Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Att fler verkar vara försvunna i vissa stater beror troligtvis helt enkelt på olika rapporteringsförfarande.
Så kan det vara. Det kan också vara så att det de facto försvinner långt fler i just Virginia. Vi vet inte och det bör grävas mer i det innan man direkt avfärdar det som att det beror på att man rapporterar olika mellan olika stater. "Troligtvis" är ju din subjektiva bedömning, vi har ingen aning om hur troligt det är, men hittar du uppgifter på att man är mycket mer "liberal" i rapporteringen om försvinnande i Virginia så kan du gärna dela det.
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
För att lugna ner pedofil-ring-kidnappar-frågan lite kan vi se på en studie gjord avseende år 2002 då 797 500 barn under 18 år rapporterades som försvunna i USA.
Det låter ju sjukt mycket - men, av dessa 797 500 försvunna barn så var "endast" 115 stycken "stereotypiska kidnappningar".
Okej, jag har läst din källa. Låt mig citera den.
Citat:
It's true that 797,500 people under 18 were reported missing in a one-year period, according to a 2002 study. But of those cases, 203,900 were family abductions, 58,200 were nonfamily abductions, and only 115 were "stereotypical kidnappings,"
Okej, så då drar vi av 203900+58200+115 från totalsiffran på 797500. Kvar har vi fortfarande
535285. Vilken kategori hamnar dem i, det nämns ju inte ens i artikeln? Hur många av de kvarvarande är barn/ungdomar som rymt och kommit tillbaka efter nån dag?
Förutom grupperna family abduction och nonfamily abuction som du nämner i ditt inlägg finns också (min fetning):
Citat:
For officials, the total number includes those who fall into several different categories: family abduction, nonfamily abduction, runaways, throwaways (abandoned children), or lost and "otherwise missing" children.
Jag tycker ärligt talat din källa inte säger så mycket. Och för sakens skull kan jag också citera stycket du förmodligen medvetet valde att inte ta med:
Citat:
But in other ways, the NCIC may understate the figures. Many missing persons aren't reported at all—a 1997 study estimated that only 5 percent of nonfamily abductions (in which a nonfamily member detains a child using force for more than an hour) get reported to police.
Och sist men inte minst så bara älskar jag komiken i hur den absolut första meningen ur din länk lyder:
Citat:
Two boys abducted in Missouri were found in a St. Louis suburb last Friday, in the home of a pizza shop employee.

HAHA the irony (och nej, jag hävdar inte att det är bevis för någonting, snälla feltolka mig inte medvetet)
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Så vad säger dina källor om antalet "riktiga" kidnappningar i Virginia? Ingenting antar jag...
Har jag någonsin sagt att de säger någonting om kidnappningar? Låt mig citera mig själv:
Citat:
Ursprungligen postat av Klarto
Du nämnde inte någonstans orsaken till varför det verkar vara långt fler försvunna i just Virginia än i andra delstater (per befolkningsmängd), är inte detta en av punkterna "konspirationstroende" påpekar mest när det gäller "alla småttingar som försvinner varje år från Virginia"?
Notera att jag alltså först använder "verkar" just för det faktum att jag inte vet om vi kan lita på statistiken till 100%. Notera att jag också använder ordet "försvunna", inte kidnappade.
Så vad säger
dina källor om antalet "riktiga" kidnappningar i Virginia? Ingenting, du länkade till en artikel om en studie som inte riktigt har med saken att göra.
Så vad säger
dina källor om antalet försvunna i Virginia? Ingenting heller.
Så frågan återstår; varför det
verkar vara långt fler
försvunna i just Virginia än i andra delstater.
Teorier:
1. Man rapporterar på ett annorlunda sätt, det är de facto inte fler försvunna i Virginia. (Källor behövs)
2. Det är de facto mycket fler antal försvunna i Virginia. Detta beror i sin tur på teori x, y eller z. (Källor behövs)