget att jag har asperger (eller att det är något annorlunda med mig).
Jag vill ha ett jobb där vart människor inte behöver vara i beroende ställning mot en, som t.ex. vård. Jag klarar nog inte av ett jobb som t.ex. plattläggare eller snickare.
Jag tänker som snabbast:
Trädgård, städare, taxiförare (bara haft körkort i 8 månader), administratör, Maskinförare Utbildning?. Är noggrann av mig. Jag bryr mig inte i lön. Jobbat som assistent förut hos en brukare som kemin klicka bra, som tyvärr gick bort.
Saker som telefonförsäljare skulle inte passa då jag kan vara ganska seg i mitt tal vissa dagar.
Vad kan jag hitta på? Vill inte att utbildningen ska vara för teoretisk eller för lång.
Om du gillar struktur och är noggrann så kanske ett arbete som registrator skulle vara något för dig. Det är brist på utbildade inom området. Det finns en 30-poängskurs grundkurs inom området. Arkivarie är en annan utbildning som kanske passar dig. Jobb som registrator kan man ofta få via bemanningsföretag, då utan specialutbildning (endast gymnasium brukar krävas) något att testa för att se om det skulle var något för dig. Du kommer att arbeta med dator mesta tiden.