2016-12-23, 20:24
Medlem
Macroscopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Jag blir som du äcklad över hela flinck-frigivningen, han avrättade systematiskt dom han stötte på i princip och det hade blivit fler om inte snuten sköt han.

I Sverige får man rabatt om man sköter sig, istället för att det skall vara en självklarhet. Tåget har lämnat stationen för länge sedan, och inget kommer bli bättre.
Rabatt om man begår för många brott då bakas det in, ungdomsrabatter ochja osv osv
Citera
2016-12-23, 20:33
Medlem
...
Senast redigerad av Foolson 2016-12-23 kl. 20:43.
Citera
2016-12-23, 23:11
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Att gå loss och få ersättning för tiden i häktet är inte synonymer. Ex fick Quick ersättning för tiden han satt för 8 mord han senare friades för? Nej. Man kan få det ja, men de flesta får det inte.

Sant, det får göras en bedömning om ersättning kan komma på fråga. Quick har väl för övrigt inte ansökt om någon ersättning än (?)
Citera
2016-12-23, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Sant, det får göras en bedömning om ersättning kan komma på fråga. Quick har väl för övrigt inte ansökt om någon ersättning än (?)
Gött med en som fattar, nej han har garanterat inte ansökt för han lär ju veta att han inte får det.
Senast redigerad av xtroverto 2016-12-23 kl. 23:54.
Citera
2016-12-23, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglife187
Är ju i praktiken han som dödade Hussein med sitt samtal..att han inte ens blev häktad är helt otroligt för så som de dömde folk i denna rättegången borde han nog kunnat få fängelse oxå...

Men men...tror han är högst upp på södras lista då de andra är ute om 10 år
Det konstiga är att jsy denna Anas nämns i den fupen som de som åkte fast efterår, Berat och Co, och jag ska inte svära men det är mycket som kommer fram där om fulspel och bakomryggen-grejer, Berats bil är buggad både innan och efter det på Vår Krog, men nör han häktas efter, så börjar snuten med att bara visa HRA, bugg-avlyssning från tiden efter mordet, för de´vill ju få Berat att säga att han fått vapnendå, mellan VK-dådfet och gripandet, sedan i mitten på utredningen så börjar de med att speka upp HRA från innan morden, och han får inte fram ett ord, jag bara smackar skit, "jag försöker spela tuff, jag har damp och vet inte vad jag mumlar om, jag bygger nog upp en tuffhetsmur runt mig som man kan göra" det är så han svarar i stort sett hela tiden. De har graverande tung HRA på honom. Folk han sagt är horungar, att han inte litar på dem, att han ska klippa dem, får han konfronteras med i HRA. "Jag gillar den killen, hur fan kan jag säga så, och han är också en vän, fan vad förvirrat skitsnack" snuten sitter ju hånar honom och han vill till slut själv stänga av bandspelaren, han vill inte lyssna.

Men där fick man verkligen en bra bild om hur det rimligen kan ligga till. Han gör bort sig enligt mig, kan ju inte bemöta NÅGONTING, och han säger massa saker som han garanterat inte hade sagt om han viste att alla hans bilar var buggade. Han gick strax innan morden skedde, han träffar upp folk efteråt som sätter mig som ett frågetecken.

Imponerande skrärpta snutar alltså, i massa förhör med Berat så när de pratar om en sak så kan de bara flika in en fråga om något helet annat, typ kkänner du och så ett somaliskt namn, Berat blir helt ställt och frågar om det är en förhörsfråga () snuten svarar att ja, jag ställer ju under förhöret, och att han då inte vill svara, så gör de flera gånger med stor framgång. För jag tror alla de frågar om figurerar i ders HRA. Så de vet ju svaret men se vad Berat svarar, innan,
Senast redigerad av xtroverto 2016-12-24 kl. 00:01.
Citera
2016-12-24, 01:21
Medlem
Möjligt att folk vill åt Anas men jag tror faktiskt inte det.

Berat säger om de vapnen han blev gripna med att de kommer från Husein, och det är ju svårt att kolla det när han är död. Dessutom verkar de vara införskaffade av en helt annat anledning än den han vill påskina, "jag var bara tvungen att sitta på hans vapen, för efter hans död rådde panik och dum som jag var åtog jag mig det"

Vem varför pratar du om Josef då, om att plocka honom, varför spanar du på honom om han är så ointressant?

