2016-12-23, 00:22
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Du är sjuk faktiskt allvarligt talat. Det tas upp då någon ringer, eller via internet eller på polisstationen. Denna anmälan/FU höll på till den 30 maj där lades den ner. Inte innan vilket betyder att du ljuger om att hon aldrig anmälde. Det räknas nämligen som en anmälan. Fullfölja utredningen är något helt annat. Håll isär dina tillkortakommande.

Nej polisen beskriver det hela som ett "ärende". Lotta talar redan den 26/5 om att hon kom till polisen för att "upplysa om vad som hänt" men att hon inte vill göra en anmälan ( står skrivet vid 02-tiden på natten 26/5).
Citera
2016-12-23, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Är du knäpp?

Det står i FUPen i förhöret med Kerstin Korti att Lotta uppgav att det fanns journaler på St Görans sjukhus. När man sammanställde allt inför rättegången framkom att där inte fanns några aktuella journaler på Lotta. Det fanns något gammalt från många år tillbaka om ngn infektion, inget annat.

Varför i helsike skulle någon av oss här göra sökningar i ett BOs - eller GMs journaler för att kunna skriva i denna tråd? Du måste vara tokig!

Gå o lägg dig med kvällsliteraturen i form av FUPen -som du uppenbarligen inte läst!
Nej, jag är inte knäpp. Du som säger att du jobbar inom sjukvården och är så väldigt intresserad av Lottas fel och brister har nog inte kunnat undvika att göra en slagning eller två. Det visar sig nästa år
Citera
2016-12-23, 00:24
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Du är tamigfan det mest hopplösa fall jag nånsin stött på. Du ber att få bevis på att anmälan upprättats, anmälan länkas i tråden mitt framför ögonen på dig, och du ger dig ändå inte Hur i helskotta vet du att det är polisens anteckning och inte Lottas? Du är tamigfan den största besserwisser jag mött på länge och då har jag ändå stött på många av den varan. Kom tillbaka när du nyktrat till

Men allvarligt - vad tror du Lotta skulle fundera över mellan 25/5 och över helgen fram till 30/5?
Citera
2016-12-23, 00:28
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Nej, jag är inte knäpp. Du som säger att du jobbar inom sjukvården och är så väldigt intresserad av Lottas fel och brister har nog inte kunnat undvika att göra en slagning eller två. Det visar sig nästa år

Tror du verkligen att du som utomstående kan be någon kontrollera vem som tittat i vems journal?
Läs förhöret med Korti om Lotta istället för att antyda en massa vansinnigheter om otillbördigt journalintrång!
Citera
2016-12-23, 00:29
Medlem
Citat:
Men allvarligt - vad tror du Lotta skulle fundera över mellan 25/5 och över helgen fram till 30/5?
Bemöt mitt inlägg istället för att fortsätta trolla. Det är omöjligt att ta dig på allvar när du får polisanmälan upplagd på silverfat i tråden och ändå viftar bort det för att till alla möjliga medel lägga över ansvaret på Lotta. Jag har försökt att diskutera med dig hela kvällen för att få dig att fatta och nu har du till och med fått dina bevis men du fortsätter att svamla. Så nu ger jag upp. Ditt försvarande av Martin börjar bli löjligt.
Citera
2016-12-23, 00:32
Medlem
Citat:
Tror du verkligen att du som utomstående kan be någon kontrollera vem som tittat i vems journal?
Läs förhöret med Korti om Lotta istället för att antyda en massa vansinnigheter om otillbördigt journalintrång!
Det har kanske inte slagit dig att jag kanske själv jobbar inom sjukvården och i något högre position än du
Citera
2016-12-23, 00:34
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Bemöt mitt inlägg istället för att fortsätta trolla. Det är omöjligt att ta dig på allvar när du får polisanmälan upplagd på silverfat i tråden och ändå viftar bort det för att till alla möjliga medel lägga över ansvaret på Lotta. Jag har försökt att diskutera med dig hela kvällen för att få dig att fatta och nu har du till och med fått dina bevis men du fortsätter att svamla. Så nu ger jag upp. Ditt försvarande av Martin börjar bli löjligt.

