2016-12-17, 15:51
Medlem
Det underligaste i hennes historier är hennes förklaringar. Efter att ha plockat ut pengar från partiet säger hon att alla kan väl ta förskott på lönen. Nej, det kan man inte och dessutom inte bakom ryggen på sin chef. Det är olagligt.

När Ingvar Carlsson frågar om hon är utpressad blir hon chockad. Hur kunde han tro det? Det är väl den enda förmildrande omständighet man kan komma på?

När hon blev påkommen med det här säger hon att vi måste förstå att detta är hennes bästa vän.

Det gör det hela än värre. Hon ljuger alltså och ge fördelar åt de hon tycker om, en mycket dålig egenskap. Nepotism kallas det.
Citera
2016-12-17, 16:53
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Precis det är den primära frågan. Att det nu varit lekstuga på den där arbetsplatsen vet liksom alla vid det här laget. Men frågan är nu när hon blir dömd och då får datum för att infinna sig för sin fängelsevistelse. Det är väl då det enda som nu kan göra att folk får tillbaka lite förtroende att nu politiker inte kan bete sig hur som helst.

Det blir inget fängelse för henne, så allvarliga är trots allt inte hennes brott. Även om man tar med i beräkningen att brottet blir grövre eftersom hon utnyttjade sin förtroendeställlning. Möjligen fängelse ifall hon fälls för mutbrottet, men jag tvivlar där också. Särskilt som hon är förstagångsförbryterska, (Jo, man har rätt att himla med ögonen, men så är det ju faktiskt.), så lär det bli en mild dom.
Citera
2016-12-17, 16:58
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Är det någon som är så naiv att de går på, att dess unga muslimer som reser till dessa krigshärdar inte vet vad det handlar om? Är det bara jag och ett fåtal andra, som sett Jihaddi John halshugga en människa?

Det är många av dessa terrorister som rör sig fritt i Europa och åker fram och tillbaka till kriget. Ofta till Syrien, med falska handlingar. För att sedan återvända till Sverige och livet som parasit och brottsling.

Om man ska förebygga, är det inte genom telefonlinjer. Då är det för sent. De anhöriga är ansvariga, för det går inte att uppfostra söner till lagom islamism. Det är ett byk med dåliga förebilder, där imamer och religiösa ledare, också har ett ansvar.

Mona var för feg och lat att ta itu med kärnfrågan. Hon visste vad det var för arga unga män det handlade om.

Nu vet jag inte hur effektiv en sån där telefonlinje skulle ha varit. Nu är väl det hela över, och det är väl knappast någon som åker iväg längre.

Klart det går att uppfostra folk till lagom muslimer. De är väl några hundra miljoner i alla fall, och den absoluta majoriteten av IS offer är det.
Citera
2016-12-22, 13:13
Medlem
TarzansFarsas avatar
Jag kräver en uppdatering från åklagaren nu. Bevisen ligger framme, varför dröjer åklagare ut på det? Möjligtvis kan vi ha en konspiration att göra med.

Ser fram emot att säga till Stefan Löfvens ansikte när socialdemokraternas före detta partiledare Mona Sahlin blir dömd för grovt osanna intyg att ''det ligger en kultur i det partiet'' så som Steffe sa om Moderaterna när någon ingen har hört talas om innan kallade en kvinna som 'skämta' om mäns rösträtt för hora.
Citera
2016-12-22, 22:53
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa
Jag kräver en uppdatering från åklagaren nu. Bevisen ligger framme, varför dröjer åklagare ut på det? Möjligtvis kan vi ha en konspiration att göra med.

Ser fram emot att säga till Stefan Löfvens ansikte när socialdemokraternas före detta partiledare Mona Sahlin blir dömd för grovt osanna intyg att ''det ligger en kultur i det partiet'' så som Steffe sa om Moderaterna när någon ingen har hört talas om innan kallade en kvinna som 'skämta' om mäns rösträtt för hora.

Men hon har ju just delgivits misstanke om falskt intygande, så jag vet inte riktigt vad du klagar på. Sen tror jag inte att det har tagit så väldigt lång tid. Det har varit några turer, och brottet är inte heller prioriterat. Det är inte särskilt grovt, det är ingen ungdomsbrottsling inblandad, hon sitter inte häktad, bevisen är säkrade och förstörs inte, vittnen ska höras och papper grävas fram. Det finns mycket annat som är viktigare.

Och som jag skrev tidigare, har vi nog ingen rättegång att se fram emot tyvärr. Vi får vara glada över FUP-en när den nu kommer.
Citera
2016-12-22, 23:26
Medlem
TarzansFarsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Men hon har ju just delgivits misstanke om falskt intygande, så jag vet inte riktigt vad du klagar på. Sen tror jag inte att det har tagit så väldigt lång tid. Det har varit några turer, och brottet är inte heller prioriterat. Det är inte särskilt grovt, det är ingen ungdomsbrottsling inblandad, hon sitter inte häktad, bevisen är säkrade och förstörs inte, vittnen ska höras och papper grävas fram. Det finns mycket annat som är viktigare.

Och som jag skrev tidigare, har vi nog ingen rättegång att se fram emot tyvärr. Vi får vara glada över FUP-en när den nu kommer.

Brottsrubriceringen är ''grovt'' enligt åklagaren då det handlar om sifferfel i dessa intyg som extremt stora.

Maxtstraff för detta är 6 månader och böter. Tror inte hon kommer få fängelse men man kan alltid hoppas.
Citera
2016-12-23, 05:40
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa
Brottsrubriceringen är ''grovt'' enligt åklagaren då det handlar om sifferfel i dessa intyg som extremt stora.

Maxtstraff för detta är 6 månader och böter. Tror inte hon kommer få fängelse men man kan alltid hoppas.

Såpass i alla fall. Kan man hoppas på att det är så grovt att det blir finkan? Tror inte det själv heller.
Citera
2016-12-23, 10:16
Medlem
angarnas avatar
Hoppas, Hoppas, Hoppas.
Är min enda nyårsönskan. Lås in Fanstyget...............
Citera
2016-12-23, 14:10
Medlem
Hur länge skall kärringen få hålla på ? Vad har hon för hållhakar på samhället ?
Citera
2016-12-23, 15:20
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel_Ho
Hur länge skall kärringen få hålla på ? Vad har hon för hållhakar på samhället ?

Med 30 år i den absolut högsta makten så lär det nog finnas en hel del.
Citera
2016-12-26, 20:59
Medlem
Prestigeprojektet som slutade i fiasko
http://www.dn.se/nyheter/sverige/prestigeprojektet-som-slutade-i-fiasko/

Citat:
Jag tror att du kommer att uträtta stordåd på den här posten, sa Liberalernas Birgitta Ohlsson när hon presenterade Sahlin som den första Nationella samordnaren mot våldsbejakande extremism.
Citera
2016-12-26, 21:56
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Prestigeprojektet som slutade i fiasko
http://www.dn.se/nyheter/sverige/prestigeprojektet-som-slutade-i-fiasko/

När fröken Ohlsson framför dylika spådomar om Sahlin är det som att Stalin berömmer Hitler för gott statsmannaskap; kärringen är av exakt samma skrot och korn som Sahlin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in