2016-12-21, 23:11
Medlem
bernad_laws avatar
Pedofili och barnsexhandel i allmänhet är INTE topic här. /Mod
Citera
2016-12-21, 23:45
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarto
Du nämnde inte någonstans orsaken till varför det verkar vara långt fler försvunna i just Virginia än i andra delstater (per befolkningsmängd), är inte detta en av punkterna "konspirationstroende" påpekar mest när det gäller "alla småttingar som försvinner varje år från Virginia"?
https://i.imgur.com/lUnx4Zs.png
https://i.imgur.com/83NMq0z.png

Att fler verkar vara försvunna i vissa stater beror troligtvis helt enkelt på olika rapporteringsförfarande.
Vissa polisdistrikt rapporterar inte ett barn som rymt hem ifrån några dagar till "National Criminal Information Center database", andra kan rapportera ett och samma barn många gånger för samma rymning om det t.ex. inkommer uppgifter eller vittnesmål som uppdaterar fallet.

För att lugna ner pedofil-ring-kidnappar-frågan lite kan vi se på en studie gjord avseende år 2002 då 797 500 barn under 18 år rapporterades som försvunna i USA.
Det låter ju sjukt mycket - men, av dessa 797 500 försvunna barn så var "endast" 115 stycken "stereotypiska kidnappningar".
Dessutom bör man veta definitionen av stereotypisk kidnappning: "a nonfamily abduction perpetrated by a slight acquaintance or stranger in which a child is detained overnight, transported at least 50 miles, held for ransom or abducted with the intent to keep the child permanently, or killed."
Det innebär att "kidnappningar" av t.ex. en plastpappa som utan moderns lov tar med en unge på camping över helgen kan räknas till dessa 115..

http://www.slate.com/articles/news_and_politics/explainer/2007/01/800000_missing_kids_really.html

Så vad säger dina källor om antalet "riktiga" kidnappningar i Virginia? Ingenting antar jag...
Citera
2016-12-22, 00:21
Medlem
LuluBrooksies avatar
Angående försvunna barn i Virginia verkar det lite skumt med det höga antalet. Varför just Virginia?
Rent logiskt kan jag ändå förstå* att barn försvinner i California och Florida. De är väldigt stora stater sett till befolkningsantalet. Det bor tre gånger så många i Florida som i Virginia och ännu fler än så i California och ändå "leder" Virginia.

*Florida - många som tar sig in både legalt och illegalt från Kuba, Haiti mfl länder kring Karibien
*California - många som tar sig in både legalt och illegalt från Mexico
*Texas likaså, de var hyfsat högt upp på listan.
Jag tänker mig stt det är svårare att hålla koll på dessa barn, särskilt de illegala.

Men vad är det som händer i Virginia som sagt. Obehagligt!
Senast redigerad av LuluBrooksie 2016-12-22 kl. 01:11.
Citera
2016-12-22, 00:29
Medlem
Klartos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Att fler verkar vara försvunna i vissa stater beror troligtvis helt enkelt på olika rapporteringsförfarande.
Så kan det vara. Det kan också vara så att det de facto försvinner långt fler i just Virginia. Vi vet inte och det bör grävas mer i det innan man direkt avfärdar det som att det beror på att man rapporterar olika mellan olika stater. "Troligtvis" är ju din subjektiva bedömning, vi har ingen aning om hur troligt det är, men hittar du uppgifter på att man är mycket mer "liberal" i rapporteringen om försvinnande i Virginia så kan du gärna dela det.
Citat:
För att lugna ner pedofil-ring-kidnappar-frågan lite kan vi se på en studie gjord avseende år 2002 då 797 500 barn under 18 år rapporterades som försvunna i USA.
Det låter ju sjukt mycket - men, av dessa 797 500 försvunna barn så var "endast" 115 stycken "stereotypiska kidnappningar".
Okej, jag har läst din källa. Låt mig citera den.
Citat:
It's true that 797,500 people under 18 were reported missing in a one-year period, according to a 2002 study. But of those cases, 203,900 were family abductions, 58,200 were nonfamily abductions, and only 115 were "stereotypical kidnappings,"
Okej, så då drar vi av 203900+58200+115 från totalsiffran på 797500. Kvar har vi fortfarande 535285. Vilken kategori hamnar dem i, det nämns ju inte ens i artikeln? Hur många av de kvarvarande är barn/ungdomar som rymt och kommit tillbaka efter nån dag?

