2016-12-22, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
[/b]

Ber hovsamt att få upplysa dig om att det inte blev någon straffskärpning för Martin. Du kanske inte förstod det ordet?
Öhh vad fan snackar du om? Först dömdes han till livstids fängelse, en dom som överklagades och sedan fick han tidsbestämt istället. Måhända att jag uttryckte mig lite fel men lägg av med ditt förbannade trollande nu.
Citera
2016-12-22, 22:17
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men se där, surt sa räven om rönnbären.

Ja, verkligen surt för samhället om inte annat. Men du vet juridiken den är snårig och svårtydd många gånger. Lagstiftaren vill ett och HD tolkar formuleringar och då blir det så här. Huvudsaken är att man vet att regeringen inte vill släppa på livstidsstraffet när det gäller mord. 18 år bra, men inte riktigt godtagbart.

Däremot så tror jag du försvann då det framgick att han hade ett flertal diagnoser som du hade missat helt. Men nu vet du ju hur det ligger till med det.
Citera
2016-12-22, 22:24
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Det är egentligen helt meningslöst att diskutera med dig eftersom du enbart verkar ta till dig den världsbild som själv passar dig eller alternativt är kompis med galningen. För annars är det helt sjukt hur du kan sitta här och slåss med näbbar och klor för att ta Martin i försvar.

Att Lotta inte polisanmälde tidigare beror som jag tidigare skrev på att Martin uppträdde mycket hotfullt mot henne och kände sig rädd. Vad är det du inte förstår?

Men fattar du inte.
Martin hade omkring 22- 24/5 postat en bild på sig kramandes en annan kvinna (Angelica) på sin Facebooksida. Lotta blev enormt svartsjuk. När han inte hört av sig på några dagar gick hon till polisen och pratade om misshandel med sårskada på foten, blåmärken och revbensbrott som hade skett många veckor tidigare - hon hade inga som helst skador kvar att visa upp. Hon ville 25/5 inte göra en ordentlig polisanmälan.

När hon åter fick kontakt med Martin kring 26-27/5 och han försäkrade henne att hon var hans enda kvinna - ville hon inte längre anmäla. Hon avslutade kontakten med polisen, trots flera påstötningar från polisen, och träffade Martin istället. Det träffades hade sex, umgicks, tränade o hade stämt träff samma dag han kom hem till henne på natten. Hon skickade mängder av sms där hon skriver om sina drömmar om en gemensam framtid med Martin.

Så försök förstå att Lotta var all in i relationen med Martin och - tyvärr - inte var rädd för honom.
Senast redigerad av Solglittret 2016-12-22 kl. 22:57.
Citera
2016-12-22, 22:28
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ja, verkligen surt för samhället om inte annat. Men du vet juridiken den är snårig och svårtydd många gånger. Lagstiftaren vill ett och HD tolkar formuleringar och då blir det så här. Huvudsaken är att man vet att regeringen inte vill släppa på livstidsstraffet när det gäller mord. 18 år bra, men inte riktigt godtagbart.

Däremot så tror jag du försvann då det framgick att han hade ett flertal diagnoser som du hade missat helt. Men nu vet du ju hur det ligger till med det.

Mja, surt för samhället vet jag inte om det är, samhället försökte men patienten ville inte så dom och händelse är ju trots allt logiska och tragiska men du får ju gärna drömma vidare om någon magisk lagändring som ändrar faktum om att ifall Lotta hade gjort ett vettigt val när hon såg Martins CV, vilken vaken människa som helst hade ju backat så långt bort som möjligt men tråkigt nog inte Lotta.

Diagnoser på Martin känner jag inte riktigt igen men du kommer helt säkert att upplysa mig om dem.
Citera
2016-12-22, 22:29
Medlem
Citat:
Men fattar du inte.
Martin hade omkring 22- 24/5 postat en bild på sig kramandes en annan kvinna (Angelica) på sin Facebooksida. Lotta blev enormt svartsjuk. När han inte hört av sig på några dagar gick hon till polisen och pratade om en misshandel med sårskada på foten, blåmärken och revbensbrott som hade skett många veckor tidigare - hon hade inga som helst skador kvar att visa upp. Hon ville 25/5 inte göra en ordentlig polisanmälan.

