2016-12-22, 14:35
Medlem
brianmolkos avatar
Är det slutgiltigt om inte Högsta Domstolen tar upp det ?
Citera
2016-12-22, 14:42
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Blir folk ens förvånade över svensk lagstiftning längre? Han hade ju fått ännu lägre straff om han inte åkt på narkotika också. Straffet sänks ju inte så mycket nu ändå då livstid inte är livstid i Sverige.

Hade det varit ett annat land hade det som exempel kunna bli att istället för livstid(bokstavligt talat) hade han fått 90år i fängelse. Men här blir det 18 med möjlighet att komma ut efter 12...

Ni vet förhoppningsvis vad ni ska rösta på nästa val om ni är trötta på daltandet i svenska fängelser och den horribla lagstiftningen.

Ja inte ska vi rösta på kriminalkramarna Sverigedemokraterna iaf, de vill ju att vi ska lägga mer pengar på gängen, då lika gärna polisen kan åka ut och gripa en kvinnomisshandlare eller inbrottstjuv, eller nättjuv istället för en gängmedlemskjutning som kan vänta.
Citera
2016-12-22, 14:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Det verkar så lätt, eller hur?

Men vet du vad Martin sa eller hotade henne med snarare, då hon kanske sa att hon kommer att anmäla honom? Vet du hur stark han var mot henne? Han hotade kanske att ta ihjäl såväl henne som hennes nära och kära? Och sannerligen är han kapabel till sådana handlingar. Vi har varit i luven på varandra tidigare gällande detta ämne och vi kommer inte komma någonstans nu heller. Men det fungerar inte så att allt är "svart eller vitt" = Anmäl så slipper du problemen, anmäl inte så får du skylla dig själv (enligt hur jag tolkar ditt resonemang)

Nu hade Lotta inga barn, men min fd plågoande hotade att döda våra barn om jag anmälde, pratade med någon osv. Man vill inte att ens nära o kära ska betala för dina dåliga val. Så man väljer att inte anmäla.

Jag vill minnas att Lotta faktiskt gjorde en anmälan med tog tillbaka den? Jag kan blanda ihop detta men såvitt jag vet så kan man inte ta tillbaka en sådan anmälan eller så förvandlas den till allmänt åtal. Minns jag fel gällande att hon anmälde och tog tillbaka?

Han hotade både Lotta och hennes anhöriga till livet.
Vissa i tråden tycks tro att de vet ALLT om L & Ms relation, baserat på vad de läst i Fupar och media. De förstår inte att mycket har sagts och gjorts, Lotta och Martin emellan, som inte finns att läsa eller beskåda någonstans. De målar upp sin egen bild av relationen, och håller benhårt vid den.

Vi andra, förnuftiga människor, begriper att den här relationen var mer komplex än så.
Senast redigerad av Pripps3.5 2016-12-22 kl. 14:46.
Citera
2016-12-22, 14:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Ja inte ska vi rösta på kriminalkramarna Sverigedemokraterna iaf, de vill ju att vi ska lägga mer pengar på gängen, då lika gärna polisen kan åka ut och gripa en kvinnomisshandlare eller inbrottstjuv, eller nättjuv istället för en gängmedlemskjutning som kan vänta.

SD har länge stått för strängare straff för grova brott. Vilket regeringen nu har lagt fram, som sitt egna förslag.
Citera
2016-12-22, 14:46
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
SD har länge stått för strängare straff för grova brott. Vilket regeringen nu har lagt fram, som sitt egna förslag.

Tycker verkligen vi ska lägga fokus på offer ibland också
Citera
2016-12-22, 14:47
Avslutad
Citat:
Tycker verkligen vi ska lägga fokus på offer ibland också

Självklart, det ena behöver inte utesluta det andra.
Citera
2016-12-22, 14:49
Medlem
Hat Molesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Som jag sagt tidigare det här är inget som ger livstid annars så varför nu? finns flera som strypt ihjäl eller huggit ihjäl med kniv och fått betydligt mildare straff.

Han fick livstid för strypning:
(FB) Alexandra Savic mördad i Finspång. Kopplingar till mordbrand 2015-02-26
Citera
2016-12-22, 14:50
Medlem
Det är bara att hoppas att han inte kommer levande ut innan strafftiden är slut.
Citera
2016-12-22, 14:54
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Sverigedemokraterna vill öka straffen totalt. Gällande alla grova brott. Klart som fan det behöver läggas mycket mer resurser på gängen? Dock har vi inte de resurserna idag men om vi skulle skära ner på annat så kan vi nog sätta dit både gängen, kvinnomisshandlare och inbrottstjuvar ska du se.

Vi har idag inte råd att ha folk i fängelse. Å andra sidan kommer det inte ens bli fullt rättvist om SD får makt och ökar straffen lite grann. Så åt helvete är svensk lagstiftning och straffskala.
Citera
2016-12-22, 14:54
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borgir82
Skämtar du med mig nu,eller!? Han har samlat på sig 13(!)st tingsrättsdomar där samtliga avser våldbrottslighet.Han är en fullblodspsykopat och direkt livsfarlig mot allmänheten och ett hot mot samhället. Därför måste han sitta inne på livstid. Hur kan du ens påstå nåt så idiotiskt?

Nej han ger sig inte på folk i samhället i almänhet. Tyvärr - eftersom det hade varit lättare att hålla honom inlåst då. Han rånar inte, skjuter inte skarp, våldtar inte, är inte pyroman eller kidnappare.

Han är en anabolstin missbrukande skitstövel som ger sig på de kvinnor han gillar och har ett förhållande med. För det borde han straffas hårt och genomgå någonslags hjärntvättande personlighets uppstramning.

Men, nej han är inte "Sveriges farligaste brottsling" eller "den som skapat mest lidande" eller ens "vår dyraste kriminelle". Han är en kvinnomisshandlande missbrukar. Varken mer eller mindre.
En riktig skithög! Som dessutom på inget sätt döljer sin historia för de kvinnor han träffar.

Så hur sjutton kunde han charma Lotta, Angelica osv. O dessutom misshandla även dem - och en del av dem älskar honom fortfarande .

Men som sno och jag o en del andra har sagt här - vi kan INTE skydda kvinnorna mot Martintyper om de inte själva förstår att undvika honom. Och ja - han fulkomligt " skriker " fara för en presumtiv kärlek. Angelica såg det uppger hon men ville ändå. Det borde Lotta också kunnat se , men även hon ville antagligen ändå umgås o ha sex o kärlek med Martin.
Citera
2016-12-22, 15:00
Medlem
Bedrövligt, han har mördat två gången + ett otal misshandlar. Nu kommer han ut efter 12 år, varav häktestiden inräknas. Sannolikheten att han kommer att begå nya våldsbrott/mord är nog så nära 100% man kan komma. En sådan fullständigt värdelös människa skall naturligtvis aldrig få gå lös på våra gator igen. Det kan vara du eller jag eller någon vi känner som kommer att falla offer för denna fullblodspsykopat så snart han släpps lös.
Citera
2016-12-22, 15:01
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Han hotade både Lotta och hennes anhöriga till livet.
.

Källhänvisning, tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in