"Eh, öh, jo, jag har damp"

Anas kanske gjorde detta av ren lojalitet men jag tippar på att ex om det nu är så att de fick grönt ljus om de förvarnade Berat, så har ju Anas inget otalt med dem. Win-Win. Och HC tjej fick väl se sin brors mördare dö, vem tror ni hon stod närmast?
Citera
2016-12-24, 02:57
Medlem
shponglads avatar
Citat:

Berat säger om de vapnen han blev gripna med att de kommer från Husein, och det är ju svårt att kolla det när han är död. Dessutom verkar de vara införskaffade av en helt annat anledning än den han vill påskina, "jag var bara tvungen att sitta på hans vapen, för efter hans död rådde panik och dum som jag var åtog jag mig det"

Vem varför pratar du om Josef då, om att plocka honom, varför spanar du på honom om han är så ointressant?

Anas kanske gjorde detta av ren lojalitet men jag tippar på att ex om det nu är så att de fick grönt ljus om de förvarnade Berat, så har ju Anas inget otalt med dem. Win-Win. Och HC tjej fick väl se sin brors mördare dö, vem tror ni hon stod närmast?

Vem fan bryr sig vad den blåsta bruden tror eller tycker? Hon är så jävla äcklig och dum i huvet att hon är tillsammans med sin brors mördare, något som alla "visste". hon betyder ingenting.

Ingen förvarnade Berat, finns inget som tyder på det ialf. eller du kanske vet någonting som vi andra inte vet?
Faktumet att han inte va där betyder ingenting, ur minnet så gick han 20-30min innan det smällde?
Citera
2016-12-24, 03:32
Medlem
Citat:
Det konstiga är att jsy denna Anas nämns i den fupen som de som åkte fast efterår, Berat och Co, och jag ska inte svära men det är mycket som kommer fram där om fulspel och bakomryggen-grejer, Berats bil är buggad både innan och efter det på Vår Krog, men nör han häktas efter, så börjar snuten med att bara visa HRA, bugg-avlyssning från tiden efter mordet, för de´vill ju få Berat att säga att han fått vapnendå, mellan VK-dådfet och gripandet, sedan i mitten på utredningen så börjar de med att speka upp HRA från innan morden, och han får inte fram ett ord, jag bara smackar skit, "jag försöker spela tuff, jag har damp och vet inte vad jag mumlar om, jag bygger nog upp en tuffhetsmur runt mig som man kan göra" det är så han svarar i stort sett hela tiden. De har graverande tung HRA på honom. Folk han sagt är horungar, att han inte litar på dem, att han ska klippa dem, får han konfronteras med i HRA. "Jag gillar den killen, hur fan kan jag säga så, och han är också en vän, fan vad förvirrat skitsnack" snuten sitter ju hånar honom och han vill till slut själv stänga av bandspelaren, han vill inte lyssna.

Men där fick man verkligen en bra bild om hur det rimligen kan ligga till. Han gör bort sig enligt mig, kan ju inte bemöta NÅGONTING, och han säger massa saker som han garanterat inte hade sagt om han viste att alla hans bilar var buggade. Han gick strax innan morden skedde, han träffar upp folk efteråt som sätter mig som ett frågetecken.

Imponerande skrärpta snutar alltså, i massa förhör med Berat så när de pratar om en sak så kan de bara flika in en fråga om något helet annat, typ kkänner du och så ett somaliskt namn, Berat blir helt ställt och frågar om det är en förhörsfråga () snuten svarar att ja, jag ställer ju under förhöret, och att han då inte vill svara, så gör de flera gånger med stor framgång. För jag tror alla de frågar om figurerar i ders HRA. Så de vet ju svaret men se vad Berat svarar, innan,

Säg vad du vill om Berat men han är en jävel att ha efter sig :-)
Citera
2016-12-24, 03:55
Medlem
Citat:

Eftersom du ej bor i biskop, och bara vet om de du läser här på flashback, kan dementera dina trötta spekulationer som är baserade på desinformation och okunskap.
Citera
2016-12-24, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo

Berätta mer
Citera
2016-12-24, 11:46
Medlem
Citat:

Berat må säga mycket om sina gubbar men allt stämmer oftast...

Ta exempel när han och lassad satt i bilen och snacka om Eddie som gjort bort sig mycket sista tiden och enda lassad gör är att hålla med...visst kanske de är fult att snacka bakom ryggen på sina bröder men det han säger är med 100% sant...
Citera
2016-12-24, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Det är han säkert men han har åkt fast ovanligft mycket för att vara såpass ung och är knappast lyckat?

I hans senaste fup så verkar han hur nojig som helst, tror alla är potentiella fiender, så där kom hans rätta jag fram. Nojig, och oslipad för "jag är förvirrad , det är bara såela-tuff-snack och jag har damp" är inga toppensvar. Det jobbiga för honom är att han snackar skit om så många, som nu vet om det och givetvis står han inte för det nu när det kommit fram,

Han är busted så det stänker om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in