2016-10-19, 07:06
Medlem
Nu får Lilleby mängder extra villavagnar vilket är bra. Det ska inte gå att köpa sig fri. Allas vårt ansvar att hjälpa till.

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/s%C3%A5-ska-kommunen-l%C3%B6sa-boenden-till-nyanl%C3%A4nda-1.3880772

"Akuta lösningar

Förutom de 230 lägenheter som det kommunala bostadsbolaget Framtiden AB bidragit med i år, är de bostäder som hittills tagits fram mer eller mindre akuta alternativlösningar. Modulbostäderna skulle hålla en normal bostadskvalitet och stå kvar drygt tio år. Nu får standarden stryka på foten och det handlar till exempel om boende i villavagnar på Lilleby camping.
? När lägenheterna från Framtiden nu gått åt, växlar vi över till Lilleby. Vi håller som bäst på att skriva de första kontrakten, säger Martin Öbo." GP

Rymdkram.
Citera
2016-10-19, 07:27
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sture999
självklart får vissa stå ut med utsikten över bajsande zigenare i parken, men annars är det soft med trevliga produkter från melanders

Bajsande zigenare är väl den klassiska bilden av mångkulturen? Det första folk tänker på när man säger ordet mångkultur är en zigenare i parken som släpper loss.
Citera
2016-12-28, 14:11
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Äntligen!!

Äntligen händer något! Vi är nog många på FB som gått oroliga hela hösten och undrat när Gbg kommunen skall ta tag i saken och ge de ekonomiska lyxmigranterna bostäder på vår bekostnad.
Nu är det beslutat.

http://www.goteborgdirekt.se/nyheter/se-bilder-sa-ska-de-temporara-flyktingbostaderna-se-ut/repplB!q65Ugs5oVzbfX4eu2rtJ7A/

Citat:
"Två bygglov har hittills beviljats för temporära flyktingbostäder i Göteborg: i Askimsviken och nu senast på Kärralundsvallen."

"I Askimsviken och på Kärralundsvallen är inflytten beräknad mot slutet av nästa år.
– Om jag ska uppskatta så blir det nog framåt hösten, säger Mikael Olehede."

Fantastiskt! Jag delar nog lyckan med flera här att få leva i ett sådant generöst och välkomnande land som Sverige.

Delar ni samma glädje som jag? Om inte, varför? Ordet är fritt!

INGEN ÄR ILLEGAL!
Citera
2016-12-28, 14:18
Medlem
Cookiesfornexts avatar
Klart att våra pensionsräddare ska bo drägligt. Undra om man kan börja jobba extra som butler för dessa underbara människor, kanske får RUT-avdrag.
Citera
2016-12-28, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Äntligen händer något! Vi är nog många på FB som gått oroliga hela hösten och undrat när Gbg kommunen skall ta tag i saken och ge de ekonomiska lyxmigranterna bostäder på vår bekostnad.
Nu är det beslutat.

http://www.goteborgdirekt.se/nyheter/se-bilder-sa-ska-de-temporara-flyktingbostaderna-se-ut/repplB!q65Ugs5oVzbfX4eu2rtJ7A/

Citat:
"Två bygglov har hittills beviljats för temporära flyktingbostäder i Göteborg: i Askimsviken och nu senast på Kärralundsvallen."

"I Askimsviken och på Kärralundsvallen är inflytten beräknad mot slutet av nästa år.
– Om jag ska uppskatta så blir det nog framåt hösten, säger Mikael Olehede."

Fantastiskt! Jag delar nog lyckan med flera här att få leva i ett sådant generöst och välkomnande land som Sverige.

Delar ni samma glädje som jag? Om inte, varför? Ordet är fritt!

INGEN ÄR ILLEGAL!
Din ironi är exemplarisk.