När hon åter fick kontakt med Martin kring 26-27/5 och han försäkrade henne att hon var hans enda kvinna - ville hon inte längre anmäla. Hon avslutade kontakten med polisen, trots flera påstötningar från polisen, och träffade Martin istället. Det träffades hade sex, umgicks, tränade o hade stämt träff samma dag han kom hem till henne på natten. Hon skickade mängder av sms där hon skriver om sina drömmar om en gemensam framtid med Martin.

Så försök förstå att Lotta var all in i relationen med Martin och - tyvärr - inte var rädd för honom.
Som sagt det råder delade meningar om vilken bild som verkligen stämmer här. Hon kan mycket väl ha varit svartsjuk men du vet knappast något om att hon var rädd för honom eller inte. Att det tog 15 gånger innan hon polisanmälde, borde inte det vara ett tecken på att hon var rädd? Tänk logiskt nu.
Citera
2016-12-22, 22:37
Medlem
Citat:
Martin ska dömas ordentligt hårt o rättvist för det han har gjort. Inget annat.
Han har visserligen dömts för grov misshandel tidigare - men det var när han var tonåring och över ett decennium sedan. Därefter har han "endast" dömts för lindrigare brott fr a lindrigt narkotika brott och misshandel av tidigare flickvänner. Han är aldrig dömd för mord, våldtäkt, kidnappning, mordbrand, rån eller liknande allmänfarliga brott.

Han är en kvinnomisshandlande anabolstin kåkfarare. Hans våld har förutom när han var väldigt ung uteslutande riktats mot kvinnor han haft förhållande med. En av dessa kvinnor som frivilligt blev hans käresta har han misshandlat till döds. För det ska han dömas - hårt.

Att Martin ska dömas till längsta möjliga tidsbegränsade fängelsestraff på 18 år för vad han gjort Lotta är välförtjänt. Men han är inte värre än andra likartade våldsbrottslingar o han är sannolikt ingen fara för andra är kvinnorna som väljer honom.

Hagamannen var en riktig samhällsfara, dessutom klassad som sannolik återfallande i brott - men han är fri numera. Om ribban för domar och frisläppande ligger så att Hagamannen och mördaren i Malmö får komma ut efter 2/3 - ja då tycker inte jag att just Martin ska "ruttna i fängelset".

Ja. Du minimerar sannerligen hans digra brottsregister. Den är vääldigt lång. Betydligt längre än vad du hävdar. Varför?
Citera
2016-12-22, 22:44
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Mja, surt för samhället vet jag inte om det är, samhället försökte men patienten ville inte så dom och händelse är ju trots allt logiska och tragiska men du får ju gärna drömma vidare om någon magisk lagändring som ändrar faktum om att ifall Lotta hade gjort ett vettigt val när hon såg Martins CV, vilken vaken människa som helst hade ju backat så långt bort som möjligt men tråkigt nog inte Lotta.

Diagnoser på Martin känner jag inte riktigt igen men du kommer helt säkert att upplysa mig om dem.

Nja, lagändringen skedde redan 2014, men lagrådet påpekade att man formulerat sig fel. Det brydde sig inte regeringen om utan körde på. HD gick på lagrådet vid kommande domslut gällande påföljden för mord. Så ingen drömmer utan det finns och även förarbetet som faktiskt går att läsa om man nu känner för det. Det som sker nu blir att formulera om sedan är det back on track så att säga.

Nä, antisocial personlighetsstörning och grov ADHD har jag för mig det handlade om. Lotta begick inte brott om du nu missat detta menar jag. Mord i nära relation har minskat eftersom fler får skydd och även blir mer oberoende, så det är bara lagföra och köra på så ska du se att kräken till misshandlare hamnar inom lås och bom.
Citera
2016-12-22, 22:47
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Herregud vilken inskränkthet.

hoppa på huvudet som en vattenmelon.

kliniskt ren från droger vid obduktionen. Han är klassad redan och är psykopat vilket innebär noll empati.

Har du inte lärt dig av dina tidigare faktafel i tråden?

1. Martin hoppade aldrig på Lottas huvud
2. Kokain går ur blodet efter 2-3 timmar - Lotta låg 3 dygn på sjukhus innan hon avled. Klart hon inte hade kokain i blodet vid obduktionen.
3. att man är klassad som i dagligt tal psykopat innebär inte att man har "noll känslor"

Sluta med din förvanskning av sanningen, håll dig till fakta. Det blir tröttsamt annars.
Senast redigerad av Solglittret 2016-12-22 kl. 22:52.
Citera
2016-12-22, 22:51
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Som sagt det råder delade meningar om vilken bild som verkligen stämmer här. Hon kan mycket väl ha varit svartsjuk men du vet knappast något om att hon var rädd för honom eller inte. Att det tog 15 gånger innan hon polisanmälde, borde inte det vara ett tecken på att hon var rädd? Tänk logiskt nu.

