2016-12-28, 20:29
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wilgachark
På vilket sätt är han bluff? släktskapet? eller historien? Jag har kollat släkten o lisbets pappa var gift med en bolling så det verkar inte vara bluff. Historien att han talat med Palme verkar också trovärdig det går inte bevisa däremot kan man undra hur du kan avgöra detta i en mening. Jag tycker han verkar skör i intervjun och får knappt tala klart. Du tycks kanske inte gilla att det var en polis som enligt Bolling ringt till Palme och mordhotat han. Jag tror stenhårt på Bolling den som verkar trovärdigast i programmet. Lägger man ihop det med HH som var på plats med de andra Baseballpoliserna som var sedda på plats men som också nekades av Ölvebro då han sa han har alibi vad ska vi göra slå sönder hans knäskålar? Nej men är det så många indicier som pekar mot dessa poliser så antingen ljuger Ölvebro eller kan dessa poliser inte utredas för de tillöhör kuppförsvaret.
Tillhör de kuppförsvaret så är det en stor sammansvärjning då de vetat innan att de inte kan utredas.

Utifrån artikeln som länkades trodde jag det var bekräftat men jag kan förstås ha fel. I övrigt håller jag med dig.

http://blogg.mittmedia.se/nordstrom/2014/01/10/hej-det-ar-direktor-bolling/
Citera
2016-12-28, 21:15
Medlem
SGDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Utifrån artikeln som länkades trodde jag det var bekräftat men jag kan förstås ha fel. I övrigt håller jag med dig.

http://blogg.mittmedia.se/nordstrom/2014/01/10/hej-det-ar-direktor-bolling/

Ja det är mitt fel, hela bilden kom inte med, myntet verkar ha två sidor.

Vilket vittne placerar vilken 40-årig polis i närheten av Sveavägen-Tunnelgatan? Emanerar allt det från busspoliserna som Krantz snackat om, eller finns det något annat?
Citera
2016-12-28, 21:44
Bannlyst
Man kan ju också tänka sig att den här Leif Bolling är mitt i prick därav så kopplar man ihop honom med andra bluffmakare så har man dumförklarat denna man. Jag tror fortfarande på han finns inget i hans röst eller spel som skulle tyda på att han skulle testa utredarna/polisen. Dn kan tillhöra psykförsvaret som ska till varje pris tysta folk som är för rätt på bollen. Vi har sett samma taktik tidigare då man kallat folk för bandylag och bagladys och riksalkis och elefant i porslinsfabrik. Det är otänkbart att allt är på det viset. Det luktar unket surt och ruttet.

Jag tror att våra medier kontrolleras i stort av Usa/Nato eller Globalister det är ägarna som har olika agendor.
Vid ett mord på statsministern så tror jag att Dn mfl får olika hemliga order om hur de ska skriva och tolka mordet. För nationens intresse. Man vill inte stöta sig med de som föder en. Även vår militär är beroende av goda relationer.

Jag vet inte hur det går till när man medvetet krossar enskilda som Leif Bolling. Om det är journalisten som fått uppgiften från säpo som fått den rekomendationen från Nato/cia jag vet inte.

Lite överaskad var i dagens aftobladet där en cia chef gick ut och sa att det var fel att döda Saddam
Då väntar vi bara på samma om OP.
Märkte ni hur allaförsökte stoppa obducenten Milan när han pratade om kroppsdelar som skickats iväg. (det var nog tänkt o va hemligt)Förövrigt tycker jag det var skumt att Natos högkvarter och frimurarnas högkvarter Washington skulle ha delar av Palmes kropp som delar av ryggraden med mera. Mhhhh spinal låter sjukt.
Antingen skulle man ha dessa delar för att dölja vilket vapen/krut/kula Palmes kropp var genomborrad med-eller skulle man som de säger ha det i framtida forskning på mördaren(tillåt mig tvivla)-eller är ryggraden i någon perverterad frimurarsekts skattkista för tillbedjan mm tex George Bush skull&bones.
Senast redigerad av Wilgachark 2016-12-28 kl. 22:05.
Citera
2016-12-28, 21:48
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Ja det är mitt fel, hela bilden kom inte med, myntet verkar ha två sidor.

Vilket vittne placerar vilken 40-årig polis i närheten av Sveavägen-Tunnelgatan? Emanerar allt det från busspoliserna som Krantz snackat om, eller finns det något annat?

