2016-12-26, 07:47
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luddesudde
Om du nu skiter så mycket i kungahuset varför tittade du då på programmet och läser och kommenterar om Sofia här?
Kan väl mycket väl var många värmlänningar som tyckte det var kul att få en hertiginna som hon säger, dom verkade ju iaf glada av hennes besök i Säffle.

Så länge som vi har monarki, så är det viktigt att hålla reda på personerna som representerar monarkin, känner jag i alla fall. Så det kan man intressera sig för även om man vill ha bort monarkin.
Citera
2016-12-26, 11:38
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
...och de som bryr sig om kungahuset, tycker att Sofia är en katastrof för detsamma...

Och det borde även gälla värmlänningar. Eller är de beredda att acceptera vad som helst bara för att ha en "hertiginna" som Sofia tycks få det till?
Citera
2016-12-26, 12:39
Medlem
Sofia sa i programmet igår att hon varit utsatt för "näthat". Jag skulle inte vilja kalla det för "näthat" att svenska folket blir upplysta om vilket billigt , obildat stycke som har nästlat sig in i kungahuset. Att hon har fått hybris visade också en del av det hon , äh, försökte säga
Citera
2016-12-26, 12:55
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lerog
Sofia sa i programmet igår att hon varit utsatt för "näthat". Jag skulle inte vilja kalla det för "näthat" att svenska folket blir upplysta om vilket billigt , obildat stycke som har nästlat sig in i kungahuset. Att hon har fått hybris visade också en del av det hon , äh, försökte säga
Enligt kändisar så är det alltid "näthat" så fort man har en egen vilja, ifrågasätter och inte ställer upp i hyllningskören. Sofia får vad hon förtjänar efter att ha haft fräckheten att tvinga sig på svenska folket genom att manipulera och utnyttja den imbecille Carl Philip.
Citera
2016-12-26, 13:18
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Och det borde även gälla värmlänningar. Eller är de beredda att acceptera vad som helst bara för att ha en "hertiginna" som Sofia tycks få det till?

Jag har väldigt svårt att tro det, eftersom det brukar vara tvärtom. "Ingen blir profet i sin hembygd" heter det ju.
Citera
2016-12-26, 13:20
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Enligt kändisar så är det alltid "näthat" så fort man har en egen vilja, ifrågasätter och inte ställer upp i hyllningskören. Sofia får vad hon förtjänar efter att ha haft fräckheten att tvinga sig på svenska folket genom att manipulera och utnyttja den imbecille Carl Philip.

Exakt. Det är inte näthat, det är konsumentupplysning!
Citera
2016-12-26, 13:41
Medlem
Citat:
Jag har väldigt svårt att tro det, eftersom det brukar vara tvärtom. "Ingen blir profet i sin hembygd" heter det ju.
Jasså gör det? "I sitt land"brukar väl vara den vanliga ordalydelsen.
Citera
2016-12-26, 13:47
Medlem
Citat:

Inte sett programmet.

Kan förstå att hon blir ledsen av omskrivningar som "billigt, obildat stycke". Kanske borde man istället skriva att hon saknar högre utbildning, varit nakenmodell och främst blivit försörjd av sina pojkvänner och csn tills hon gifte sig. Kanske har hon jobbat svart i USA med, det får man fråga henne om. Hon verkar däremot inte legat samhället till last.

Sedan kan man ju också fråga henne om hon tycker det är lämpligt att hon startat företag med sin syster och pappa efter giftermålet. Eller att donationerna till Project Playground i början gick direkt in på hennes personkonto osv.
Citera
2016-12-26, 14:22
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
...och de som bryr sig om kungahuset, tycker att Sofia är en katastrof för detsamma...

Haha, garanterat!
Ja, de borde kanske valt någon som är lite mer städad, ett utvik eller två somsagt..
Citera
2016-12-26, 14:25
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luddesudde
Din kommentar var ett svar på något Sofia sa i ett program som gick på tv igår så därför antog jag att du sett det.
Du får gärna kommentera var du vill, men tycker bara det är lite lustigt att engagera sig i en tråd för något man "skiter hårt i", det tyder på att du kanske ändå är lite brydd
Och absolut kan en miljon ha fel, har jag aldrig påstått, då tolkade jag väl dig fel när jag förstod det som om du menade att folk inte var glada för hennes skull. Men då förstår jag inte vad som är så hemskt, om folk är glada för att hon blev hertiginna och grattade henne så kunde hon inte få säga att det var så eller?