Förutom grupperna family abduction och nonfamily abuction som du nämner i ditt inlägg finns också (min fetning):
Citat:
For officials, the total number includes those who fall into several different categories: family abduction, nonfamily abduction, runaways, throwaways (abandoned children), or lost and "otherwise missing" children.
Jag tycker ärligt talat din källa inte säger så mycket. Och för sakens skull kan jag också citera stycket du förmodligen medvetet valde att inte ta med:
Citat:
But in other ways, the NCIC may understate the figures. Many missing persons aren't reported at all—a 1997 study estimated that only 5 percent of nonfamily abductions (in which a nonfamily member detains a child using force for more than an hour) get reported to police.
Och sist men inte minst så bara älskar jag komiken i hur den absolut första meningen ur din länk lyder:
Citat:
Two boys abducted in Missouri were found in a St. Louis suburb last Friday, in the home of a pizza shop employee.
HAHA the irony (och nej, jag hävdar inte att det är bevis för någonting, snälla feltolka mig inte medvetet)
Citat:
Så vad säger dina källor om antalet "riktiga" kidnappningar i Virginia? Ingenting antar jag...
Har jag någonsin sagt att de säger någonting om kidnappningar? Låt mig citera mig själv:
Citat:
Du nämnde inte någonstans orsaken till varför det verkar vara långt fler försvunna i just Virginia än i andra delstater (per befolkningsmängd), är inte detta en av punkterna "konspirationstroende" påpekar mest när det gäller "alla småttingar som försvinner varje år från Virginia"?
Notera att jag alltså först använder "verkar" just för det faktum att jag inte vet om vi kan lita på statistiken till 100%. Notera att jag också använder ordet "försvunna", inte kidnappade.

Så vad säger dina källor om antalet "riktiga" kidnappningar i Virginia? Ingenting, du länkade till en artikel om en studie som inte riktigt har med saken att göra.

Så vad säger dina källor om antalet försvunna i Virginia? Ingenting heller.

Så frågan återstår; varför det verkar vara långt fler försvunna i just Virginia än i andra delstater.
Teorier:
1. Man rapporterar på ett annorlunda sätt, det är de facto inte fler försvunna i Virginia. (Källor behövs)

2. Det är de facto mycket fler antal försvunna i Virginia. Detta beror i sin tur på teori x, y eller z. (Källor behövs)
Citera
2016-12-22, 00:49
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Så kan det vara. Det kan också vara så att det de facto försvinner långt fler i just Virginia. Vi vet inte och det bör grävas mer i det innan man direkt avfärdar det som att det beror på att man rapporterar olika mellan olika stater. "Troligtvis" är ju din subjektiva bedömning, vi har ingen aning om hur troligt det är, men hittar du uppgifter på att man är mycket mer "liberal" i rapporteringen om försvinnande i Virginia så kan du gärna dela det.

Okej, jag har läst din källa. Låt mig citera den.

Okej, så då drar vi av 203900+58200+115 från totalsiffran på 797500. Kvar har vi fortfarande 535285. Vilken kategori hamnar dem i, det nämns ju inte ens i artikeln? Hur många av de kvarvarande är barn/ungdomar som rymt och kommit tillbaka efter nån dag?