"Matti", Thomas Piltz

Edit, även "Jerker"
Senast redigerad av riskybizzy 2016-12-28 kl. 21:53.
Citera
2016-12-28, 22:12
Bannlyst
Kan det vara så att poliserna ingår i en kuppövning därför åtalas de inte Avsan tex är domare. Palme skjuts av lösa skott som övningen gick ut på av Anti Avsan. Men den riktige mördaren ligger på taket med kikarsikte och dödar Palme. Det blir total förvirring
Kulorna fastnar i kroppen men man måste dölja att det varit en övning-Nu vet vi inte vilka som var med o visste vad som skulle hända att Palme skulle dö på riktigt. Kanske Lisbet visste vem som skulle låtsasskjutaPalme. Östling kan ha varit med i själva mordet vet ej men han är nog där dan efter och lägger ut falska kulor. Därav är obduktion hemligstämplad därav hörde Lisbet fjuttljud det var ingen Magnum. Därav har wiesbaden/washington tagit de delar av ryggraden som visar att det var ett höghastighetsvapen skjuten från långt håll. Sköts han inte framifrån?

Sjukt starkt av Ölvebro att försvara alla poliserna att de var hemma. Men de verkar inte skjutit utan trodde det var en kuppövning frågan är vilka poliser som visste.

Antingen gick det till ungefär så här som ovan eller var poliserna inblandade i mordet och sköt OP bakifrån.
Senast redigerad av Wilgachark 2016-12-28 kl. 22:21.
Citera
2016-12-28, 22:40
Bannlyst
Om det är en övning så förklarar det att många tar det lugnt och segar sig till mordplatsen. Kanske till o med lac larmcentralen tror det är övning tycker hon låter nonchalant i början. Om det är en övning så är det lätt o ringa in mördarna antingen är de med i kupplaneringen generaler eller är det andra säkerhetstjänster som avlyssnat.

Jag får inte ihop Ölvebros förnekande av det uppenbara att de var där,poliserna.
Det enda jag kan tänka mig är att de är med i kuppövåningen o får inte utredas.
Detsamma verkar det vara med media de får inte ta upp detta om kuppövningen
Senast redigerad av Wilgachark 2016-12-28 kl. 23:07.
Citera
2016-12-29, 01:59
Medlem
mvagrippas avatar
Klok och intressant vinkling från Wilhelm Agrell i "Nationen söker en mördare". Tål att tänkas på.

"Det finns ett grundläggande perspektivfel som omärkligt smygit sig in i synen på Palmemordet. Tekniskt, juridiskt har det handlat om ett mord och ett mordförsök, men i det allmänna medvetandet har skotten på Sveavägen varit mordet på Olof Palme. I själva verket var det frågan om något som skulle blivit mordet på makarna Palme, men där ett av skotten av en ren slump missade sitt mål. Vilken bild av mördaren hade istället tonat fram om också det andra skottet träffat?

Kanske är det i själva verket så att detta andra skott säger mycket mer om mördaren än det dödande skottet mot Olof Palme. Varför skulle en "Palmehatare" ha önskat att mörda Lisbeth Palme som före mordet var förhållandevis anonym och inte var någon måltavla i hatkampanjerna mot Olof Palmes person? Den bild som framträder i vittnenas berättelser visar istället en lugnt och metodiskt genomförd avrättning där skottet mot Lisbeth syftar till att röja ur vägen det enda vittne som skulle kunna se gärningsmannen på nära håll.

Detta förklarar också varför gärningsmannen stannar kvar ett ögonblick, tillräckligt länge för att överväga och sedan avstå från ett tredje skott. Också detta uteblivna tredje skott säger egentligen mycket om mördaren - knappast var det en person som vid själva mordtillfället styrdes av sina känslor utan snarare en som hade dem under fullständig kontroll."
Citera
2016-12-29, 02:40
Medlem
deBKatzenbachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Klok och intressant vinkling från Wilhelm Agrell i "Nationen söker en mördare". Tål att tänkas på.

"Det finns ett grundläggande perspektivfel som omärkligt smygit sig in i synen på Palmemordet. Tekniskt, juridiskt har det handlat om ett mord och ett mordförsök, men i det allmänna medvetandet har skotten på Sveavägen varit mordet på Olof Palme. I själva verket var det frågan om något som skulle blivit mordet på makarna Palme, men där ett av skotten av en ren slump missade sitt mål. Vilken bild av mördaren hade istället tonat fram om också det andra skottet träffat?

