2016-12-23, 10:12
Medlem
Finns ett behandlingshem i Hassela 4 mil / 40 minuter från ilsbo

Saxat
"Målgrupp: Pojkar och flickor i åldrarna 15-20 år, med missbruksproblematik, kriminellt beteende eller psykosocial problematik.
Frösunda HVB Hassela ligger i en naturskön miljö, nära till fritidsaktiviteter sommar som vinter.
Vi erbjuder 20 platser på en gård i Hassela och 10 utslussplatser i Hudiksvall."

Ett annat behandlingshem i Forsa 3 mil / 30 minuter från Ilsbo

Saxat

"Målgrupp: Från 18 år, män/kvinnor, beroende av alkohol, läkemedel eller narkotika. Abstinensenhet (HSL). Mansbehandling. Kvinnobehandling Linnéagården. Förlängd behandling kvinnor Klaragården. Utsluss kvinnor."
Citera
2016-12-23, 10:15
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Har svårt att tro att en granne på 70 bast ska mörda och sen dra in i skogen utan att polis hittar honom/henne.

Svaret ligger i dessa frågor:

Hur långt är det till närmaste flyktingförläggning?
Finns det ngt behandlingshem i närheten??
Eller kan det månne ligga en campingplats full med romer/bulgarier i närheten.

Missbrukare och invandrare hamnar i mitt tycke långt längre ner på skalan av misstänkta grupperingar, även fast möjligheterna givetvis finns. Anser du att trots allting som kommit fram i tråden samt via media således inte skriker närmare relationsdrama att man borde prioritera sådana teorier? De är ju givetvis möjliga men...?
Senast redigerad av Harpy 2016-12-23 kl. 10:21.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Läser man Expressen så får jag uppfattningen att de avlidna varit i varsitt hus, det är inte långt mellan husen, förmodligen har frun kommit hem 22:18 och larmat, och det står att GM är beväpnad, så skadorna måste tala för vapen.
Jag tror det är slumpmässigt att det blev just där, kanske någon stöldturné

Börjar också få den uppfattningen, att GM gått mellan olika hus och dödat...
Citera
Medlem
Citat:
Läser man Expressen så får jag uppfattningen att de avlidna varit i varsitt hus, det är inte långt mellan husen, förmodligen har frun kommit hem 22:18 och larmat, och det står att GM är beväpnad, så skadorna måste tala för vapen.

Du har helt rätt. Låter som en rimlig tolkning.

I så fall rör det sig förmodligen om ett slumpmässigt vansinnesdåd.
Citera
2016-12-23, 10:18
Medlem
RobinTheBraves avatar
http://www.helahalsingland.se/blaljus/brott/jakt-pa-misstankt-dubbelmordare-pagar-vi-sande-direkt-fran-platsen

Live-sändning om händelsen.
Prat med polis just nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B8
Finns ett behandlingshem i Hassela 4 mil / 40 minuter från ilsbo

Saxat
"Målgrupp: Pojkar och flickor i åldrarna 15-20 år, med missbruksproblematik, kriminellt beteende eller psykosocial problematik.
Frösunda HVB Hassela ligger i en naturskön miljö, nära till fritidsaktiviteter sommar som vinter.
Vi erbjuder 20 platser på en gård i Hassela och 10 utslussplatser i Hudiksvall."

Ett annat behandlingshem i Forsa 3 mil / 30 minuter från Ilsbo

Saxat

"Målgrupp: Från 18 år, män/kvinnor, beroende av alkohol, läkemedel eller narkotika. Abstinensenhet (HSL). Mansbehandling. Kvinnobehandling Linnéagården. Förlängd behandling kvinnor Klaragården. Utsluss kvinnor."

Vem vet. Men en galen människa i tillfälligt psykos skulle förmodligen inte mörda så långt hemifrån. Tror med på någon lokal talang. Gissningsvis någon som redan är känd som psyksjuk i trakten eftersom polisen verkar ha koll på vem det är.
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:

Ja, jag får inte heller intrycket av att det är ett drama i ett hus det handlar om. Polisen verkar inte ha en aning om vad som har hänt.

Citat:
– I nuläget har vi fortfarande ingen misstänkt för detta. Vi har ingen gripen. Vi har ett stort skogsområde runtom den här adressen som vi nu söker igenom med polis och tjänstehundar. Vi har fått förstärkning från Nationella insatsstyrkan som nu finns på plats.

Citat:
Är det någon som är anhållen i sin frånvaro?

– Nej.

Citat:
Enligt vad Expressen erfar kan mördaren ha gått från det ena huset till det andra huset under sin blodiga räd.

http://www.expressen.se/nyheter/man-och-kvinna-hittade-doda-i-bostad/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hewperry

Man får väl anta att det finns något som tyder på en utomstående GM. Annars skulle det ju kunna vara mord + självmord??
Citera
2016-12-23, 10:19
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hewperry

Läskigt, låter som att en riktigt galning är i farten
Citera
2016-12-23, 10:20
Medlem
RobinTheBraves avatar
Presschefen i Gävle sade att det kan finnas fler än en gärningsman.
Citera
2016-12-23, 10:21
Medlem
Otäckt som fan!!
Hoppas dom finner honom väldigt snart!!
Risken är att han hunnit ganska långt redan...:/!
Nån galen islamist?
Citera
2016-12-23, 10:22
Medlem
RobinTheBraves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTwoZero
Otäckt som fan!!
Hoppas dom finner honom väldigt snart!!
Risken är att han hunnit ganska långt redan...:/!
Nån galen islamist?
Finns inget som tyder på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in