Ja men försök förstå att det du ser är ett "utkast till en polisanmälan". Det polisen kallar ett ärende. Som man gör så att det ska bli lättare att skriva den fullständiga anmälan senare.
Man skriver under en polisanmälan - det gjorde inte Lotta. Hon ville inte anmäla efter att hon lämnat sina uppgifter. Därför upprättades ingen formell anmälan. Själva utkastet sparades dock och återges i FUPen.
Citera
2016-12-23, 00:37
Medlem
Citat:
Ja men försök förstå att det du ser är ett "utkast till en polisanmälan". Det polisen kallar ett ärende. Som man gör så att det ska bli lättare att skriva den fullständiga anmälan senare.
Man skriver under en polisanmälan - det gjorde inte Lotta. Hon ville inte anmäla efter att hon lämnat sina uppgifter. Därför upprättades ingen formell anmälan. Själva utkastet sparades dock och återges i FUPen.
Jag ger upp, sorry men jag orkar inte. Uppenbarligen är du en person som inte kan erkänna att du har fel trots att du får se det svart på vitt. Såna brukar sällan tas på allvar. Du är givetvis fri att tycka vad du vill men du är utan konkurrens den trögaste människa jag nånsin fört en diskussion med.
Citera
2016-12-23, 00:41
Medlem
Universells avatar
http://www.expressen.se/nyheter/det-har-varit-ett-helvete-sedan-i-mars/

Citat:
Camilla Rudholm, syster till Lotta Rudholm som mördades av Martin Jonsson, skriver själv ett öppet brev efter att hovrätten sänkte hans straff från livstids fängelse till 18 år.
Citera
2016-12-23, 00:44
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Jag ger upp, sorry men jag orkar inte. Uppenbarligen är du en person som inte kan erkänna att du har fel trots att du får se det svart på vitt. Såna brukar sällan tas på allvar. Du är givetvis fri att tycka vad du vill men du är utan konkurrens den trögaste människa jag nånsin fört en diskussion med.

Du ger upp för att du inser att du har fel.
Tänk efter - vad skulle Lotta fundera över under några dagar 25-30/5?
Jo OM hon ville göra en polisanmälan. Hade hon redan gjort en 25/5 behövde hon ju knappast fundera mer? Eller polisen försöka övertyga henne om vad???

Tyvärr är det så att man inte sydde in Martin eftersom hon inte fullföljde med en formell anmälan. Skitdåligt beslut av Lotta, men hon ville ju inte att han skulle sys in - hon ville ju ha honom.
Senast redigerad av Solglittret 2016-12-23 kl. 01:10.
Citera
2016-12-23, 00:50
Medlem
Citat:
Du ger upp för att du inser att du har fel.
Tänk efter - vad skulle Lotta fundera över under några dagar 25-30/5?
Jo OM hon ville göra en polisanmälan. Hade hon redan gjort en 25/5 behövde hon ju knappast fundera mer? Eller polisen försöka övertyga henne om vad???

Tyvärr är det så att man inte sydde in Martin eftersom hon inte fullföljde med en formell anmälan. Skitdåligt beslut av Lotta, men hon ville ju inte att han skulle sys in - hon ville ju ha honom.
Godnatt!
Men vad är det du inte förstår!? Anmälan gjordes ju till slut och den har dokumenterats här i tråden. Känns som att missförstår med flit eller så är du bara korkad. Tyvärr ger jag upp dina försök att få dig att förstå. Du har fått ditt bevis, folk i tråden (med insyn och kunnande) har förklarat hur anmälan gick till och du har fått alla detaljer du bett om. Börjar på fullt allvar tro att du är Martin Jonsson okända tvillingbrorsa eftersom du böjer dig baklänges för att göra Lotta till boven i dramat. För hur man kan vara så envis och hela tiden försöker hävda att ingen riktig anmälan har gjorts och att endast polisen undertecknat, trots att du fått ditt bevis övergår mitt fulla förstånd. Nej du kan inte vara på riktigt.
Citera
2016-12-23, 00:55
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Mordet på Lisa Holm hamnade hos HD.
Det hamnade i HD i meningen att det överklagades, och att HD inte gav prövningstillstånd. I den meningen kan alla mål som har gått till hovrätten "hamna i HD". Men HD tog inte upp det fallet, och HD kommer inte att ta upp det här fallet om det överklagas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in