2016-12-22, 23:01
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nä, det är framtaget och klargjort att man tror det beror på just oberoendet och att man får mer skydd. Det är inte ROKS utan BRÅ har jag för mig. Men det säger ju sig självt om du syr in någon och skyddar den utsatte, så blir det svårare att döda.

Dröm vidare, inget kommer att ändra sig tyvärr, vi kan älta det här under nästa år om du vill men siffrorna på de drabbade kommer tyvärr att vara konstanta, vill man inte se problemet och agera efter hur problembilden ser ut så kan inget förändras.

Hur djävla svårt kan det vara?
Citera
2016-12-22, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Har du inte lärt dig av dina tidigare faktafel i tråden?

1. Martin hoppade aldrig på Lottas huvud
2. Kokain går ur blodet efter 2-3 timmar - Lotta låg 3 dygn på sjukhus innan hon avled. Klart hon inte hade kokain i blodet vid obduktionen.
3. att man är klassad som i dagligt tal psykopat innebär inte att man har "noll känslor"

Sluta med din förvanskning av sanningen, håll dig till fakta. Det blir tröttsamt annars.

"Att hoppa på huvudet som ett vattenmelon" kommer direkt från Martins mun.

Hur skulle du definiera en psykopat?
Citera
2016-12-22, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Som sagt det råder delade meningar om vilken bild som verkligen stämmer här. Hon kan mycket väl ha varit svartsjuk men du vet knappast något om att hon var rädd för honom eller inte. Att det tog 15 gånger innan hon polisanmälde, borde inte det vara ett tecken på att hon var rädd? Tänk logiskt nu.

Eller envis som Per kallade Lotta för?

Jag tror inte att du kan tänka "logiskt" här. Hade Lotta tänkt logiskt från första början skulle relationen med Martin aldrig existerat.
Citera
2016-12-22, 23:05
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Dröm vidare, inget kommer att ändra sig tyvärr, vi kan älta det här under nästa år om du vill men siffrorna på de drabbade kommer tyvärr att vara konstanta, vill man inte se problemet och agera efter hur problembilden ser ut så kan inget förändras.

Hur djävla svårt kan det vara?

Jag drömmer inte jag är realistisk och vet att det går att få bukt med dessa makttroll.
Däremot så kanske det krävs fler mansjourer som stöder dom små liven då dom befinner sig i en separationsfas där ångesten är extremt svår. Det är också i de lägena dom ofta är gäster på psyk, och då sker också många mord i nära relation. Skillnaden på kvinnor och män i just separationsfasen är milsvid och det tar hårt på just männen.

Jo, lagför dom och sätt fotboja på den som anses vara ett hot mot sin partner eller fd.
Ge kvinnorna rejält med skydd så som personligt skydd som exempelvis då Lotta anmälde Martin.
Och gör man inget åt saken med de medel som står till buds så finns det alltid en annan variant nämligen att ta död på mannen innan han hinner ta död på kvinnan. Typ- say hello to my little friend. BOOM:
Citera
2016-12-22, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Som sagt det råder delade meningar om vilken bild som verkligen stämmer här. Hon kan mycket väl ha varit svartsjuk men du vet knappast något om att hon var rädd för honom eller inte. Att det tog 15 gånger innan hon polisanmälde, borde inte det vara ett tecken på att hon var rädd? Tänk logiskt nu.
Solglittret kan inte tänka logiskt eftersom det finns känslomässiga band. På vilket sätt eller hur vet jag inte men hen har dundrat på i denna tråd i snart 600 inlägg om Lottas fel och brister.

Som om det vore en ursäkt till att Martin valde att mosa huvudet på henne. Det finns inga ursäkter och någon som är villig att ta Martins utsagor om vad som hände eller hur han mådde när han VALDE att ta livet av Lotta är under all kritik. Martin mådde dåligt bla bla bla. Martin såg en man springa ut från lägenheten bla bla bla. Hade det varit sant hade han inte nekat vård.
Jag förstår att jag är farlig för andra nu och därför behöver jag vård, är mer rimligt att någon tänker som söker vård för sitt psyke. Lås in mig någonstans så att jag inte gör någon illa som jag verkligen bryr mig om hade en människa som bryr sig om andra människors välbefinnande tänkt.

Han hade inte heller VALT att slå ihjäl Lotta utan sprungit efter den man han "såg" lämnade lägenheten.

