2016-12-27, 23:18
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Har förstått det som att sista iakttagelsen är att hon lämnat stationen med vännerna och gått till en parkering där de andra åkt vidare i Taxi.

Okej, och jag har fattat det som att hon var på väg hemåt. Var har du läst att hon gått till en parkering?
Citera
2016-12-27, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Okej, och jag har fattat det som att hon var på väg hemåt. Var har du läst att hon gått till en parkering?

Minns ej men antar att det bara var en parkering precis utanför stationen där taxibilen kom så det är nog ingen direkt skillnad på det och att hon var på väg hemåt.
Citera
2016-12-27, 23:24
Medlem
Troians avatar
Citat:
Har inte skrivit att hon följde med någon ifrån caféet till Korsør. Det är ett rimligt scenario att ursäkten att skiljas ifrån sina kompisar bara var ett svepskäl för att hon skulle träffa någon som hon kanske stött på tidigare under kvällen.

Alltså:

Hon skulle utan att hennes vänner märkt det ha pratat med någon på cafét och kommit överens med denne om att träffas i en annan stad sisådär två timmar senare, klockan halv fem på morgonen?

Sedan skulle hon ljugit för sina vänner om att hon skulle gå hemåt, och när den hon skulle träffat kommer till Korsør så ska han haft ihjäl henne och sedan åkt mot en tredje stad?

Du tycker inte att det låter lite...långsökt?
Citera
2016-12-27, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Vad menas med "arabcaféet"? Att det ägs av en arab eller vad? Att röka vattenpipa är ju väääldigt vanligt bland unga människor oavsett härkomst.

Namnet på caféet var arabisk och att döma av caféets bilder så var besökarna män från den delen av världen samt några få undantag av unga kvinnor som såg danska ut.
Citera
2016-12-27, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jag sätter inte heller mina slantar på att det är någon dom bor där, eller i alla fall inte som ett permanent boende. Möjligen partiellt under tiden man ligger ute på jobb eller så. Hur som helst, jag tror chanserna att hitta puckot är större nu när man har dumpningsplatsen en bra bit bort än om hon hade lämnats kvar på platsen där hon sist sågs. Dumpningsplatsen säger någonting som kan leda utredningen vidare. Dessvärre finns säkert mindre teknisk bevisning än om man hittat henne direkt inne Korsør, men jag tror man kommer greja det här

Ja att man hittat kroppen ger viktig information om GM. Antagligen har hon legat på platsen sedan juli (i vatten?). Förhoppningsvis kan man ändock hitta spår på kroppen eller kläder som kan bindas till en person. Sedan måste man också hitta rätt person...
Citera
2016-12-27, 23:27
Medlem
Citat:
Alltså:

Hon skulle utan att hennes vänner märkt det ha pratat med någon på cafét och kommit överens med denne om att träffas i en annan stad sisådär två timmar senare, klockan halv fem på morgonen?

Sedan skulle hon ljugit för sina vänner om att hon skulle gå hemåt, och när den hon skulle träffat kommer till Korsør så ska han haft ihjäl henne och sedan åkt mot en tredje stad?

Du tycker inte att det låter lite...långsökt?

Märker du alla som dina vänner pratar med när ni är ute och festar?
Citera
2016-12-27, 23:27
Medlem
Troians avatar
Citat:
Minns ej men antar att det bara var en parkering precis utanför stationen där taxibilen kom så det är nog ingen direkt skillnad på det och att hon var på väg hemåt.

Varför skrev du att hon gick "till" parkeringen, som att det finns något som tyder på att det var ett slutmål?

Åker man bil från Stockholm med destination, säg, Linköping så åker man inte "till" Södertälje, men det passeras på vägen.
Citera
2016-12-27, 23:33
Medlem
Troians avatar
Citat:
Märker du alla som dina vänner pratar med när ni är ute och festar?

Nej, men om någon av mina vänner skulle bestämma möte med någon på ett visst ställe så skulle jag med 99 procent säkerhet få veta det. Sedan är det ju rent logistiskt en rätt märklig grej att göra - bestämma möte med någon i en annan stad klockan halv fem på morgonen.

Dessutom inbillar jag mig att de inte bara typ bytt ett par ord, om de bestämmer sig för att ses två-tre timmar senare.

