Citat:
Ursprungligen postat av
TarzansFarsa
Jag kräver en uppdatering från åklagaren nu. Bevisen ligger framme, varför dröjer åklagare ut på det? Möjligtvis kan vi ha en konspiration att göra med.
Ser fram emot att säga till Stefan Löfvens ansikte när socialdemokraternas före detta partiledare Mona Sahlin blir dömd för grovt osanna intyg att ''det ligger en kultur i det partiet'' så som Steffe sa om Moderaterna när någon ingen har hört talas om innan kallade en kvinna som 'skämta' om mäns rösträtt för hora.
Men hon har ju just delgivits misstanke om falskt intygande, så jag vet inte riktigt vad du klagar på. Sen tror jag inte att det har tagit så väldigt lång tid. Det har varit några turer, och brottet är inte heller prioriterat. Det är inte särskilt grovt, det är ingen ungdomsbrottsling inblandad, hon sitter inte häktad, bevisen är säkrade och förstörs inte, vittnen ska höras och papper grävas fram. Det finns mycket annat som är viktigare.
Och som jag skrev tidigare, har vi nog ingen rättegång att se fram emot tyvärr. Vi får vara glada över FUP-en när den nu kommer.