Psykopaten Martin trodde att rättsväsendet skulle gå på hans påhittade "sjukdom", att han inte visste vad han gjorde. Martin VALDE att ta livet av Lotta då han var likgiltig av Lottas välbefinnande. Så likgiltig som han var den natten har han visat att han är flera gånger om.
Senast redigerad av AnybodyOutThere 2016-12-22 kl. 23:18.
Citera
2016-12-22, 23:18
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Jag drömmer inte jag är realistisk och vet att det går att få bukt med dessa makttroll.
Däremot så kanske det krävs fler mansjourer som stöder dom små liven då dom befinner sig i en separationsfas där ångesten är extremt svår. Det är också i de lägena dom ofta är gäster på psyk, och då sker också många mord i nära relation. Skillnaden på kvinnor och män i just separationsfasen är milsvid och det tar hårt på just männen.

Jo, lagför dom och sätt fotboja på den som anses vara ett hot mot sin partner eller fd.
Ge kvinnorna rejält med skydd så som personligt skydd som exempelvis då Lotta anmälde Martin.
Och gör man inget åt saken med de medel som står till buds så finns det alltid en annan variant nämligen att ta död på mannen innan han hinner ta död på kvinnan. Typ- say hello to my little friend. BOOM:

Mår du bra?

Slutsatsen i ditt senaste inlägg tyder inte på det om jag nu ska uttrycka mig snällt, vi får nog summera 2017 och fortsätta vår diskussion från det helt enkelt.

Om de som stiftar lagar i det här landet släpper de idiotiska feministiska dogmer som genomsyrar debatten just nu och istället lägger fokus på vad som är huvudproblemet, idiotiska val av tilltänkt partner så skulle siffrorna för mord i nära relationer raskt minskas till en alltför hög nivå men trots allt en nivå som allmänheten skulle acceptera.

det kommer alltid att förekomma mord i nära relationer men om kvinnor sorterade bort de riktiga idioterna från start (typ Martin) så skulle statistiken se fan så mycket bättre ut.
Citera
2016-12-22, 23:23
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Jaha, ska jag anse att detta är ditt svar på att Martin var anhållen i sin frånvaro pga att Lotta inte polisanmälde honom? Kan inte du förklara det för oss här hur man anhåller någon som inte är polisanmäld.

Du vet inte när proverna togs,

Prover vid obduktion tas efter döden - chockerande upplysning?
Lotta lades in på sjukhus 4/6 och dog 7/6 - mycket sälland får en medvetslös person i sig kokain på sjukhus. Därför var Lottas blodprover utan kokain - oavsett hur mycket hon snortat under månader.

När Lotta talade med polisen 25/5 lämnade hon sådana uppgifter att Martin borde kunna dömas för misshandel om det gick ta till domstol. Lotta uppgav då bl a att det fanns sjukhusjournaler på St Görans sjukhus dit hon skulle sökt efter misshandeln.
Det är rimligt att åklagarna med detta underlag 26/5 föranstaltar om ett anhållande i sin frånvaro av den misstänkte gärningsmannen Martin. Så skedde också.

När Lotta 26-29 vägrade fullfölja anmälan och inte heller tänkte vittna i en framtida rättegång och också vägrade polisen tillgång till hennes sjukvårdsjournaler (den fanns inga alls på St Görans sjukhus, det var lögn) blev det osannolikt att detta skulle gå att ta till en rättegång mot Martin. Martin hade man inte heller fått tag på bl a därför att Lotta inte lämnade ut hans kontaktuppgifter.

I den situationen måste åklagaren väga in möjligheterna att utan vittnen, sammarbetande misshandelsoffer, utan aktuella skador eller sjukvårdsjournaler kunna få någon dömd för misshandel.
Den möjligheten torde vara nästan noll. Därför upphävde åklagaren anhållan av Martin och det hela las ner.

Så nej någon polisanmälan gjordes aldrig.
Senast redigerad av Solglittret 2016-12-22 kl. 23:47.
Citera
2016-12-22, 23:23
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Mår du bra?

Slutsatsen i ditt senaste inlägg tyder inte på det om jag nu ska uttrycka mig snällt, vi får nog summera 2017 och fortsätta vår diskussion från det helt enkelt.

Om de som stiftar lagar i det här landet släpper de idiotiska feministiska dogmer som genomsyrar debatten just nu och istället lägger fokus på vad som är huvudproblemet, idiotiska val av tilltänkt partner så skulle siffrorna för mord i nära relationer raskt minskas till en alltför hög nivå men trots allt en nivå som allmänheten skulle acceptera.

det kommer alltid att förekomma mord i nära relationer men om kvinnor sorterade bort de riktiga idioterna från start (typ Martin) så skulle statistiken se fan så mycket bättre ut.

