Hejsan allesammans! Hoppas jag har hamnat rätt för just detta ämnet :P
Hur som helst, min gamla kaffebryggare som jag har haft ett bra tag, har gjort sitt då den inte funkar mer.
Så jag tänkte om jag ändå ska köpa en ny kaffebryggare så vill jag ha en jättebra som kan vara en investering
Jag har kollat runt lite och har läst olika recessioner om olika kaffebryggare etc och har fått fram att de kaffebryggare som ger "bäst/godast" resultat är de som är godkända av ECBC..
Vet ej om det är sant eller inte, men efter att ha kollat så är det antingen mellan Moccamaster eller Melitta Aroma Signature Deluxe.
När det gäller kaffebryggare så är jag helt förvirrad.
Har läst att Moccamaster ska anses vara "mästaren" bland alla kaffebryggare, men vissa har skrivit att smaken är exakt samma som en bryggare som kostar typ 349kr.
Jag brukar använda Gevalia mellanrost kaffe, men när jag använder samma kaffe, kommer det att ge en annorlunda smak (godare) eller kommer det vara samma som en som kostar typ 400-500 kroners bryggare??
Någon här som kan hjälpa mig att välja mellan en Moccamaster eller Melitta Aroma Signature Deluxe ELLER en annan bryggare som kan ge samma smak som en Moccamaster??