2016-12-21, 22:10
Medlem
Kemiske Alis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chorusmachine
Jag hoppas att du trollar

Nej, hon är en vuxen kvinna som gjorde sitt val. Det går inte att komma i efterhand och grina. Du vet inte hur många mord hon redan varit inblandad i, hon var medlem i en terroristorganisation, annars hade hon aldrig kommit in i kalifatets territorium. Hon är lika oskyldig som en nazist eller kommunist.
Citera
2016-12-21, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Jag hoppas att du trollar. Med den genpoolen lär ungen bli ett stort problem.

Det finns en viss sannolikhet för det ja. Men säg ett bättre alternativ.
Att låta ungen växa upp i fucking syrien bland terrorister är inte ett bättre alternativ.

Det är ett barn. Det förtjänar en chans som alla andra.
Citera
2016-12-21, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kemiske Ali
Nej, hon är en vuxen kvinna som gjorde sitt val. Det går inte att komma i efterhand och grina. Du vet inte hur många mord hon redan varit inblandad i, hon var medlem i en terroristorganisation, annars hade hon aldrig kommit in i kalifatets territorium. Hon är lika oskyldig som en nazist eller kommunist.

Hon var 15 år. H
Citera
2016-12-21, 22:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av chorusmachine
Det finns en viss sannolikhet för det ja. Men säg ett bättre alternativ.
Att låta ungen växa upp i fucking syrien bland terrorister är inte ett bättre alternativ.

Det är ett barn. Det förtjänar en chans som alla andra.

Jo, jag håller med om det. Om han växte upp bland IS-idioterna så skulle de ha en självmordsbombare klar och färdig.

Det betyder inte att han kommer att bli problemfri i Svedala.
Citera
2016-12-21, 22:16
Medlem
Citat:

Nej hon är inte enligt någon definition en vuxen kvinna. Speciellt inte i hjärnan. Det går att komma i efterhand och grina just för att hon inte är vuxen, och utifrån den givna informationen vill jag inte hävda att hon var medlem utan snarare en fånge, och kom in som hustru till den som är skyldig.

Det existerar en möjlighet att hon är skyldig, men vi kan inte anta detta för då skulle hela rättstänket vara ihåligt. Tills det skulle vara bevisat får man gå på given information
Citera
2016-12-21, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Jo, jag håller med om det. Om han växte upp bland IS-idioterna så skulle de ha en självmordsbombare klar och färdig.

Det betyder inte att han kommer att bli problemfri i Svedala.

Det kan stämma, han har inte de bästa förutsättningarna. Men man får göra det bästa av en dålig situation. I Sverige kan vi stoltsera med att kunna ge barn förutsättningar (till skillnad från syrien). Sen skulle jag gärna säga att vi även kunde stoltsera med att inte tolerera islam såsom vi gör. För då ger du problembarn som ungens farsa ett incitament till att åka och ställa till med den här skiten.
Citera
2016-12-21, 22:23
Medlem
Citat:

Hon var 15 år. Om du tycker att hon var en vuxen kvinna så hoppas jag att du tycker samma sak varje gång när exempelvis barnäktenskap (där bruden är 15-17 år ) bland asylsökande från de muslimska länderna polisanmäls. SÄPO har förresten kollat henne. Verkar inte som att hon varit inblandad i mord. För övrigt sitter kvinnorna inne i sina hus i "kalifatets territorium". De har få möjligheter begå mord eller vara aktiva i IS.
Citera
2016-12-21, 23:02
Medlem
tycker hon bryter mycket som hjällbo svenska är hom adopterad eller ej stämmer ej med språket
Citera
2016-12-21, 23:07
Medlem
Att sitta bakom en skärm hemma i Sverige och döma denna stackars tjej.
NEJ hon är inte vuxen,varken fysiskt eller psykiskt.
Föräldrarna hade haft problem med henne och därför blev hon placerad på annat ställe. Jag tycker föräldrarna kämpade för sin dotter och man såg att de verkligen älskar henne.
Tycker så synd om hela familjen och ingen hjälp från samhället. Nåt är ju snett i detta landet.
Så den som klankar ner på henne och familjen vill jag säga. Sitt för fan inte och spela viktig och intelligent.
Fram för allt håll truten tills ni själv råkar ut för nåt. Vad orsaken är bakom det hela kan kvitta för alla har rätt att få hjälp!
Citera
2016-12-21, 23:07
Medlem
NeutronStars avatar
Verkar vara en normal, hårt arbetande, kärleksfull medelklass Svensson-familj. Hemskt det som hände killen, var verkligen modigt att åka ner och strida mot diktaturen i Syrien. Var modigt av Marylin också att stå vid hans sida till slutet.

Marylin verkar ambitiös och klipsk för sin ålder som redan pluggar och har klara yrkesmål trots traumat. Jäkligt starkt att vilja arbeta med flyktingar med tanke på vad hon gått igenom. Det kommer nog gå bra för barnet trots att han saknar en far.
Citera
2016-12-21, 23:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lunar56
Herregud så sviniga WT kommentarer.

Vad ska man tycka då menar du? Är det normen att en efterbliven 15-åring blir ihop med en 23-årig jihadist och föder hans unge, tycker du att det är normalt?

I så fall kan du dra åt helvete.
Citera
2016-12-21, 23:27
Medlem
RickardXXIIIs avatar
Beundransvärda föräldrar. Tyvärr lär deras dotter inte vara den enda svenska tjejen som kommer att hamna i klorna på dessa själviska vältränade unga mellanösternmän med extremistiska och antifeministiska åsikter som står i kö för att få stanna i Sverige. Hycklande politiker, myndigheter och medier gör vad de kan för att undvika ålderstester och andra nödvändiga kritiska frågor om dessa. De måste få stanna här, de är ju baaja baeen, menar de.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in