Ditt scenario är väldigt ihåligt. Varifrån kommer förresten dina uppgifter om vilket ställe de var på i Slagelse?
Citera
2016-12-27, 23:33
Bannlyst
"Det er kun den ene af de tre søer, der er dyb nok til, at vandet kan skjule noget hele året rundt. De to andre tørrer delvis ud i sommerhalvåret. Og findestedet er netop i den midterste sø – den, der er dyb,« siger han."

" det är i en av dom tre sjöarna". Med det menas alltså att det är i en a dom tre sjöarna väster om stora vägen? det är ju 4 stycken tätt inpå varav den ena är ensam på östra sidan vägen.

" de två andra torkar delvis ut under sommaren " på bilderna syns att de två längst till vänster av dom tre på västra sidan vägen är väldigt små på google maps och antar dom därför blir uttorkade först.

"fyndet är gjort i den mittersta sjön". här tappar jag mig. Denna sjö borde vara som sägs bli uttorkad under sommaren och den hon syftar på inte var fyndplatsen.

Det kan vara så att hon med de tre sjöarna menar den öster om vägen och sen dom två på andra sidan vägen. I så fall stämmer det bättre med bilderna vi sett och bekräftar att hon hittades i den större närmast vägen.

Den till öster om vägen ser också ut att vara väldigt liten och uttorkad så ja, om jag fattat det rätt så är det där hon hittades.
Citera
2016-12-27, 23:34
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Namnet på caféet var arabisk och att döma av caféets bilder så var besökarna män från den delen av världen samt några få undantag av unga kvinnor som såg danska ut.

Okej, därav benämningen "arabcaféet" alltså. Hur som helst så har du tidigare nämnt att vattenpipa är typiskt arabiskt och det har du förstås rätt i, men nu för tiden röker ungdomar/unga vuxna vattenpipa på var och varannan förfest (har mer och mer börjat övergå i e-cigg) oavsett de heter Hussein eller Löfqvist i efternamn.
Jag menar alltså att du inte ska fästa dig vid användandet av vattenpipa som förklaring till något annat än att det är en vanlig sysselsättning för unga och alltså inget tecken på att någon "gillar olika".
Citera
2016-12-27, 23:34
Medlem
Citat:
Varför skrev du att hon gick "till" parkeringen, som att det finns något som tyder på att det var ett slutmål?

Åker man bil från Stockholm med destination, säg, Linköping så åker man inte "till" Södertälje, men det passeras på vägen.

Att parkeringen skulle vara något slutmål har jag inte haft för avsikt att antyda. Minns bara att jag läste någonstans att de skiljdes åt på parkeringen och drog ingen nämnvärd slutsats av det. Det var säkert i vart fall taxiparkering i direkt anslutning till spåren så det känns som en ganska betydelselös uppgift om de skiljdes åt några meter hit eller dit.
Citera
2016-12-27, 23:39
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dengronafenn8
"Det er kun den ene af de tre søer, der er dyb nok til, at vandet kan skjule noget hele året rundt. De to andre tørrer delvis ud i sommerhalvåret. Og findestedet er netop i den midterste sø – den, der er dyb,« siger han."

" det är i en av dom tre sjöarna". Med det menas alltså att det är i en a dom tre sjöarna väster om stora vägen? det är ju 4 stycken tätt inpå varav den ena är ensam på östra sidan vägen.

" de två andra torkar delvis ut under sommaren " på bilderna syns att de två längst till vänster av dom tre på västra sidan vägen är väldigt små på google maps och antar dom därför blir uttorkade först.

"fyndet är gjort i den mittersta sjön". här tappar jag mig. Denna sjö borde vara som sägs bli uttorkad under sommaren och den hon syftar på inte var fyndplatsen.

Det kan vara så att hon med de tre sjöarna menar den öster om vägen och sen dom två på andra sidan vägen. I så fall stämmer det bättre med bilderna vi sett och bekräftar att hon hittades i den större närmast vägen.

Den till öster om vägen ser också ut att vara väldigt liten och uttorkad så ja, om jag fattat det rätt så är det där hon hittades.

Tänk om hon dumpats där först under hösten när regnet och mörkret börjat komma. Jag menar om hon annars skulle ha synts i den grunda eller uttorkade lilla "sjön". Var har hon då hållits gömd tills dess och som död eller levande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in