2016-12-24, 23:30
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Försök och gör en rimlighetsanalys av detta bisarra påstående!

Att flyga in två pizzabagare för 65.000 dollar.

Låt oss för räkna om det till svensk valuta: 65000x9,20 (gårdagens kurs USD/SEK)
= 598.000 svenska kronor.

Dela detta belopp sedan det på 140 "pizzor". 598000/140= ca 4271 kronor per "pizza"!!!

Detta betyder att priset på en av dessa "pizzor", överskrider med rågen en sammanlagd hel dagslön för två välbetalda pizzabagare!!!

Om du inte själv har förmågan att inse det extremt orimliga i detta påstående, så gör nog alla andra i tråden det!

Slutsats:

Du och andra lustlögnare skjuter Er i foten när ni framför så vansinnigt dåliga "bevis" i tråden!

Det är mer mycket troligt att de nära 600.000 kronor handlar om en betalning för sexuella tjänster, än för "pizza" o "varmkorv" för 140 personer!!!!

I detta fall med småbarn som sexarbetare!

Som SnakePlisssken nyss påpekade vet vi inte om siffran stämmer och vad den i så fall avser. Om det handlade om hela festen, med kostnader för flyg, ersättning för att slå igen pizzerian under ett par dagar, dryck, serveringspersonal, säkerhetsarrangemang, kanske lite underhållning, fri bar på kvällen, och så vidare, kan det mycket väl ha gått lös på 65 000 dollar.

Men det är egentligen ointressant. Beloppet 65 000 dollar är bara ett rykte som en kille på Stratfor har fått höra och återger för ett par av sina kollegor. Det kan stämma eller inte. Men oavsett vilket utgör detta interna skvaller på Stratfor inget bevis för att Obama har arrangerat en pedofilorgie på Vita huset.
Citera
2016-12-24, 23:36
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Som SnakePlisssken nyss påpekade vet vi inte om siffran stämmer och vad den i så fall avser. Om det handlade om hela festen, med kostnader för flyg, ersättning för att slå igen pizzerian under ett par dagar, dryck, serveringspersonal, säkerhetsarrangemang, kanske lite underhållning, fri bar på kvällen, och så vidare, kan det mycket väl ha gått lös på 65 000 dollar.

Men det är egentligen ointressant. Beloppet 65 000 dollar är bara ett rykte som en kille på Stratfor har fått höra och återger för ett par av sina kollegor. Det kan stämma eller inte. Men oavsett vilket utgör detta interna skvaller på Stratfor inget bevis för att Obama har arrangerat en pedofilorgie på Vita huset.

Så stod det inte i mailet! Det stod att Obama flugit in "PIZZA/DOGS" från Chicago för 65000 USD. Punktum!

De övriga kostnaderna är fasta kostnader i en president bjudning och skulle knappast föranleda någon uppmärksamhet från en "kunskapare" inom den amerikanska underrättelse sfären.

Slutsats:

Du framstår ännu mer som en patologisk lögnare med dessa orimliga och löjeväckande argument!

Att sedan referera till "Snaken" i din cirkelbevisföring gör inte din sak bättre!
Senast redigerad av naturtvål 2016-12-24 kl. 23:46.
Citera
2016-12-24, 23:48
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Så stod det inte i mailet! Det stod att Obama flygit in "PIZZA/DOGS" från Chicago för 65000 USD. Punktum!

Du framstår som en patologisk lögnare med dessa orimliga och löjeväckande argument! Att sedan referera till "Snaken" i din cirkelbevisföring gör inte din sak bättre!

Det är bara ett lättsamt mejl med lite skvaller som någon på Stratfor bränner iväg till ett par kollegor en fredageftermiddag. Du kan inte utgå från att allt som står där är en ordagrant exakt återgivning av vad som faktiskt hänt. Och bara en galning kan betrakta det där mejlet som bevis för pedofili. Men jag lägger ned den här diskussionen nu. Du är för obegåvad för att vara värd att tala med.
Citera
2016-12-24, 23:57
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Det är bara ett lättsamt mejl med lite skvaller som någon på Stratfor bränner iväg till ett par kollegor en fredageftermiddag. Du kan inte utgå från att allt som står där är en ordagrant exakt återgivning av vad som faktiskt hänt. Och bara en galning kan betrakta det där mejlet som bevis för pedofili. Men jag lägger ned den här diskussionen nu. Du är för obegåvad för att vara värd att tala med.

