Citat:
Tvinga företag att stanna inom landet. Tvinga dem att ha (åtminstone en del)produktion inom USA mha kraftiga skatter, tull och andra lämpliga avgifter. Att importera ska kosta mycket mer så att det inte längre är så gott som gratis att producera i kina och liknande länder för att sen importera.
Det får Trump och tiden utvisa

Deportation on sight, konfiskering av exakt alla ägodelar man kan hitta, höja straffen kraftigt för de som anställer illegala eller låter dem bo hos en i avskräckande syfte eller ger dem någon form av skydd öht, gör att läkare, lärare, rektorer mm skyldiga att rapportera till myndigheter om de misstänker att någon är illegal, stänga läger/härbärgen om det finns några, inte låta dem köra bil, kräv dokumentation vid köp av läkemedel och tobak mm mm.
Citat:
Du missar min poäng och jag vet inte om det rör sig om otydlighet eller med flit, det jag pratar om är de som tror att Trump tänker införa något sorts förbud mot Happy Holidays eller att man ändrar färgen på själva koppen du dricker ditt kaffe ur och inget annat.
Det är dessa individer som jag inte förstår hur de tänker och skulle vilja få ett svar på hur och varför de tänker så som de gör just för att yttrandefrihet är så pass viktigt (även om pressfrihet i USA riskerar att inte få den lyxen men det är en helt annan diskussion)
Det är dessa individer som jag inte förstår hur de tänker och skulle vilja få ett svar på hur och varför de tänker så som de gör just för att yttrandefrihet är så pass viktigt (även om pressfrihet i USA riskerar att inte få den lyxen men det är en helt annan diskussion)
Nej, man ska inte förbjuda någon att säga happy holidays. Däremot ska presidenten och myndigheter använda sig utav merry christmas. De ska sträva mot att folk som kommer dit ska anpassa sig, inte att landet ska anpassa sig till dem. Nej, vi skippar Merry Christmas för att vara mer inkluderande... men att säga happy ramadan är hur lugnt som helst. Eller i Sverige så stryker vi vissa meningar i julsångerna från och med nu, dessa MENA-folk ska inte tvingas höra något om Jesus och julen. Men de som inte vill lyssna på böneutrop vid fittja-moské för att de inte är muslimer ger vi blanka fan i.