2016-12-22, 14:49
Medlem
cyberkalles avatar
RB Leipzig köper sin arena samtidigt så planerar dom att bygga ut den från nuvarande kapacitet på 42 599 till 57000.
Citera
2016-12-22, 16:11
Medlem
motvalls avatar
Som väntat blir Forsberg avstängd tre matcher; Frankfurt(h), Hoffenheim(h) och Dortmund(b). Tror han skulle behövas för RBL i alla av dem.
Citera
2016-12-22, 16:26
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Niva gillar inte heller RBL
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/8MdR2/niva-rb-leipzig-krossat--jag-njot-i-fulla-drag
Brukar inte vara så imponerad av vad han skriver, speciellt inte om tysk fotboll, men denna gång har han helt rätt. Har man ogillat vad RB sysslat med i flera år går det inte att vända kappan efter vinden bara för att laget gått bra och har Forsberg.

----
En annan fråga, eller kanske inte. I matchtråden diskuterades varför det finns ett begrepp "engelsk vecka" när lagen spelar på vardagskvällar. Förklaring till detta finns där men jag har en känsla av att detta med matcher fasta dagar under helgen (utom då fredagkväll och måndag för BL2) beror dels på tysk konservatism men också på att man bryr sig om bortasupportrarna.

Är ju enklare att ta sig 40-50 mil en helg än en vardag. Undrar om inte det sistnämnda beror på att klubbarna, med få undantag, är medlemsägda? Får TV-bolagen och ekonomerna bestämma blir det givetvis matcher alla dagar i veckan.
Citera
2016-12-22, 16:26
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
RB Leipzig köper sin arena samtidigt så planerar dom att bygga ut den från nuvarande kapacitet på 42 599 till 57000.
Jag trodde de ägde den sedan tidigare. Centralt belägen är den i vart fall, med det passande namnet Zentralstadion.
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Som väntat blir Forsberg avstängd tre matcher; Frankfurt(h), Hoffenheim(h) och Dortmund(b). Tror han skulle behövas för RBL i alla av dem.
Är inte tre matcher kutym för ett direkt rött kort i Bundesliga?
Citera
2016-12-22, 16:38
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Jag trodde de ägde den sedan tidigare. Centralt belägen är den i vart fall, med det passande namnet Zentralstadion.
Trodde också så, men antagligen var ägandet inte 100%. Tyvärr heter den inte Zentralstadion längre utan, givetvis, RedBull Arena.
Citat:
Jo, men det kan som i andra ligor både bli kortare eller längre när man tittar på förseelsen i efterhand.
Citera
2016-12-22, 16:40
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Trodde också så, men antagligen var ägandet inte 100%. Tyvärr heter den inte Zentralstadion längre utan, givetvis, RedBull Arena.
Inte i folkmun senast jag var där i alla fall. Fast då spelade RBL förvisso inte i 1. BL.
Citat:
Jo, men det kan som i andra ligor både bli kortare eller längre när man tittar på förseelsen i efterhand.
OK, men ingen förlängd avstängning då utan det normala straffet.
Citera
2016-12-22, 16:52
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Inte i folkmun senast jag var där i alla fall. Fast då spelade RBL förvisso inte i 1. BL.
Det där med att byta namn på gamla arenor är ett otyg som inte minst florerar i Tyskland. Bygga nytt och då ge planen ett företagsnamn är en sak men namnbyte och så tro att det ska funka är rent ut sagt korkat. Vem fan säger exempelvis Signal Iduna Park istället för Westfalenstadion?
Citera
2016-12-22, 16:56
Medlem
gato12s avatar
Citat:
I matchtråden diskuterades varför det finns ett begrepp "engelsk vecka" när lagen spelar på vardagskvällar. Förklaring till detta finns där men jag har en känsla av att detta med matcher fasta dagar under helgen (utom då fredagkväll och måndag för BL2) beror dels på tysk konservatism men också på att man bryr sig om bortasupportrarna.
Trodde det var för att det var i anslutning till jul. I England så tar man ingen julpaus, man växlar ju snarare upp.
Citera
2016-12-22, 17:07
Medlem
C0ws avatar
Thiago passar bollen till tomten som springer i djupled

https://s24.postimg.org/9w8ir9wxh/Thiagoa.gif
Citera
2016-12-22, 17:53
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Det där med att byta namn på gamla arenor är ett otyg som inte minst florerar i Tyskland. Bygga nytt och då ge planen ett företagsnamn är en sak men namnbyte och så tro att det ska funka är rent ut sagt korkat. Vem fan säger exempelvis Signal Iduna Park istället för Westfalenstadion?
Det svåraste namnet jag känner till är Gamla (?) Ullevi. Alltså nya Gamla Ullevi. Inte Nya Ullevi eller Gamla Ullevi, eller gamla Gamla Ullevi. Gamla Ullevi!

Apropå Hummels frisyr, som alltså kom till på grund av ett förlorat vad under Oktoberfest:
Der Postillon - Robben neidisch auf Hummels: "Warum hat keiner meine neue Frisur bemerkt?"
Citat:
Das Interview fand ein jähes Ende, als Robben von einem der Journalisten gefragt wurde, was das denn nun konkret für eine Haarfarbe sei, die er jetzt trage, und welche er zuvor hatte. Robbens Antwort lautete lediglich: "Argh!" Dann stürmte er aus der Mixed Zone.
Citera
2016-12-22, 18:10
Medlem
cyberkalles avatar
[quote=motvall|59375961]Brukar inte vara så imponerad av vad han skriver, speciellt inte om tysk fotboll, men denna gång har han helt rätt. Har man ogillat vad RB sysslat med i flera år går det inte att vända kappan efter vinden bara för att laget gått bra och har Forsberg.

[quote]

Jag tänkte på dig när jag läste artikeln.

[quote=Samizdat|59375966]Jag trodde de ägde den sedan tidigare. Centralt belägen är den i vart fall, med det passande namnet Zentralstadion.

[/deQUOTE]

Även jag trodde att dom redan ägde arenan så jag läste artikeln flera gånger.

Läste på eurosports facebooksida där många tyckte att Forsbergs straff var galet hårt och det skulle aldrig blivit ens rött om det inte vore för att det var Bayern dom mötte.

Edit:Vad märkligt mitt citerande blev.
Citera
2016-12-22, 18:13
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Det svåraste namnet jag känner till är Gamla (?) Ullevi. Alltså nya Gamla Ullevi. Inte Nya Ullevi eller Gamla Ullevi, eller gamla Gamla Ullevi. Gamla Ullevi!

Apropå Hummels frisyr, som alltså kom till på grund av ett förlorat vad under Oktoberfest:
Der Postillon - Robben neidisch auf Hummels: "Warum hat keiner meine neue Frisur bemerkt?"

Hahaha jag kan inte annat göra än att hålla med Robben
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in