Jag tycker att det är bra. Hade jag flytt från krig så hade jag velat komma till ett land som Sverige där man faktiskt får hjälp. Det är tråkigt bara att det råder en rasism i sverige idag.. det gör upplevelsen av Sverige mycket mindre attraktiv.
Citera
2016-12-28, 14:21
Medlem
Vad är Askimsviken och Kärralundsvallen för förorter, kan du ge mig en kort beskrivning så vi icke göteborgare hänger med? Invandrarförorter eller något för övre medelklassen ?
Senast redigerad av mitthopp 2016-12-28 kl. 14:26.
Citera
2016-12-28, 14:24
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fullan

Jag tycker att det är bra. Hade jag flytt från krig så hade jag velat komma till ett land som Sverige där man faktiskt får hjälp. Det är tråkigt bara att det råder en rasism i sverige idag.. det gör upplevelsen av Sverige mycket mindre attraktiv.

Ja, det är mycket olyckligt att det råder en sådan institutionaliserad rasism i Sverige, att byggbolaget Framtiden tillsammans med Göteborgs stad endast bygger mediokra loftgångshus utan arkitektoniskt värde till våra nya lyxmigranter... och inte några vackra stenhus med paradvåningar.

Håller med till fullo!
Citera
2016-12-28, 14:24
Medlem
Citat:

Vad bra då kommer dem inte hit. Invandringen har minskat, har jag läst på FB.
Citera
2016-12-28, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Vad bra då kommer dem inte hit. Invandringen har minskat, har jag läst på FB.
Om ryssen anföll Sverige och fullständigt bombade sönder landet så hade man blivit tvungen att fly.

Då hade väl du velat bli väl emottagen av ett annat land ? Eller?
Citera
2016-12-28, 14:29
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Vad är Askimsviken och Kärralundsvallen för förorter, kan du kort mig en kort beskrivning så vi icke göteborgare hänger med? Invandrarförorter eller något för övre medelklassen ?

Askimsviken är ett bad som ligger precis i Väster ute vid havet i villastadsdelen Askim. Ett villaområde som är mestadels övre medelklass och en del överklass. Alltså ett fiiint område.

Askimsviken som bad har under de senaste 10 åren alltmer försjunkit mer åt mörka krafter så som; somalier, MENA och andra ljusskygga varelser.

Vilket lett till att alla svenskar nu på sommaren sitter och trycker på en liten klippa på Hovåsbadet likt en överbefolkad fågelkoloni som kämpar om en plats på en klippa i havet.

Kärralund är ett lugnt villa-och lägenhetsområde i östra Göteborg nära Örgryte(Övre medelklass och överklass stadsdel). Otroligt nog nästan helt förskonat från invandring. Otroligt vitt område.
Det stora naturområdet Delsjön ligger idylliskt inpå knuten.
En område för medelsvenssons. Ett område man flyttar till när man skall skaffa barn.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2016-12-28 kl. 14:36.
Citera
2016-12-28, 14:31
Medlem
Citat:
Om ryssen anföll Sverige och fullständigt bombade sönder landet så hade man blivit tvungen att fly.

Då hade väl du velat bli väl emottagen av ett annat land ? Eller?

Men inte hade jag åkt till ett muslim land och krävt pengar av staten och gratis bostad.
Då hade jag dragit till ett liknande land som Sverige.
Citera
2016-12-28, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Askimsviken är ett bad som ligger precis i Väster ute vid havet i villastadsdelen Askim. Ett villaområde som är mestadels övre medelklass och en del överklass. Alltså ett fiiint område.

Askimsviken som bad har under de senaste 10 åren alltmer försjunkit mer åt mörka krafter så som; somalier, MENA och andra ljusskygga varelser.

Vilket lätt till att alla svenskar nu på sommaren sitter och trycker på en liten klippa på Hovåsbadet likt en överbefolkad fågelkoloni som kämpar om en plats på en klippa i havet..

Undra vad dem i Askimsviken säger - villa priserna sjunker och bästa att sälja.
Å nu detta. För mycket. Har det gått ut med protestlistor ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in