Förutom grupperna family abduction och nonfamily abuction som du nämner i ditt inlägg finns också (min fetning):

Jag tycker ärligt talat din källa inte säger så mycket. Och för sakens skull kan jag också citera stycket du förmodligen medvetet valde att inte ta med:

Och sist men inte minst så bara älskar jag komiken i hur den absolut första meningen ur din länk lyder:

HAHA the irony (och nej, jag hävdar inte att det är bevis för någonting, snälla feltolka mig inte medvetet)

Har jag någonsin sagt att de säger någonting om kidnappningar? Låt mig citera mig själv:

Notera att jag alltså först använder "verkar" just för det faktum att jag inte vet om vi kan lita på statistiken till 100%. Notera att jag också använder ordet "försvunna", inte kidnappade.

Så vad säger dina källor om antalet "riktiga" kidnappningar i Virginia? Ingenting, du länkade till en artikel om en studie som inte riktigt har med saken att göra.

Så vad säger dina källor om antalet försvunna i Virginia? Ingenting heller.

Så frågan återstår; varför det verkar vara långt fler försvunna i just Virginia än i andra delstater.
Teorier:
1. Man rapporterar på ett annorlunda sätt, det är de facto inte fler försvunna i Virginia. (Källor behövs)

2. Det är de facto mycket fler antal försvunna i Virginia. Detta beror i sin tur på teori x, y eller z. (Källor behövs)
Vad bra då, om du vill trycka på just att det verkar vara fler saknade i Virginia så verkar vi ju ha dragit samma slutsats..

För övrigt så kunde du sett inlägget du först svarade på för de vanligaste kategorierna saknade barn för att själv kunna dra slutsatsen var de som inte ingår i gruppen av de 115 kidnappade barnen hör:

86 percent endangered runaways.
10 percent family abductions.
2 percent lost, injured or otherwise missing children.
1 percent nonfamily abductions.
1 percent critically missing young adults, ages 18 to 20.

Så du var inne på samma spår där med - det är huvudsakligen barn som rymt hemifrån

Skälet till att jag inte hade kommenterat Virginias siffror är helt enkelt att jag inte har kollat upp det - men nu bad du mig ändå kommentera så då får det bli lite generiska svar och slutsatser.. Å andra sidan - är något av detta verkligen relevant för tråden? Vad jag vet så är det exakt noll saknade barn som kunnat kopplas till att ha blivit kidnappade av någon i pizzagatekonspirationen..

EDIT: Hittade ännu en källa:
But children taken by strangers or slight acquaintances represent only one-hundredth of 1 percent of all missing children. The last comprehensive study estimated that the number was 115 in a year.
Far more common are children who have run away, have gotten lost or injured, have been taken by a family member (usually in a custody dispute) or simply aren’t where they’re expected to be because of a miscommunication. The only scenario more unusual than stereotypical kidnapping is when families falsely report a child as missing to disguise murderous deeds.

https://www.washingtonpost.com/opinions/five-myths-about-missing-children/2013/05/10/efee398c-b8b4-11e2-aa9e-a02b765ff0ea_story.html?utm_term=.1b5b49084752
Senast redigerad av SnakePlisssken 2016-12-22 kl. 00:59.
Citera
2016-12-22, 01:14
Medlem
Klartos avatar
Citat:
Vad bra då, om du vill trycka på just att det verkar vara fler saknade i Virginia så verkar vi ju ha dragit samma slutsats..
Ja, med skillnaden att du verkar inte särskilt intresserad på att ta reda på vad det beror på.
Citat:
För övrigt så kunde du sett inlägget du först svarade på för de vanligaste kategorierna saknade barn för att själv kunna dra slutsatsen var de som inte ingår i gruppen av de 115 kidnappade barnen hör:

86 percent endangered runaways.
10 percent family abductions.
2 percent lost, injured or otherwise missing children.
1 percent nonfamily abductions.
1 percent critically missing young adults, ages 18 to 20.
Jag såg det inlägget. Det hade ju varit mest intressant att se sifforna för just den aktuella studien för 2002. Eller är detta siffrorna för den studien? Du har inte källhänvisat till siffrorna ovan. Gör det.
Citat:
Så du var inne på samma spår där med - det är huvudsakligen barn som rymt hemifrån
Ja, så tror jag att det är, men faktumet kvarstår ju att det verkar vara långt mer försvunna i Virginia än i många (alla?) andra delstater. Eller hur? Det faktumer försvinner ju inte, eller blir mindre intressant, bara för att du kommer med källor som hävdar ett 1% av de som anmäls försvunna faktiskt försvinner "för evigt" eller liknande.
Citat:
Är något av detta verkligen relevant för tråden?
Det är absolut av relevans för tråden. Syftet med tråden är väl att undersöka och diskutera det som har kommit att kallas för "#pizzagate", och om vi bara tillåts diskutera saker som är "direkt" kopplade till "#pizzagate", som James Alefantis pizzeria och hans IG-konto, då kommer vi inte särskilt långt. Hur ska man komma fram till något om man inte får undersöka och diskutera utanför en smal "diskussionskorridor"?
Citat:
Vad jag vet så är det exakt noll saknade barn som kunnat kopplas till att ha blivit kidnappade av någon i pizzagatekonspirationen..
Och så kommer det garanterat förbli om vi inte kan ha öppna sinnen och diskutera intressanta observationer som kan - med stark betoning på kan - ha koppling till s.k. pizzagate.
Citera
2016-12-22, 01:33
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ja, med skillnaden att du verkar inte särskilt intresserad på att ta reda på vad det beror på.
Jodå - jag är så intresserad att jag till och med försökt själv. Till skillnad från du som verkar fråga mig om allting. Men det gör inget - det stora problemet är att det är helt off topic...

Citat:
Jag såg det inlägget. Det hade ju varit mest intressant att se sifforna för just den aktuella studien för 2002. Eller är detta siffrorna för den studien? Du har inte källhänvisat till siffrorna ovan. Gör det.
Här är källan till de första siffrorna, de andra har du redan fått: http://www.missingkids.com/KeyFacts

Citat:
Ja, så tror jag att det är, men faktumet kvarstår ju att det verkar vara långt mer försvunna i Virginia än i många (alla?) andra delstater. Eller hur? Det faktumer försvinner ju inte, eller blir mindre intressant, bara för att du kommer med källor som hävdar ett 1% av de som anmäls försvunna faktiskt försvinner "för evigt" eller liknande.
Problemet är inget problem om det endast beror på olika rapporteringsrutiner. Har du någon som helst källa på att fler barn faktiskt försvinner permanent - eller blir utsatta för sexuella övergrepp i Virginia än i andra stater? Annars diskuterar vi ju för ämnet fullständigt irrelevanta uppgifter...

Citat:
Det är absolut av relevans för tråden. Syftet med tråden är väl att undersöka och diskutera det som har kommit att kallas för "#pizzagate", och om vi bara tillåts diskutera saker som är "direkt" kopplade till "#pizzagate", som James Alefantis pizzeria och hans IG-konto, då kommer vi inte särskilt långt. Hur ska man komma fram till något om man inte får undersöka och diskutera utanför en smal "diskussionskorridor"?
Vore det inte mer on topic att utgå från ett faktiskt saknat barn än faktumet att en angränsande stat har avvikande statistik?
Det är klart att det är fullständigt off topic när inte ens en enda unge kunnat knytas till pizzagate. Det är lika off topic som att diskutera färgen på bilarna i Idaho och hur det kan påverka deras sexuella läggning....

Citat:
Och så kommer det garanterat förbli om vi inte kan ha öppna sinnen och diskutera intressanta observationer som kan - med stark betoning på kan - ha koppling till s.k. pizzagate.
Varför det? Är det din erfarenhet att brottsutredningar brukar utgå från skvaller istället för fakta?