Hur kan du veta detta? Jobbar du med dom? Eller så spekulerar du och i vart fall klarar du inte av att någon logiskt synar dina och dina polares löjeväckande fabler i tråden!

Obegåvad? Du kan inte i varje fall bemöta min bevisföring med argument som håller vatten!

Så du gör nog bäst i att nu ta fram skämskudden och sysselsätta dig med något annat...
Citera
2016-12-25, 00:09
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Hur kan du veta detta? Jobbar du med dom? Eller så spekulerar du och i vart fall klarar du inte av att någon logiskt synar dina och dina polares löjeväckande fabler i tråden!

Obegåvad? Du kan inte i varje fall bemöta min bevisföring med argument som håller vatten!

Så du gör nog bäst i att nu ta fram skämskudden och sysselsätta dig med något annat...

Exakt vad utgör "din bevisföring"? Är det att du har läst på internet att någon har skrivit att någon har påstått att Obama flugit in pizzor och korvar? Är det dina "bevis"?
Citera
2016-12-25, 00:10
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:

Jag gör ett försök till att förklara. Låt oss för resonemangets skull godta din utgångspunkt att siffran 65 000 dollar är orimligt hög givet de förutsättningar som beskrivs i Daily Mails artikel. Då kan vi tänka oss exempelvis följande förklaringar:

1. Kostnaden som anges i mejlet är överdriven. Det var i själva verket inte så dyrt.

2. Mejlet handlar om någon annan bjudning på Vita huset än den som Daily Mail skrev om.

3. Uppgifterna i mejlet var bara struntprat från början till slut.

4. Obama arrangerade en pedofilorgie på Vita huset.

Menar du på allvar att nr 4 är den troligaste förklaringen?
Senast redigerad av Stabskapten 2016-12-25 kl. 00:20.
Citera
2016-12-25, 00:29
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Medhåll härifrån. Det så att man misstänker att psykmottagningarna länkar patienterna till denna tråd numera - vadfalls?

Citat:
Ursprungligen postat av Zakarun
Nu krackelerar det fullständigt, New Yorks borgmästare bekräftar på twitter att pizzagate, pedofilringarna är sanna och att 9/11 är en stor lögn!

Rudolph Giuliani: The Pizzagate is true ...

RudolphGiuliani ‏@RudolphGiuliani · 1h1 hour ago
An old friend just called and asked, "Are you finally spilling the beans?" And I told him, "Yes, down to my last heartbeat".

Du kanske redan vet att den är fake. Men iaf den är fake.
Äkta: Mayor Rudy Giuliani
https://mobile.twitter.com/RudyGiuliani

Och sen var det någon i tråden som påstod att Podesta och Alefantis var judar. Då har man noll koll.
Alefantis är ett klassiskt grekiskt namn och Podesta är italienskt, patriarken var säkert ursprungligen från Italien.
Citera
2016-12-25, 00:39
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Pizzagate är ingen "psy-op" utan bara en massa fåntrattar som drar långsökta slutsatser utifrån några helt triviala mejl. Men givetvis passar man på att utnyttja pizzagate för att framställa "fake news" som ett allvarligt problem som måste åtgärdas. Det man är ute efter att förbjuda är emellertid inte "fake news" utan seriös journalistik som inte går maktens ärenden. Det är den sakliga, väl underbyggda etablissemangskritiska journalistiken som bedöms utgöra ett hot, inte trams som pizzagate.
Som sagt, med all respekt för din slutsats då du verkar ha tänkt hela vägen runt och jag hoppas innerligt att du har rätt.
Att de finns tillräckligt med problematiska händelser för att Alefantis bara är en "en vanlig pizzabagare med Ping-Pong tillbehör" som är den 49 mäktigaste personen i D.C för att han sög av Brock - i en av världens koncentrat för just Makt osv, det är märkligt.