Kanske är det i själva verket så att detta andra skott säger mycket mer om mördaren än det dödande skottet mot Olof Palme. Varför skulle en "Palmehatare" ha önskat att mörda Lisbeth Palme som före mordet var förhållandevis anonym och inte var någon måltavla i hatkampanjerna mot Olof Palmes person? Den bild som framträder i vittnenas berättelser visar istället en lugnt och metodiskt genomförd avrättning där skottet mot Lisbeth syftar till att röja ur vägen det enda vittne som skulle kunna se gärningsmannen på nära håll.

Detta förklarar också varför gärningsmannen stannar kvar ett ögonblick, tillräckligt länge för att överväga och sedan avstå från ett tredje skott. Också detta uteblivna tredje skott säger egentligen mycket om mördaren - knappast var det en person som vid själva mordtillfället styrdes av sina känslor utan snarare en som hade dem under fullständig kontroll."

Intressant. Och var hamnar vi då? Både LOP är måltavlan. Personligt? Släktdrama?
Citera
2016-12-29, 03:20
Medlem
ziracorns avatar
Om man läser Ingemar Krusells bok "pärm till pärm" så finns det ju ingen tvekan om att CP är mördaren. (Palmemordets nakna fakta)

Motivet är helt oförklarligt! (OBS- ej ironisk). Det märkliga i "bevisningen" är att Crille P enligt minst 4 mer eller mindre trovärdiga vittnen var utanför GRAND.

Rogge Ö var ju där - men såg han Crille? Troligtvis såg Roger Ö CP (eller trodde att han såg honom!?). Det förändrar inget i sak.

Efter att läst Ingemar K:s bok, så måste jag väl luta åt CP som gärningsman. Men det är fortfarande 50/50.
Citera
2016-12-29, 06:57
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Bra. Dina matematiska beräkningar är starka och jag hänger nog inte med helt. Men som jag tolkar dig så blir det alltså:

1) Paret Palme går över Sveavägen före kl 23.20. Oklart exakt när, men 23.18-23.19 någon gång.
2) Paret Palme passerar AB utan att Lisbet ser honom. Han ser inte dem möjligen beroende på att han står med ryggen mot Skandiahuset ute vid trottoarkanten och spanar efter kompisarna.
3) Nicola F möter ett ungt par ca 23.19.30.
4) Nicola F möter paret Palme ca 23.20 och ser AB ca 10 meter bakom dem.
5) AB börjar gå söderut ca 23.20.
6) Paret Palme kommer fram till reklampelaren ca 23.21 och går snett in mot Dekorima där GM står och väntar till höger om ingången (enligt AD).
7) GM rör sig norrut och vänder sedan upp bakom paret Palme och går efter dem de sista metrarna snett in mot Dekorima, enligt Cecilia A, och, då AB upptäcker dem, till vänster om paret Palme vidare ut på Tunnelgatan. Klockan slår 23.21.30.

Det är fortfarande oklart varför paret Palme plötsligt går ut mot reklampelaren och därefter vänder tillbaka in mot husfasaden igen. För mig verkar de göra en väjande manöver för något. Kanske de 5-7 festglada personerna som utgör en av utredningens verkliga gåtor? Detta väjande kan förklara varför det tar något längre tid för paret Palme att gå sträckan från mötet med Nicola F än det tog för Nicola F att gå samma sträcka. Han behövde inte väja/invänta något.

OP "möter" inte sin baneman vid reklampelaren men banemannen uppsöker ytan i närheten av reklampelaren när han ska inta en position bakom paret Palme. Det är egentligen rätt intelligent att göra så.

Paret Palme kunde inte förutse att mannen vid fönstret som gick norrut när de kom gående söderut snabbt skulle vända söderut och gå bakom dem fram till Tunnelgatan. Det är väl därför Lisbet aldrig förstår att han är så nära dem?

Beträffande frågan om hur lång tid GM stod vid Dekorima nöjer jag mig med att dra slutsatsen att han stod där "kort tid" utan att kunna specificera detta i antal minuter och sekunder.

Eftersom jag utgår från att GM inte i förväg kände till paret Palmes vandringsvägar så blir det logiskt att anta att han uppsökte Dekorima först när han förstod att paret Palme skulle komma den vägen.

Eftersom det bör ha tagit GM tid (oklart hur lång tid) att röra sig från sin dåvarande position (oklart var) fram till Dekorima så blir tiden för paret Palmes vandring över Sveavägen viktig. Om de gick över till östra trottoaren ca 23.18-23.19 så bör GM ha gått till Dekorima i samband med det. Kanske var han på plats ca 23.19.30-23.20.00. Jag vet inte.

Som jag ser det finns det enbart två möjligheter.

