Citat:
Jag vet inte om det ska betraktas som en förolämpning ifall jag konstaterar att Lotta inte KAN ha varit helt normal eller helt friskt - betraktat hennes beteende.
Jag anser inte heller att hon var "gammal". En medelålders kvinna är inte gammal - utan just medelålders.
Hennes fåfänga har ingen annan betydelse än den att den kanske förklarar åtminstone en del av hennes beteende som annars är helt obegriplig.
Jag vill gärna ha en nyanserad bild av både brottsoffret och gärningsmannen. Inte prata om sagofigurer som inte existerar i verkligheten.
Jag anser inte heller att hon var "gammal". En medelålders kvinna är inte gammal - utan just medelålders.
Hennes fåfänga har ingen annan betydelse än den att den kanske förklarar åtminstone en del av hennes beteende som annars är helt obegriplig.
Jag vill gärna ha en nyanserad bild av både brottsoffret och gärningsmannen. Inte prata om sagofigurer som inte existerar i verkligheten.
Det är precis så det är.
Man försöker förändra BO Lotta postum - det är både fel och märkligt.
Att beskriva henne och hennes beteende - som framkommer i FUPen - kan ge en förklarande bild till varför hon hamnade i och frivilligt stannade kvar i förhållande med en missbrukande kåkfarare.
Ska vi ha minsta chans att förebygga liknande brott - om det nu går? - hjälper det inte om vi ljuger. Om vi låtsas att han var en främmande stalker som bröt sig in hos henne - ja då kommer vi vilja satsa pengar på bättre säkerhetsdörrar och övervakningskameror. Något som absolut inte hade hjälp Lotta eller hjälper andra Lottor i framtiden.
Martintyper - mer eller mindre farliga - kommer ALLTID att finnas ute i samhället. Det går inte att spärra in någon för att han kanske begår brott någon gång. Inte ens om sannolikheten är 100% kan vi spärra in någon i förväg.
Just Martin har företrädesvis misshandlat "sina" kvinnor.
Undviker man att bli hans kärlekspartner - så undviker man faran.
Om man VET att den tatuerade 9 år yngre mannen som man får kontakt med via nätet - är en missbrukande villkorligt frigiven kåkfarare som sista åren dömts för misshandel av tidigare kärlekar.
Ja då har man ett märkligt riskbeteende, speciellt om man trots att han misshandlar även en själv, försöker bli gravid och planerar framtiden med honom.
En vuxen snart 42-årig kvinna som gör så - är naiv, dum och ostoppbar.
Det spelar ingen roll hur många skattemiljarder vi lägger ner på detta. Vi kan prioritera bort massor av skattepengar från cancervård, åldringsvård, skolan etc - för och lägga miljarder på att få vuxna kvinnor som Lotta att "välja rätt" , men i det här fallet hade det inte hjälpt ett skit.
För just hon VILLE envist ha Martin trots allt han stod för!
Senast redigerad av Solglittret 2016-12-26 kl. 11:07.
Senast redigerad av Solglittret 2016-12-26 kl. 11:07.