Ja, jag känner till din frustration sedan tidigare, men det ger väl inget att bli otrevlig?
Du har rätt till din fientliga inställning till lagstiftningen osv, men jag har rätt till min åsikt också.
Nej, jag håller inte med dig riktigt eftersom jag inte är på den linjen angående dit du vill komma med denna diskussion. Ingen är perfekt det måste man först och främst tänka på. Att man väljer någon innebär inte att man tänkt bli dödad är en annan. Det du anser huvudproblemet är ju inte ens inom lagstiftarens tilltänkta område utan där ligger ju faktisk mina åsikter bättre till. Brottet handlar om den som misshandlar och dödar andra människor inget annat.
Citera
2016-12-22, 23:31
Medlem
Citat:
Lotta lades in på sjukhus 4/6 och dog 7/6 - mycket sälland får en medvetslös person i sig kokain på sjukhus. Därför var Lottas blodprover utan kokain - oavsett hur mycket hon snortat under månader.

När Lotta talade med polisen 25/5 lämnade hon sådana uppgifter att Martin borde kunna dömas för misshandel om det gick ta till domstol. Lotta uppgav bl a då att det fanns sjukhusjournaler på St Görans sjukhus dit hon skulle sökt efter misshandeln.
Det är rimligt att åklagarna med detta underlag 26/5 föranstaltar om ett anhållande i sin frånvaro av den misstänkte gärningsmannen Martin. Så skedde också.

När Lotta 26-29 vägrade fullfölja anmälan och inte heller tänkte vittna i en framtida rättegång och också vägrade polisen tillgång till hennes sjukvårdsjournaler (den fanns inga alls på St Görans sjukhus, det var lögn) blev det osannolikt att detta skulle gå att ta till en rättegång mot Martin. Martin hade man inte heller fått tag på bl a därför att Lotta inte lämnade ut hans kontaktuppgifter.

I den situationen måste åklagaren väga in möjligheterna att utan vittnen, sammarbetande misshandelsoffer, utan aktuella skador eller sjukvårdsjournaler kunna få någon dömd för misshandel.
Det möjligheten torde vara nästan noll. Därför upphävde åklagaren anhållan av Martin och det hela las ner.

Vänligen förklara för för mig hur en medvetslös person sällan får kokain i sig på sjukhus? Resten av ditt svammel orkar jag inte ens bemöta. Och JO hon gjorde en polisanmälan men den kom väldigt sent. Och det beror återigen för att hon kände sig rädd. Du är så korkad och efterbliven att jag får hjärnblödning. Trist att behöva säga så om någon man inte känner IRL, men du skriver verkligen mycket skit.
Citera
2016-12-22, 23:38
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ja, jag känner till din frustration sedan tidigare, men det ger väl inget att bli otrevlig?
Du har rätt till din fientliga inställning till lagstiftningen osv, men jag har rätt till min åsikt också.
Nej, jag håller inte med dig riktigt eftersom jag inte är på den linjen angående dit du vill komma med denna diskussion. Ingen är perfekt det måste man först och främst tänka på. Att man väljer någon innebär inte att man tänkt bli dödad är en annan. Det du anser huvudproblemet är ju inte ens inom lagstiftarens tilltänkta område utan där ligger ju faktisk mina åsikter bättre till. Brottet handlar om den som misshandlar och dödar andra människor inget annat.

Nej, jag har ingen frustration bara en oändlig trötthet över den diskussion som egentligen är helt onödig, om de som lagstiftar gjorde rätt från början så skulle sådana som jag vara ute ur debatten redan.

Skippa feminism och börja använda sunt förnuft.

Så är ju inte fallet nu alltså finns sådana som mig kvar.
Citera
2016-12-22, 23:43
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Mår du bra?

Jag ber att få gratulera till "huvudet på spiken"- inlägg.
Det är precis där problemet ligger. Lottor o Angelicas som väljer Martinar - för att det är spännande, kittlande, tufft eller vilka skäl de nu kan ha. Låter de bli är en väldigt stor del av problematiken löst.
Citera
2016-12-22, 23:43
Medlem
Citat:

När Lotta talade med polisen 25/5 lämnade hon sådana uppgifter att Martin borde kunna dömas för misshandel om det gick ta till domstol. Lotta uppgav bl a då att det fanns sjukhusjournaler på St Görans sjukhus dit hon skulle sökt efter misshandeln.

Det möjligheten torde vara nästan noll. Därför upphävde åklagaren anhållan av Martin och det hela las ner.

Du kanske förstår av det fetade att du eventuellt blir arbetslös eftersom du påstår att det är en lögn att det fanns några journaler på S:t Görans. Hittar de efter min anmälan till sjukhus i Sthlm att det har gjorts sökningar på Lotta Rudholm av dig så är du arbetslös nästa år. God jul på dig!
Senast redigerad av AnybodyOutThere 2016-12-22 kl. 23:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in