Av alla de mail som raderades så pumpade Wikileaks ändå ut ett hyffsat antal.
Jag vågar nog tro att "SpiritCooking"var en starkt bidragande faktor för att Trump vann valet. Efter det pumpades ut så ändrades de poll-siffror som var gjorda på ett korrekt sätt (dvs. via slumpvis utvalda telefonsamtal till mängder med amerikaner)

Uppföljningen i Massmedia, speciellt FOX News intervjuven med Megan Kelly gjorde att ÄNNU fler reagerade att MSM gullar med den där snubben och ställer inte enda kritisk fråga.
Så uppfattar jag de flesta har agerat, grävt i alla mängder som finns, och igen jag fattar vad du menar och att det finns en stor del som "vill" att detta ska vara sant och vara med om rädda X antal barn.
Men att Massmedia inte är lita på och styrs av James Alefantis kompisar med hjärnhand via MediaMatters: https://www.youtube.com/watch?v=6ssT9BnioV0

BBC med sin Peddo-Jimmy..Clemens Freud och hur USA har haft omfattande fall av "Satanic Sexual Abuse" på barn med kända namn som är helt i det fria.
Westpoint och allt vad det heter. Med tex. Rudolph Giulianis namn.

Citat:
Det finns en del som tyder på att det finns inflytelserika pedofila nätverk på sina ställen. Det främsta exemplet torde vara Dutroux-skandalen där det var uppenbart att polisutredningen saboterades. I Sverige fanns länge den så kallade "pedofila arbetsgruppen" inom RFSL.
yes.. får erkänna att jag hade ingen aning om hur omfattande pedofilin är, och om inte annat så kommer det ett wake-up call från allt detta. Framförallt hur öppet det är.
De pushar sin agenda för bli en skyddad grupp, man är född så och all kärlek är kärlek & vissa kanske bara tänder på att våldta och tortera barn, och det kan man inte hjälpa och blablabla.
(samtidigt som du pumpar ut till barn att de är könslösa och det sjuka blir norm)
Och nu då hur barn sexualiseras och ren fucking barnporr helt öppet på YouTube. Stört.

Citat:
Det kommer de förstås inte att göra. Och det bör de inte heller göra eftersom det inte finns några belägg för att det förekommit pedofila övergrepp.
Att det helt saknas belägg håller jag inte med om. Vafan, hur ofta har man inte blivit visiterad av polisen av inga anledningar alls? Att de kollar in även just specifikt PizzaGate och Alefantis tycker jag är verkligen helt rimligt.
Inte minst sambandet mellan flera av Podestas "konst" på barn i vad som ser ut att vara en metro-station och som finns i närheten av Comet P.P
Kolla av DuPont Tunneln och hela den underjord som finns i DC.
Finns det inget så är det bra givetvis, men att det finns anledningar att kolla upp detta tycker jag absolut är rimligt.

Citat:
Det gjorde jag. Jag förklarade innebörden av mejlen rätt utförligt för SnakePlissken och en del andra foliehattar som trodde att de innehöll kodord i den här tråden:
(FB) Pågående statskupp i USA. Personal inom FBI försöker slå tillbaka.
Öpp Öpp! "Fake News"spridare om jag får be, eller "Russian Haxxors" är det nya nu
Ska läsa, tack!

Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
pizzagate tråden på flashback
I Am A Human. Like You. I Hate Bots, Just Like You!
(det gör jag verkligen)

Citat:
En intressantare video att titta på är en fransk dokumentär om polisutredningen kring elit-pedofil-nätverket i Europa,
Pedophiles Criminal Network of the world exposed
Poäng, hur man agerat förut är absolut av intresse.

