2016-12-23, 17:05
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obisvenkanobi
hittade faktiskt en referens till
Department of Justice document Criminal Victimization in the United States, 2005.
https://www.bjs.gov/content/pub/pdf/cvus05.pdf

Som i belägger TS påstående.

länk som diskuterar denna rapport:
http://archive.frontpagemag.com/readArticle.aspx?ARTID=26368

In Table 42, entitled "Personal crimes of violence, 2005, percent distribution of single-offender victimizations, based on race of victims, by type of crime and perceived race of offender," we learn that there were 111,590 white victims and 36,620 black victims of rape or sexual assault in 2005. (The number of rapes is not distinguished from those of sexual assaults; it is maddening that sexual assault, an ill-defined category that covers various types of criminal acts ranging from penetration to inappropriate touching, is conflated with the more specific crime of rape.) In the 111,590 cases in which the victim of rape or sexual assault was white, 44.5 percent of the offenders were white, and 33.6 percent of the offenders were black. In the 36,620 cases in which the victim of rape or sexual assault was black, 100 percent of the offenders were black, and 0.0 percent of the offenders were white. The table explains that 0.0 percent means that there were under 10 incidents nationally.

The table does not gives statistics for Hispanic victims and offenders. But the bottom line on interracial white/black and black/white rape is clear:

In the United States in 2005, 37,460 white females were sexually assaulted or raped by a black man, while between zero and ten black females were sexually assaulted or raped by a white man.

Enkelt beskrivet ,enligt denna rapport, så verkar svarta kvinnor nästan enbart bli våldtagna av svarta män, medan vita kvinnor blir våldtagna av flera nationaliteter.
Eftersom svarta utgör drygt 12% av befolkningen i USA och enbart hälften av dessa är män, så är det en ruskig överrepresentation i antalet våldtäkter utförda av svarta män på vita kvinnor.

usa demografi:
https://en.wikipedia.org/wiki/Demography_of_the_United_States

Varför det är så här lämnar jag därhän, motsvarande statistik får inte föras i sverige... man gör inte statistik på ursprung vilket är åt h-e rent vetenskapligt...

För det första så länkar du till en rasistisk sida som är anti-obama, islamofobisk, antisemtisk etc. Svårt att ta det seriöst.

För det andra så fungerar det inte att öppna länken där de refererar till själva statistiken. De kunde mycket väl ha hittat på allt det där.
Citera
2016-12-23, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
För det första så länkar du till en rasistisk sida som är anti-obama, islamofobisk, antisemtisk etc. Svårt att ta det seriöst.

För det andra så fungerar det inte att öppna länken där de refererar till själva statistiken. De kunde mycket väl ha hittat på allt det där.

Det var därför jag letade reda på rapporten från departement of justice och länkade till denna! läs hela mitt inlägg innan du kommenterar, träskalle

hur tusan kan du missa första länken i mitt inlägg som är till själva rapporten från denna myndighet? helt jävla fantastiskt! uppenbarligen klarar du ju av att klicka...

och som du ser är det en .gov adress alltså officiell myndighets adress i usa
Senast redigerad av obisvenkanobi 2016-12-23 kl. 18:21.
Citera
2016-12-23, 18:24
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Det var därför jag letade reda på rapporten från departement of justice och länkade till denna! läs hela mitt inlägg innan du kommenterar, träskalle

hur tusan kan du missa första länken i mitt inlägg som är till själva rapporten från denna myndighet? helt jävla fantastiskt! uppenbarligen klarar du ju av att klicka...

Kan du inte svara på mina frågor utan att komma med personliga angrepp? Ja, jag läste lite för hastigt och missade länken. Ta ett djupt andetag.

Var är liknande rapport från andra år? Alla rapport är inte fria från bias.
Citera
2016-12-23, 18:24
Medlem
Citat:

Antisemitisk? Artikeln är skriven av en jude. Datan kommer från US Department of Justice.
Citera
2016-12-23, 18:35
Medlem
Citat:
Kan du inte svara på mina frågor utan att komma med personliga angrepp? Ja, jag läste lite för hastigt och missade länken. Ta ett djupt andetag.

Var är liknande rapport från andra år? Alla rapport är inte fria från bias.

svår kognitiv dissonans? du vill verkligen inte att det skall vara sant?

jag är ganska övertygad om att det var med vånda de släppte siffrorna...myndigheterna i USA har ju jobbat med etniska motsättningar längre än sverige.

Tyvärr ser det ut så här... innebär det att varje svart person kommer att våldta?, naturligtvis inte...

För övrigt släppte BRÅ en liknande rapport 2006, med data som visade storöverrepresentation inom vissa invandrargrupper...

Varje brott som begås av en invandrare försvårar för skötsamma invandrare så det borde vara i samhällsintresse att dra in uppehållstillstånd och utvisa kriminella.
Senast redigerad av obisvenkanobi 2016-12-23 kl. 18:42.
Citera
2016-12-23, 18:39
Medlem
Citat:

US Department of Justice är en rasistisk hatsite?
Citera
2016-12-23, 18:42
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
svår kognitiv dissonans? du vill verkligen inte att det skall vara sant?

jag är ganska övertygad om att det var med vånda de släppte siffrorna...myndigheterna i USA har ju jobbat med etniska motsättningar längre än sverige,

Tyvärr ser det ut så här... innebär det att varje svart person kommer att våldta?, naturligtvis inte...

Du gillar minsann använda hårda ord.

Finns det liknande rapport från andra år eller inte? Som sagt, all rapport är inte fri från bias.
Citera
2016-12-23, 18:45
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
US Department of Justice är en rasistisk hatsite?

Om du läser mitt inlägg några gånger om det får dig att förstå bättre så skulle du inse att jag inte skrev dessa ord om DOJ.
Citera
2016-12-23, 18:46
Medlem
Citat:
Om du läser mitt inlägg några gånger om det får dig att förstå bättre så skulle du inse att jag inte skrev dessa ord om DOJ.

Så vad är problemet? Du låter som någon rabiat idiot som ser "fria tider" i länken och sedan vägrar inse att FT har en länk rakt till källan.
Citera
2016-12-23, 19:04
Medlem
Citat:
Du gillar minsann använda hårda ord.

Finns det liknande rapport från andra år eller inte? Som sagt, all rapport är inte fri från bias.

vilka hårda ord? har inte påstått att bias inte existerar... men jag skulle tro att eftersom detta är ett känsligt ämne , även i USA så är bias snarare åt hållet att förminska problemet snarare än att förstora...

Varför hatar du mig och klankar ner på mina inlägg ? är det för att jag är ofärgad?
Citera
2016-12-23, 19:14
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
vilka hårda ord? har inte påstått att bias inte existerar... men jag skulle tro att eftersom detta är ett känsligt ämne , även i USA så är bias snarare åt hållet att förminska problemet snarare än att förstora...

Varför hatar du mig och klankar ner på mina inlägg ? är det för att jag är ofärgad?

Hmm låt oss se...

"kognitiv dissonans", "träskalle"...

Tills jag får andra rapport från DOJ så kommer jag ta den här rapporten med en nypa salt.

Jag har aldrig påstått eller skrivit något som skulle kunna få en att tro att jag hatar dig, men om du vill tolka mina inlägg på det viset är det givetvis ditt problem. Även vit, beige, rosa eller vad det nu har för hudfärg är en färg.
Citera
2016-12-23, 20:26
Medlem
https://www.bjs.gov/content/pub/pdf/cvus08.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här