2016-12-23, 17:54
Moderator
KomissarieBecks avatar
Jag kan inte för mitt liv drömma om att misstänkte GM inte skulle ha någon anknytning till området. Ingen hamnar väl där av sig självt en Torsdag i december kl 22 utan anledning.
Citera
2016-12-23, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Sannolika skäl alltså; då borde åkl ha ngt hyfsat konkret misstankemässigt att utgå ifrån.
Det räcker nog långt med "passande" skador och en allmänt förvirrad, stressad, kanske påtänd person i det här läget.
Citera
2016-12-23, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Jag kan inte för mitt liv drömma om att misstänkte GM inte skulle ha någon anknytning till området. Ingen hamnar väl där av sig självt en Torsdag i december kl 22 utan anledning.

GM kan väl ha anknytning till området utan att för den skull ha ngn specifik anknytning till BO:s?
Citera
2016-12-23, 17:57
Medlem
PalleAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coinrunner
Hassela är ett samhälle.

"Frösunda HVB Hassela" är ett behandlingshem.

Asylboende numer
Citera
2016-12-23, 17:57
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclair
Nja, så är det oftast. Finns skäligen misstänkt ska åklagare normalt ta över. Men kan ske annars också.

"Har förundersökningen inletts av polismyndighet och är saken inte av enkel beskaffenhet, skall ledningen av förundersökningen avseende brottet övertas av åklagaren, så snart någon skäligen kan misstänkas för brottet. Åklagaren skall också i annat fall överta ledningen när det är påkallat av särskilda skäl."

Och det är typ mordet på Palme eller Anna Lindh. Och rätt hade jag.

För övrigt - vad driver dig att skriva en sån där fånig besserwisser-kommentar? "Nja, så är det oftast?" - Håll käften bara nästa gång.
Senast redigerad av Photoshopped 2016-12-23 kl. 18:00.
Citera
2016-12-23, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Väldigt osannolikt.

Jaså? Finns ju ingen relation mellan anhållne och offer.

Känns lika sannolikt som inhemskt psykfall enligt mig.

Jag tror på ensamkommande.. kanske har dom varit god man? Eller bor för nära ett sådant hem bara?

Eller svenskt psykfall såklart.
Citera
2016-12-23, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
GM kan väl ha anknytning till området utan att för den skull ha ngn specifik anknytning till BO:s?
Jag tror inte på anknytning alls
Snarare förvirrad/förrymd från boende/hem
Citera
2016-12-23, 17:59
Medlem
Hörde ett rykte på stan att den misstänkte ska ha ett efternamn F*ling*r. Som sagt bara ett rykte, min polare hade hört det av en annan polare.
Citera
2016-12-23, 18:00
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalleAnka
Asylboende numer
En ensamkommande som ville säkerställa att få stanna kvar i landet?
Citera
2016-12-23, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Det räcker nog långt med "passande" skador och en allmänt förvirrad, stressad, kanske påtänd person i det här läget.

Ja det kan nog räcka. Se inlägg 275, där framgår att gm var skadad/sökte vård.
Citera
2016-12-23, 18:03
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marknadswarrant
Hörde ett rykte på stan att den misstänkte ska ha ett efternamn F*ling*r. Som sagt bara ett rykte, min polare hade hört det av en annan polare.

Vilka bokstäver är * då?
Citera
2016-12-23, 18:03
Medlem
20-åringen greps vid 10-tiden på förmiddagen, berättar Johan Solberg, befäl vid polisens länskommunikationscentral. Det ska ha varit på en plats i Hudiksvalls kommun, berättar han.

Märkligt att pådraget pågått så länge om han greps så tidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in