2016-12-23, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Ja frågan kvarstår, vad fan hade han därute att göra, inget ställe man bara går förbi, hur kom han dit? Hur hittade han ens dit?

Ja det verkar vara en stor gåta, hur hamnar man i obygden? Det var troligen en sommarstuga. Antagligen låg paret och sov och GM trodde att stugan var tom och bröt sig in. Mysteriet kvarstår vad gjorde han där och hur kom han dit och därifrån?
Citera
2016-12-23, 22:22
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Ja det verkar vara en stor gåta, hur hamnar man i obygden? Det var troligen en sommarstuga. Antagligen låg paret och sov och GM trodde att stugan var tom och bröt sig in. Mysteriet kvarstår vad gjorde han där och hur kom han dit och därifrån?

"Paret" bodde i var sitt hus. De mördade var inte ett par. Mördaren har varit i två hus och dödat.
Citera
2016-12-23, 22:23
Medlem
Citat:

Om GM har haft en psykos - droginducerad eller ej - kan man kanske misstänka att det står någon gammal tjålad Volvo 142:a nånstans i skogen. Alternativt kanske han har varit ute och åkt med polare som tröttnat på dårfinken och bara hivat av honom på random plats i skogen ...
Citera
2016-12-23, 22:26
Medlem
[quote=Hewperry|59387961]Gjorde samma sak som dig, och 3 saker intresserade mig. 1. Att han delar samma (dock mycket vanliga) efternamn som den döda kvinnan, 2. Att hans mamma på hans profilbild för 6 dagar sen skrivit "jag är orolig för dig" samt 3. Att mamman verkar vara fullständigt galen. Är 50+, har 4 piercingar i ansiktet och taggar uppenbara missbrukare i vart och vartannat inlägg.

Givetvis fortfarande bara en spekulation

Är det G*ustav N*lsson du syftar på?
Han har varit uppe i tråden tidigare men är enligt uppgift häktad för ett annat brott.

Dock känns han som en het kandidat och det vore bra om någon kunde bekräfta om han är häktad sedan tidigare eller inte.
Citera
2016-12-23, 22:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej, det var inte en sommarstuga. Mordoffren var skrivna där i varsin villa, så det är permanentbostäder. Dessutom var det inte sommar senast jag tittade ut.
Citera
2016-12-23, 22:30
Medlem
fnitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgran

Är det G*ustav N*lsson du syftar på?
Han har varit uppe i tråden tidigare men är enligt uppgift häktad för ett annat brott.

Dock känns han som en het kandidat och det vore bra om någon kunde bekräfta om han är häktad sedan tidigare eller inte.

De menar nog T****s N******. Där finns kommentarerna de skriver om.
Citera
2016-12-23, 22:34
Medlem
Maraiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnitter

Korrekt.

Men jag tror som sagt att personen bor åt andra hållet.
Citera
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, det var inte en sommarstuga. Mordoffren var skrivna där i varsin villa, så det är permanentbostäder. Dessutom var det inte sommar senast jag tittade ut.
Nä, men så mycket folk bor i fritidshus/sommarstugor, som så är det fullt möjligt.
Men nu säger fakta annat, så vi låter det bero.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnitter

Ok, då låter det som en trolig GM.
Citera
2016-12-23, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marais
Korrekt.

Men jag tror som sagt att personen bor åt andra hållet.

Den enda T***** N*lsson jag vet i Ilsbo heter inte så på FB. Han heter T*bbe N där, bara så att ni vet vem som är vem.
Citera
2016-12-23, 22:39
Bannlyst
Quarrel Du är jättesöt med luva Har inte sett dig på några ÅR..

Vi vet så lite i dagsläget men är det 2 mord i 2 olika stugor så lutar det åt spåret med göm dårarna i skogen norr om civilisationen.

Hoppas dom tar fast personen han vore inte rolig att råka på i tätbebyggt område.

Släpper tråden och som sagt den kommer aldrig upp i 2 miljoner views.
Lösningen är enkel en släkting eller en dåre?
Citera
2016-12-23, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgran
Ok, då låter det som en trolig GM.

Hur fan hittar man hans facebook?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto