2016-12-22, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormaren
Hela grejen är ju helt cp. VARFÖR skulle gm lämna sin plånbok i lastbilen .Man "tappar" den inte heller hur som helst. Den är ju så hårt planterad för att alla ska jaga fel person . Snubben på legget är säkert redan död is-gaysoldat medans den riktiga gm sitter och garvar någonstans.

Eftersom polisen har hittat Anus DNA i lastbilen så är plånboken antingen lämnad eller tappad. Fingeravtryck är nämnt, och polisen letade på sjukhus då de misstänkte att GM var skadad så det var nog inte bara chaufförerns blod som spilldes i lastbilshytten.
Citera
2016-12-22, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Han kan befinna sig på Arlanda enligt Expressen.

http://www.expressen.se/nyheter/ett-flyg-fran-berlin-kontrolleras-pa-arlanda/

Varför flyga när man är efterlyst internationellt? Om han finns i Sverige har han tagit sig hit med bil och har säkerligen varit här sedan i tisdags.
Citera
2016-12-22, 21:24
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Han hade tid att plantera falska fingeravtryck med?

Troligen med fingrarna från en avhuggen hand.
Citera
2016-12-22, 21:37
Medlem
LeeVans avatar
Som jag ser det har Anis Amri i praktiken enbart två realistiska val. Detta gör honom extremt farlig.

1: Invänta ett oundvikligt gripande och i förlängningen ruttna bort i ett fängelse då inget annat än livstidsstraff kan bli aktuellt här.

2: Att dö martyrdöden genom att utföra ytterligare ett terrordåd.

Jag tror inte att det valet ter sig särskilt svårt för Anis Amri.
Citera
2016-12-22, 21:39
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Som jag ser det har Anis Amri i praktiken enbart två realistiska val. Detta gör honom extremt farlig.

1: Invänta ett oundvikligt gripande och i förlängningen ruttna bort i ett fängelse då inget annat än livstidsstraff kan bli aktuellt här.

Han har ju själv önskat att utföra ett självmordsattentat. Just nu funderar han väl bara på hur. Någon mer kommer falla offer om de inte får fast honom snarast.
Citera
2016-12-22, 21:55
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan

Problemet är att Anus taffliga första genomförande tydligt påvisar att han saknar såväl effektiva medel som bas-expertis.

Jag kan blåsa bort 200+ människor till en horribel död med hjälp av endast en färghandel samt en ICA-butik. Anus däremot, har endast lyckats ta livet av 12 personer via något som vilken pundare som helst hade kunnat göra, och gör..

Det värsta vi kan vänta oss från honom nu, är ytterligare en bilkapning. Frågan är om han ens har ett fungerande vapen längre...

I korthet: Denna terrorist är ytterligare ett exempel på IS förkärlek till att rekrytera KLUTZ!

Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Man avstyr en stor mängd terrordåd i Europa.

Ja, därav skrev jag även :

Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det vi kan räkna med är kanske 50-100 terrorister per miljon människor som kommer, och av dessa är det kanske en tiondel som är skarpa nog att faktiskt kunna genomföra ett terrordåd innan polisen tar dem för förberedelse.

Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
men att 687 arresterades under 2015 och att de flesta fälldes gör inte problemet av den art att det går att bagatellisera.

Man skall heller inte överdriva faran. Den procentuella realiteten i nuläget är att mindre än 0,1% av "de invällande" är farliga.

Senast redigerad av Trolltestet 2016-12-22 kl. 22:02.
Citera
2016-12-22, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars-Levi
Enligt Expressen är han "på flykt" till Sverige just nu
Inget jag kan läsa mig fram till på Expressen.
Vad har du fått de uppgifterna ifrån?
Citera
2016-12-22, 22:22
Medlem
D-Vitamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Ngn med mer info?

Det har tilkommit film från platsen strax efter att denna "attack" skulle ha hänt. På marknaden finns inte minsta skymt efter döda eller skadade människor och julstämningen förefaller fullständigt oförändrad.

https://youtu.be/GsZ5Vfza1PM?t=5m40s
Citera
2016-12-22, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
En bilförare filmade lastbilens framfart:

http://m.bild.de/news/inland/terrorberlin/der-moment-des-anschlags-49455400.bildMobile.html

Bra med en film som visar och klargör lastbilens färdväg.

Enligt vissa medias grafik så har färdvägen varit Kantstrasse och enligt andra har lastbilen åkt på Hardenbergstrasse.

På filmen så kommer Lastbilen farande på Hardenbergstrasse.
Bilen med dashcam är på Kantstrasse.
Citera
2016-12-22, 22:39
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiavenga
Bra med en film som visar och klargör lastbilens färdväg.

Fast det enda jag får när jag klickar på länken är ursäkter på tyska om varför länken inte kan hittas. Menar du att du klickade på den nu?
Citera
2016-12-22, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Fast det enda jag får när jag klickar på länken är ursäkter på tyska om varför länken inte kan hittas. Menar du att du klickade på den nu?

Ja, den fungerar finfint.
Citera
2016-12-22, 22:44
Medlem
Har inte sett att någon tagit upp detta. Hittade bilder på GM där han besöker en moské bara några minuters promenad från den plats där lastbilskapningen skedde. På gatan Perleberger strasse 14 ligger den för att vara exakt. Karta: https://www.google.se/maps/place/Perleberger+Str.+14,+10559+Berlin,+Germany/data=!4m2!3m1!1s0x47a8519df1fa5a71:0x1d72bb32c1ac1 333?sa=X&ved=0ahUKEwj4qorm5IjRAhVJkCwKHa3pChIQ8gEI GTAA

Bilder:

https://pbs.twimg.com/media/C0T6TGqXUAE5qGZ.jpg

https://pbs.twimg.com/media/C0T6SnRXAAAzKda.jpg

Det är vid tre olika datum, bland annat samma dag som attacken skedde. Han lämnar också moskén vid ungefär samma tid alla gångerna, efter 03 på natten. Undrar om han bor i närheten då?
Senast redigerad av DietCoke 2016-12-22 kl. 22:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in