Igår såg jag inte på tv alls, jag läste enbart vad någon annan skrivit OM programmet i denna tråd.
Jag går bara in för att läsa om vilket skvaller de dragit upp, samma syfte som skvallertidningar, skillnaden är att Flashback är gratis

Rojalister och de som lever sitt liv för monarkin brukar bli triggered så fort man yppar minsta lilla om knughuset..

Och är folk glada för hennes skull, så är det väl så, men folk målar ju upp det som att alla är överbegeistrade i kungahuset o alla knugmedlemmar..

Jag läser i alla skvallertrådar, så Sofia är inte specifik, ville somsagt bara läsa vad som skrivits...
Och jo, jag skiter i kungahuset o allt vad de hittar på..
Citera
2016-12-26, 21:14
Medlem
Jag skulle vilja påpeka att Prinsessan Sofia är en man.
Kollar man på erkända transor kan det ibland vara svårt att avgöra beroende på hur sent det startade, det man har att utgå ifrån är i princip det som kommer från Y-kromosomen, som dock är ganska tydligt.

http://www.hant.se/wp-content/uploads/2015/03/377_122556-600x433.jpg
Här ser man tydligt flera egenskaper som generellt sett enbart återfinns hos män.
1. Längre ringfinger än pekfinger.
2. Mycket långa armar, kvinnor har generellt sett kortare armar än män.
3. Stora manshänder.
4. Tydligt adamsäpple
5. Den opererade rövhakan.
6. Man ser att individen har både manliga och kvinnliga käkben, de manliga som går mer ut åt sidan och de kvinnliga som går en bit under ögonen som är opererat.

I andra bilder kan man även se vilken definition det finns på karaktärens nackmuskulatur och de tydliga nyckelbenen som sticker fram.
http://www.svenskdam.se/wp-content/uploads/2013/06/sofia-louise-gottleib.jpg
Den har även väldigt långa lår, vilka hos kvinnor brukar vara något kortare.

Tja, finns säkert fler saker men detta är vad jag hittade på ca. 10 minuter och två bilder.

Detta är ej en kvinna.
Citera
2016-12-26, 21:19
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alsaof
Jag skulle vilja påpeka att Prinsessan Sofia är en man.
Kollar man på erkända transor kan det ibland vara svårt att avgöra beroende på hur sent det startade, det man har att utgå ifrån är i princip det som kommer från Y-kromosomen, som dock är ganska tydligt.

http://www.hant.se/wp-content/uploads/2015/03/377_122556-600x433.jpg
Här ser man tydligt flera egenskaper som generellt sett enbart återfinns hos män.
1. Längre ringfinger än pekfinger.
2. Mycket långa armar, kvinnor har generellt sett kortare armar än män.
3. Stora manshänder.
4. Tydligt adamsäpple
5. Den opererade rövhakan.
6. Man ser att individen har både manliga och kvinnliga käkben, de manliga som går mer ut åt sidan och de kvinnliga som går en bit under ögonen som är opererat.

I andra bilder kan man även se vilken definition det finns på karaktärens nackmuskulatur och de tydliga nyckelbenen som sticker fram.
http://www.svenskdam.se/wp-content/uploads/2013/06/sofia-louise-gottleib.jpg
Den har även väldigt långa lår, vilka hos kvinnor brukar vara något kortare.

Tja, finns säkert fler saker men detta är vad jag hittade på ca. 10 minuter och två bilder.

Detta är ej en kvinna.

Jag tänkte faktiskt också tanken innan hon blev gravid och födde, men nu vet vi ju att det inte kan vara så. Men visst har hon väldigt kantiga drag, precis som en man. Kvinnors anletsdrag brukar ju vara mjuka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in