1. IMs vittnesmål stämmer. Mördaren befann sig i Dekorimahörnan minst 2-3 minuter vilket visar att mördaren inte följde efter paret. Han befann sig där redan när OP och LP bytte sida. Som då innebär att han täckte upp den sidan av Sveavägen ifall de tog den vägen. En väg som inte kunde förutses. Vilket skulle innebära att andra sidan täcktes av en annan skytt.

2. IMs vittnesmål är felaktigt. Helt eller delvis. Mördaren befann sig inte på mordplatsen så länge som han vill göra gällande. Som du antyder. Och då hamnar vi i bryderi. Finns det då fler saker i hans berättelse som är felaktiga. Att en grupp personer som du nämner skulle passerat platsen enbart ett antal sekunder före mordet inte alls passerade. För den gruppen är totalt okänd. Eller är tidsangivelsen felaktig. Att det var ABs gäng. Vilket då skulle innebära att IM stod parkerat upp emot 5 minuter före mordet. Vilket då enligt honom skulle innebära att mördaren fanns på plats strax efter att paret Palme påbörjat sin promenad. Tillspetsat. Kan vi då ens lita på hans beskrivning av själva skottfasen.

Om vi då tittar på mördaren. Då framstår följande alternativ.

1. Han instruerades, förslagsvis via WT, i samband med att paret Palme började promenera att täcka upp Dekorimasidan av Sveavägen. En annan skytt täckte den andra. Där den troligaste attentatssidan var den som paret gick på från början. Bytet av sida kunde inte förutses och var i förväg ologisk. IMs tidsangivelse är korrekt.

2. Alternativ där mördaren agerar som om han vore ensam och inte ingick i en grupp. Han befann sig vid biografen och följde efter, eller gick framför, och bytte senare sida samtidigt som LOP. IMs tidsangivelse är felaktig.

3. Han rörde sig parallellt med paret från Grand på Dekorimasidan efter att ha fått instruktioner. Eller kom ut ur en bil eller en fastighet efter att ha fått besked om sidbytet. Alternativt stod standby längre fram på Grandsidan och bytte sida samtidigt som LOP. Eller stod standby längre fram på Dekorimasidan och förflyttade sig till platsen i samband med sidbytet. IMs tidsangivelse är felaktig.

Gemensamt för alla dessa alternativ är att ingen påstår sig ha iakttagit mördaren före skottfasen. Förutom IM. Vilket gör att vi hamnar i en situation med enbart två alternativ som jag började med.

IM påstår att han direkt efter att ha parkerat såg en man på andra sidan gatan. Mitt framför näsan på honom. Han behövde inte vrida på huvudet. En man som hela tiden rörde på sig. Som gjorde honom nyfiken. Och att han hela tiden sporadiskt återvände till mannen i hörnan. Han trodde det skulle ske en narkotikaaffär. En tidsrymd som rörde sig om minuter.

Jag kan inte se någonting ologiskt eller konstigt i det vittnesmålet. Han var nykter och hade ingenting att vinna på att fabulera eller göra sig märkvärdig. Han kontaktade inte pressen efteråt eller ville synas. Bevisligen befann han sig på platsen. Hans passagerare tog ut pengar under en minsta tidsrymd som kan beräknas utifrån uttagen. Helena Lähde hörde skotten när hon tog ut sina pengar.
Senast redigerad av andersaanderssona 2016-12-29 kl. 07:07.
Citera
2016-12-29, 09:00
Medlem
SGDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa

Det där är huvudet på spiken. Att han skjuter mot Lisbeth är ett tell.
Citera
2016-12-29, 10:27
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Om man läser Ingemar Krusells bok "pärm till pärm" så finns det ju ingen tvekan om att CP är mördaren. (Palmemordets nakna fakta)

Motivet är helt oförklarligt! (OBS- ej ironisk). Det märkliga i "bevisningen" är att Crille P enligt minst 4 mer eller mindre trovärdiga vittnen var utanför GRAND.

Rogge Ö var ju där - men såg han Crille? Troligtvis såg Roger Ö CP (eller trodde att han såg honom!?). Det förändrar inget i sak.

Efter att läst Ingemar K:s bok, så måste jag väl luta åt CP som gärningsman. Men det är fortfarande 50/50.

Börja med att läsa vad Ingemar Krusell själv skrev i polistidningen i Maj 1986. Då var han övertygad om en konspiration. Gå sedan vidare med Poutiainen, Wall, Borgnäs och Gruvedahl så kommer att landa i att han borde döpa om boken till "Palmemordets förvrängda fakta"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in