2016-12-24, 16:41
Medlem
Tillssons avatar
Från Aftonblaskan idag:

Citat:
Den 20-åring som är anhållen på sannolika skäl, högre misstankegraden, för dubbelmordet i Hudiksvallstrakten natten till fredagen nekar till brott.

I ett längre förhör som hölls med honom vid 15-tiden i går förnekade han att han överhuvudtaget befann sig på platsen, berättar hans advokat Jan Nyman.
– Hans grundläggande inställning är att han förnekar brott. Han har inte varit på brottsplatsen och känner inte de här människorna, säger advokaten till Aftonbladet på julafton.

Åklagaren: ”Ingen medhjälpare”
Åklagare Christer Sammens, som själv satt med på förhöret tror inte på 20-åringens berättelse.
– Hans beteende, uppgifter han lämnat i förhör och antal fynd. Det jag redan vet pekar med ganska stark styrka mot att det är rätt gärningsman, säger Sammens.

Den misstänkte har flytt från brottsplatsen till fots, genom skogen till en närliggande by. Polisen misstänker att han skadade sig i samband med dubbelmordet. Det finns blodspår på många olika platser som polisen misstänker tillhör 20-åringen. Även hans blodiga kläder är tagna i beslag.
– Han har även haft en del andra föremål med sig som binder honom till brottsplatsen.

http://www.aftonbladet.se//nyheter/a/7v8V9/aklagaren-verkar-vara-ett-vansinnesdad
Citera
2016-12-24, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Ok, hur säkert verkar det tycker du, alltså är det vänner till honom som uppgett till dig att han är anhållen eller är det andra-tredje-fjärde-handsuppgifter du hört?

Jag har hört från vänner till honom att de inte fått tag på honom sedan igår men uppgifterna om att han är anhållen är andra-tredje-fjärde-handsuppgifter. Att han har psykiska problem har jag hört av vänner till honom som han har berättat det för. Vännerna tror inte det är han, trots att de inte fått tag på honom, för "han är så snäll" men det betyder ju ingenting.
Citera
2016-12-24, 17:07
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Från Aftonblaskan idag:

http://www.aftonbladet.se//nyheter/a/7v8V9/aklagaren-verkar-vara-ett-vansinnesdad

Just formuleringen "Han har även haft en del andra föremål med sig som binder honom till brottsplatsen. " är ju intressant, tycker jag.
Stöldgods?
Citera
2016-12-24, 17:11
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Pålitlig, eftersom åklagare nämner det. Samt så citeras polis i media.

Sorry, jag blandade ihop avsändarna.

Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Just formuleringen "Han har även haft en del andra föremål med sig som binder honom till brottsplatsen. " är ju intressant, tycker jag.
Stöldgods?

Faktiskt. Om det är stöld i baktankarna blir det svårt skylla på psykiska besvär. Kan man tycka
Citera
2016-12-24, 18:05
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Du kan få som julklapp att bli tydligare på att uttrycka dig, till allas fromma. När du säger "tjejen" så antar jag att du menar din flickvän, stämmer det? Det är inte självklart utan man kan tro att det är någon tjej som figurerat i denna historia. Om du hade skrivit "min tjej" eller "min flickvän" så slipper vi funderingar och ingen undrar vem det är.

Du kunde också vara tydligare. Undrar du vem "tjejen" är (alltså vem som är källa till påståendet) eller den som utpekas här som gärningsman?

Att du ens orkar kommentera detta, förmodar att du begriper att jag absolut inte är intresserad av vem tjejen är. Har lixom inget med detta att göra.
Citera
2016-12-24, 18:10
Medlem
Universells avatar
Citat:
Enligt uppgifter till Aftonbladet ska 20-åringen först attackerat den 71-åriga kvinnan. Hennes granne, den 62-årige mannen, ska ha larmat polisen och sedan försökt komma till kvinnans undsättning. Båda avled senare av sina skador.

Fan vad sorgset. Han försöker hjälpa alltså, och blir själv slaktad av den här förbannade idioten
Citera
2016-12-24, 18:16
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Med främling menas främmande att MGM är obekant för BO, inget annat. Någon skrev att formuleringen "främmande" tyder på utomeuropeisk bakgrund, och det är ju lika fel det.
Jag vet exakt innebörd av ordet "främling". Dina försök till SFI-lektioner kan du nog spara till nån annan.
Jag står fast vid min tro att en svensk polis med PK-riktig värdegrund skulle svårligen benämna en utlänning som "främling" i detta ärende, däremot en svensk. De lägger gärna ut rökridåer för att förvilla.
Citera
2016-12-24, 18:27
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dgk
https://www.facebook.com/simon.persson.9083

Pappan verkar skjutglad..

https://www.facebook.com/hans.persson.31?lst=1418122850%3A100002962506904%3 A1482600332
Citera
2016-12-24, 18:43
Medlem
Så en update:
BO1: v*nj* Nil**on (*a,ss)
BO2: Kj*ll l*st (*e,i)

GM: S*mon P*rsson

Omlopp: BO1 blir överfallen i sit hem av GM, BO2 ringer polisen och springer över till sin granne till undsättning. Båda blir mördade, troligtvis med kniv(?).

GM flyr till skogs, kommer undan, men åker fast efter att han gjorde illa handen under dådet och tog sig till Hudiksvalls sjukhus, där sedan polisen fick tag på honom.

Vad gjorde GM i BO1 hus? då dom inte hade någon relation? Mordvapen?
Citera
2016-12-24, 18:45
Medlem
Universells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grizzlykuma
Vad gjorde GM i BO1 hus? då dom inte hade någon relation? Mordvapen?

En sån enkel sak som typ:
Han är på väg att göra inbrott, kvinnan i huset märker det och säger
"Jamen din jävla lymmel vad fan gör du?" - Han som är narkotikapåverkad som fan tar fram kniven,
börjar hugga/hota - grannen ser det - blir också nedhuggen
Typ, end of scenario
Citera
2016-12-24, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Universell
Fan vad sorgset. Han försöker hjälpa alltså, och blir själv slaktad av den här förbannade idioten
Och tänk om han varit beväpnad. Då hade han sannolikt levt idag. Men kanske inte psykfallet GM.
Mera vapen till folket!
Citera
2016-12-24, 19:12
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Pappan verkar skjutglad..

https://www.facebook.com/hans.persson.31?lst=1418122850%3A100002962506904%3 A1482600332
Äpplet faller inte långt från trädet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in