Hela grejen är ju helt cp. VARFÖR skulle gm lämna sin plånbok i lastbilen .Man "tappar" den inte heller hur som helst. Den är ju så hårt planterad för att alla ska jaga fel person . Snubben på legget är säkert redan död is-gaysoldat medans den riktiga gm sitter och garvar någonstans.
Eftersom polisen har hittat Anus DNA i lastbilen så är plånboken antingen lämnad eller tappad. Fingeravtryck är nämnt, och polisen letade på sjukhus då de misstänkte att GM var skadad så det var nog inte bara chaufförerns blod som spilldes i lastbilshytten.
Som jag ser det har Anis Amri i praktiken enbart två realistiska val. Detta gör honom extremt farlig.
1: Invänta ett oundvikligt gripande och i förlängningen ruttna bort i ett fängelse då inget annat än livstidsstraff kan bli aktuellt här.
2: Att dö martyrdöden genom att utföra ytterligare ett terrordåd.
Jag tror inte att det valet ter sig särskilt svårt för Anis Amri.
Han har ju själv önskat att utföra ett självmordsattentat. Just nu funderar han väl bara på hur. Någon mer kommer falla offer om de inte får fast honom snarast.
Som jag ser det har Anis Amri i praktiken enbart två realistiska val. Detta gör honom extremt farlig.
1: Invänta ett oundvikligt gripande och i förlängningen ruttna bort i ett fängelse då inget annat än livstidsstraff kan bli aktuellt här.
2: Att dö martyrdöden genom att utföra ytterligare ett terrordåd.
Jag tror inte att det valet ter sig särskilt svårt för Anis Amri.
Problemet är att Anus taffliga första genomförande tydligt påvisar att han saknar såväl effektiva medel som bas-expertis.
Jag kan blåsa bort 200+ människor till en horribel död med hjälp av endast en färghandel samt en ICA-butik. Anus däremot, har endast lyckats ta livet av 12 personer via något som vilken pundare som helst hade kunnat göra, och gör..
Det värsta vi kan vänta oss från honom nu, är ytterligare en bilkapning. Frågan är om han ens har ett fungerande vapen längre...
I korthet: Denna terrorist är ytterligare ett exempel på IS förkärlek till att rekrytera KLUTZ!
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Man avstyr en stor mängd terrordåd i Europa.
Ja, därav skrev jag även :
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det vi kan räkna med är kanske 50-100 terrorister per miljon människor som kommer, och av dessa är det kanske en tiondel som är skarpa nog att faktiskt kunna genomföra ett terrordåd innan polisen tar dem för förberedelse.
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
men att 687 arresterades under 2015 och att de flesta fälldes gör inte problemet av den art att det går att bagatellisera.
Man skall heller inte överdriva faran. Den procentuella realiteten i nuläget är att mindre än 0,1% av "de invällande" är farliga.
Om 8 tusen Svenskar bär sig illa åt utomlands, så vore det enligt inlägget jag besvarade, fog för att porta Svenskar som Folkgrupp från att någonsin släppas utanför Sveriges gränser.
Senast redigerad av Trolltestet 2016-12-22 kl. 22:02.
Det har tilkommit film från platsen strax efter att denna "attack" skulle ha hänt. På marknaden finns inte minsta skymt efter döda eller skadade människor och julstämningen förefaller fullständigt oförändrad.
Det är vid tre olika datum, bland annat samma dag som attacken skedde. Han lämnar också moskén vid ungefär samma tid alla gångerna, efter 03 på natten. Undrar om han bor i närheten då?
Senast redigerad av DietCoke 2016-12-22 kl. 22:58.