Citat:
Hur går det med grävandet kring Clinton Foundation?
Pizzagate är ju bara ett sidospår, och inte alls det tråden handlar om, tråden handlar om blottläggningen av världseliten, vilket verkar vara pedofili och trafficking som gate, men ändå
Hm..kanske vore rimligt med nån form av trådsplittring för du har en poäng igen. Informationen är onekligen rörig i ett så pass omfattande fall som Cllintons Crime Family visat sig vara.

Citat:
Jag har lyft frågan innan men inte fått några svar. Postkodlotteriets inblandning är högst relevant för oss här i Sverige, till skillnad från comet ping pong som är en pizzeria på andra sidan Atlanten.
Något nytt på europeiska breddgrader?
Deras inbetalningar till Clinton Foundation? (även Reinfeldts kända ""Brann Granen?" Ett riktigt skumrask-företag det där..
Lotteriets Coca-Cola. Poäng igen, de är av intresse.
Citera
2016-12-25, 00:53
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Medhåll härifrån. Det så att man misstänker att psykmottagningarna länkar patienterna till denna tråd numera - vadfalls?.
De verkar ha en sjuk humor, så visst kanske de kör de lite pedoslang för lätta upp fredagarna, men de har samtidigt haft all tid i världen att förklara, vilket de undvikit.
Psykhus-länkningarna fattar tex inte vad jag vad du menar. Kanske försöker du bara lätta upp julafton, vad vet jag

Citat:
Och sen var det någon i tråden som påstod att Podesta och Alefantis var judar. Då har man noll koll.
Alefantis är ett klassiskt grekiskt namn och Podesta är italienskt, patriarken var säkert ursprungligen från Italien.
Podesta = Italienst så då är det italienskt och inget annat?

Judar har bytt namn till ett anpassat genom hela världshistorien.
Fast du har en poäng att judar överdrivs, kanske inte just här på Flashback men alla "Ooohhh STFU. Anti-Semetic Jew-Hater" Bots, och som stolt anti-sionist så ser jag inte detta som ett judiskt fenomen
Citera
2016-12-25, 00:55
Bannlyst
Citat:
Så stod det inte i mailet! Det stod att Obama flugit in "PIZZA/DOGS" från Chicago för 65000 USD. Punktum!

De övriga kostnaderna är fasta kostnader i en president bjudning och skulle knappast föranleda någon uppmärksamhet från en "kunskapare" inom den amerikanska underrättelse sfären.

Slutsats:

Du framstår ännu mer som en patologisk lögnare med dessa orimliga och löjeväckande argument!

Att sedan referera till "Snaken" i din cirkelbevisföring gör inte din sak bättre!

Att referera till Snaken är komprometterande!

Trey Gowdy Finds Out DOJ Spent $10,000 on Pizza Parties & He's Pissed - YouTube
trey gowdy wants pizza parties to end … https://www.youtube.com/watch?v=QZNgqk6epm4
Citera
2016-12-25, 01:24
Bannlyst
Citat:
Du kanske redan vet att den är fake. Men iaf den är fake.
Äkta: Mayor Rudy Giuliani
https://mobile.twitter.com/RudyGiuliani

So what? Äktheten hos twitterkonton utgör inget bevis på att avslöjanden om pizzagate skulle vara felaktiga, hur gärna du än vill tro det.

Det var ingen som påstod att just de var judar, vad som påstods var ungefär att judar styr Hollywood, media, som t.ex Fox tv och därmed också Megyn Kelly, som här intervjuar, eller rättare gullar med, Alefantis, utan att ställa en enda besvärande fråga.

Body Language: Ping Pong False Flag
https://www.youtube.com/watch?v=C2AG2z4Wyq0
Citera
2016-12-25, 02:50
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Men det är egentligen ointressant. Beloppet 65 000 dollar är bara ett rykte som en kille på Stratfor har fått höra och återger för ett par av sina kollegor. Det kan stämma eller inte.

Statens finanser är dock offentliga handlingar i alla demokratiska länder, så den som VERKLIGEN är intresserad, kan begära ut handlingarna för det aktuella datumet och kontrollera själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in