Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
Jag håller inte med dig. De som slog ihjäl Yara, han som brände fyra döda i Norrahammar, Hagamannen, Flink som dödade sju, Englas o Pernillas mördare etc har nog skapat mer lidande och kostat mer än Martin.
Martins sista grova våldsbrott skedde för mer än 10 år sedan och när spärrvakten skadades var Martin 17 år. Förutom spärrvakten o den unge mannen som dog på sjukhus månaderna efter misshandeln, har Martin hållit sig relativt lugn i över ett decennium - om man undantar misshandel av den juridiska termen "normalgraden" mot tidigare flickvänner. Det är "normalgradsmisshandel" + narkotikabrott han suttit inne för.
Kort sagt - för gemene man som inte ger sig i lag med Martin har han inte varit någon fara. Han varken rånar, sexmördar, våldtar eller slår främlingar på gatan.
Då kvarstår ju att han egentligen "bara" är farlig för den kvinna som inleder ett förhållande med honom - och tydligen inte ens då, eftersom Angelica klarat från vidare misshandel när hon sa stopp och fortfarande gillar Martin.
Kvar blir tydligen att en kvinna som inleder ett förhållande med Martin riskerar misshandel och en kvinna som inte sätter honom på plats riskerar att bli ihjälslagen.
Om man således ger fan i att bli kär i Martin - utgör han egentligen ingen fara på gatorna.
Så hade Lotta bara låtit bli honom hade hon också - precis som du o jag klarat sig undan Martin.
Det är därför några av oss härinne tycker kvinnan måste ta sitt ansvar o välja bort karlar som Martin. Det blir ju ännu viktigare nu när han faktiskt kommer ut på marknaden i egen hög person igen april 2029.
Jag blir alldeles snurrig i huvudet, när jag försöker följa dina tankegångar.
NU sitter du och slätar över Martin, och har helt glömt bort dina tidigare åsikter om vilket uppenbart kriminellt utseende och beteende han har. DET du tidigare tyckte Lotta borde se, eftersom det var så uppenbart för alla oss andra, som förståndigt nog skyddar oss mot sådana som Martin.
Du sitter även och läxar upp folk, och säger till dem att de inte får kalla folk för idiot, när du upprepade gånger själv kallar Lotta för detsamma.
Som grädde på moset, så försöker du framställa dig själv som juridiskt kunnig. Du
vill, men
kan inte. Så du slänger in lite "juridiska termer" som du läst någonstans, och hoppas på att det blir rätt. Vilket det sällan blir. Men alltid lurar du nån dumj-vel.
SKANDAL med tidsbestämt!
Vilken j-vla julklapp till Lottas anhöriga.
Edit: Och du...
INGEN sätter Martin på plats, inte ens du.
Vem/vad tror du Martin är för typ av människa egentligen?
Det är ju där, du och Sno är helt ute och reser. Ni tror att Martin är en vanlig kille som bara är lite bråkig, mot vissa dumma kvinnor, som borde "sätta honom på plats". Jezus!