Nej 15 misshandelstillfällen och ändå fortsätta med sex o sms om en gemensam framtid o barn, tyder i mitt tycke inte på att hon var rädd för honom. Hon var antagligen kär. Bland smsen finns det många där hon tjatar på honom att ses o höra av sig, där hon är sur för att han inte återkommer osv.
Citera
2016-12-22, 22:51
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Nja, lagändringen skedde redan 2014, men lagrådet påpekade att man formulerat sig fel. Det brydde sig inte regeringen om utan körde på. HD gick på lagrådet vid kommande domslut gällande påföljden för mord. Så ingen drömmer utan det finns och även förarbetet som faktiskt går att läsa om man nu känner för det. Det som sker nu blir att formulera om sedan är det back on track så att säga.

Nä, antisocial personlighetsstörning och grov ADHD har jag för mig det handlade om. Lotta begick inte brott om du nu missat detta menar jag. Mord i nära relation har minskat eftersom fler får skydd och även blir mer oberoende, så det är bara lagföra och köra på så ska du se att kräken till misshandlare hamnar inom lås och bom.

Mja, hur tänker du nu?

Mord i nära relation ligger ju konstant fast trots alla ansträngningar från diverse regeringar, de agerar ju konstant fel (regeringarna), satsade de lite resurser på att upplysa kvinnor med lite vanligt sunt bondförnuft så skulle deras siffror bli bättre men sådant är ju förbjudet nu i dessa Rokstider.

Om regering oavsett färg och kulör skippade Roks irrläror så skulle problemet kunna lösas men det lär ju inte hända.
Citera
2016-12-22, 22:52
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Har du inte lärt dig av dina tidigare faktafel i tråden?

1. Martin hoppade aldrig på Lottas huvud
2. Kokain går ur blodet efter 2-3 timmar - Lotta låg 3 dygn på sjukhus innan hon avled. Klart hon inte hade kokain i blodet vid obduktionen.
3. om man är klassad som i dagligt tal psykopat innebär inte att man har "noll känslor"

Sluta meddin förvanskning av sanningen, håll dig till fakta. Det blir tröttsamt annars.

Jaha, ska jag anse att detta är ditt svar på att Martin var anhållen i sin frånvaro pga att Lotta inte polisanmälde honom? Kan inte du förklara det för oss här hur man anhåller någon som inte är polisanmäld?

Han sparkade på Lottas huvud. Och har tidigare hoppat på misshandelsoffers huvud med benämning som en vattenmelon. Du vet inte när proverna togs, och som sagt så var Martin den som försåg Lotta med kokain dom få gånger hon kände sig tvingad att ta detta. Som du redan vet är det inte så att brottet i sak tar fasta på just dina fantastiska åsikter om vad Lotta gjorde, tog, sade eller hade på sig. Inte heller hur hon bodde. Jag tror du får vara mer specifik så som vilket brott du menar Lotta har begått? Efter dina masspostningar framgår det inte riktigt vilken brottslig gärning Lotta begick, mer än att du då anser att hon bär skuld till sitt eget mord. Det är ju mer eller mindre stolpskott som anser detta och vi andra diskuterar brottet/mordet. Du har inget att lära mig angående fakta om du tror det. Hahhaha.. käre spann vatten.
Senast redigerad av Moosky 2016-12-22 kl. 22:54.
Citera
2016-12-22, 22:54
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Mja, hur tänker du nu?

Mord i nära relation ligger ju konstant fast trots alla ansträngningar från diverse regeringar, de agerar ju konstant fel (regeringarna), satsade de lite resurser på att upplysa kvinnor med lite vanligt sunt bondförnuft så skulle deras siffror bli bättre men sådant är ju förbjudet nu i dessa Rokstider.

Om regering oavsett färg och kulör skippade Roks irrläror så skulle problemet kunna lösas men det lär ju inte hända.

Nä, det är framtaget och klargjort att man tror det beror på just oberoendet och att man får mer skydd. Det är inte ROKS utan BRÅ har jag för mig. Men det säger ju sig självt om du syr in någon och skyddar den utsatte, så blir det svårare att döda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in