PS: Att antyda att de konspiratoriskt lagda i den här tråden skulle ha ett "öppet sinne" är nästan för kul för att inte rendera en nominering till nåt flashbackpris för året..
Citera
2016-12-22, 14:04
Medlem
LuluBrooksies avatar
Jag blir galen på de här dödsfixerade herrarna i Alefantis sfär. Den ene gör dekorationskistor i metall samt kaffebord i kistform i metall.
Den andre snidar kistor i trä. Hemmasnickrade, ekologiska full-size kistor i trä...

Den ene använder namn som Joe Wills, Joe Smith men ska på annat ställe (etsy eller liknande webshop) heta Corbin i efternamn. (Joewills, werkinonmahnightcheese på ig)

Den andre är pappa till Car*is James. Kallar sig för Cummings på tre IGgkonton (mcummings mfl namn) men är det han som egentligen heter Cunningham? Eller heter han James i efternamn som sin dotter? (mamman heter Cory Woolman, ccwoolman på IG).

Ger upp nu. Ha en god jul allihopa!
* för att skydda identitet på barnet.
Citera
2016-12-22, 16:55
Moderator
OT raderat.
Tråden är som sagt INTE till för att lista alla misstänkta brottsfall som har att göra med kidnappning, pedofili, barnsexhandel eller vad som nu letas upp.
Det måste på något sätt knytas till Wikileaks avslöjanden, annars blir det OT.

/Moderator
Citera
2016-12-22, 19:14
Medlem
Intressant utveckling i tråden, merparten av diskussionerna är ungefär som att titta på,

pizzagate tråden på flashback

En intressantare video att titta på är en fransk dokumentär om polisutredningen kring elit-pedofil-nätverket i Europa,

Pedophiles Criminal Network of the world exposed

Hur går det med grävandet kring Clinton Foundation?
Pizzagate är ju bara ett sidospår, och inte alls det tråden handlar om, tråden handlar om blottläggningen av världseliten, vilket verkar vara pedofili och trafficking som gate, men ändå?

Jag har lyft frågan innan men inte fått några svar. Postkodlotteriets inblandning är högst relevant för oss här i Sverige, till skillnad från comet ping pong som är en pizzeria på andra sidan Atlanten.
Något nytt på europeiska breddgrader?
Citera
2016-12-22, 19:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Jo jag förstår att ditt enda syfte här är att dissikera cheese-referenser i Pedosta mail och skydda Alefantis från obekvämligheter, men jag försöker få upp intresset för det som sker inom vårt lands gränser,
Vad spännande - berätta - vilka mail tänker du på då?
John Podesta har på de 10 år läckan täcker skrivit ordet "cheese" exakt noll (0) gånger!
Så vilka mail tänker du på?

Citat:
Exempelvis,
Svensk ansvarig i pedofilnätverk
Att jag skrev postkodlotteriet är naturligtvis en hint till ovan, kopplingarna får du leta fram själv.
Postkodlotteriet i sin tur är en stor donator till Clinton Foundation.
FBIanon skrev uttryckligen att fokus ska hållas på CF.
Men Flashback kanske bara är en lekstuga nu för tiden?
Såklart du inte kan presentera bevisen, eller "kopplingarna" själv - det ska vi andra göra
glöm det säger jag..
Citera
2016-12-22, 21:59
Bannlyst
Nu krackelerar det fullständigt, New Yorks borgmästare bekräftar på twitter att pizzagate, pedofilringarna är sanna och att 9/11 är en stor lögn!

Rudolph Giuliani: The Pizzagate is true ...

RudolphGiuliani ‏@RudolphGiuliani · 1h1 hour ago
An old friend just called and asked, "Are you finally spilling the beans?" And I told him, "Yes, down to my last heartbeat".

RudolphGiuliani ‏@RudolphGiuliani · 36m36 minutes ago
Official Statement - please read & share:

http://archive.is/IDBh5
Senast redigerad av Zakarun 2016-12-22 kl. 22:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in