2016-12-21, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kemiske-Allan
Haha, jo. Inklippta scener helta tiden. Allt för att visa på att WT-barn kan dras till IS. Att det är en "socioekonomisk" fråga.

Rökande, hårdrocksälskande, raggar-föräldrar på vischan med massa skräp och illa skött gård.

Håller helt med dig! WT Deluxe! Kolla på pappans fb-en bild tagen den 25 november ute på gården, i bakgrunden trädgårdsmöbler och Parasoll!!! Och allt annat skräp.....Hoppas innerligt att socialen har koll på lillbarnet...Det är en stor risk att han går samma väg som Marilyn-och drar till IS...
Citera
2016-12-21, 21:43
Medlem
Familjen är rätt white trash, men de gav ändå intrycket att bry sig om tjejen och de gjorde ändå vad de skulle för att få hem henne. Som folk varit inne på, många tar dumma beslut när de fortfarande är barn. Den här tjejen verkar dessutom vara utomordentligt korkad utöver sin ringa ålder, så jag tror inte att hon förstod vidden av vad IS är eller vad de står för. Det förtjänar hon inte att straffas för, och det var bra att hon fick komma hem. Också för att svenska folket får en förstahandsbild av vilket jävla avskräde islam är och vad det kan göra med människor. Vad det blir av bruden i framtiden vågar jag knappt tänka på, men man får väl hoppas
Citera
2016-12-21, 21:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av chorusmachine
Familjen är rätt white trash, men de gav ändå intrycket att bry sig om tjejen och de gjorde ändå vad de skulle för att få hem henne. Som folk varit inne på, många tar dumma beslut när de fortfarande är barn. Den här tjejen verkar dessutom vara utomordentligt korkad utöver sin ringa ålder, så jag tror inte att hon förstod vidden av vad IS är eller vad de står för. Det förtjänar hon inte att straffas för, och det var bra att hon fick komma hem. Också för att svenska folket får en förstahandsbild av vilket jävla avskräde islam är och vad det kan göra med människor. Vad det blir av bruden i framtiden vågar jag knappt tänka på, men man får väl hoppas

Vad tror du blir av ungen då som är avlad av en efterbliven kvinna och och en hjärndöd jihadist?

Blivande stort problem för samhället och polisen (den som fortfarande är pliktskyldig).
Citera
2016-12-21, 21:52
Medlem
Tja, nu låter väl knappast ni som spyr ur er hat om WT och apor och allt vad det är, inte som Sveriges intelligensreserv, så jag borde väl inte låta mig provoceras. Men jag kan ändå inte låta bli att skriva några rader efter att ha sett del två av dokumentären.

Hon tog ett förfärligt dåligt beslut när hon valde att följa mig sin kille till IS. Och hon säger själv också att hon ångrar att hon åkte. Men sedan måste jag säga att hon ger ett bättre intryck än jag trodde när hon väl börjar prata.

Hon kan ju resonera kring att hennes man blev hjärntvättad och att hon själv riskerade att bli det om hon skulle stanna. Och hon beskriver också att de hon mötte inte vågade anförtro sig åt varandra, eftersom de inte kunde lita på att det de sa skulle stanna hos mottagaren. Det säger dels något om hennes förmåga att förstå sin omgivning, dels väldigt mycket om vilken pressande miljö hon befann sig i. Tänk själva att inte kunna lita på någon och att hela tiden få itutat i sig IS "sanningar".

Jag tycker att hon var stark som inte tog mer skada än hon verkar ha gjort.

Några faktafel i tråden: nej, hon hade inte stannat om Moqdar hade överlevt. Hon ville ju komma hem redan innan dess. Hon säger också i filen att han förändrades väldigt mycket och att hon såg det. Han förändrade säkerligen sitt sätt att vara gentemot henne också. Och han var det enda hon hade där nere så hon vågade nog inte stöta sig med honom heller.

Att hon blev anklagad för utomäktenskapliga affärer berodde på att hennes rumskompis sa att det hade skett. Ord stod mot ord i rättegången och hon vann. Med tanke på att IS hellre fäller än friar säger det en del om "skuldfrågan".

Men än en gång - det var ett uselt beslut.
Citera
2016-12-21, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Vad tror du blir av ungen då som är avlad av en efterbliven kvinna och och en hjärndöd jihadist?

Blivande stort problem för samhället och polisen (den som finns kvar och bryr sig om sitt arbete).

Ännu värre såklart ja. Förjävla synd om ungen med en död farsa (nog för att hans religion och personlighet kan diskuteras) och en dum ung oansvarig morsa. Man kommer in på en annan diskussion, och tyvärr kan även idioter få barn. Men ändå, jag ser ändå hellre en liten bebis som får växa upp i Sverige än bland terrorister i öknen. För den ungen skulle själv bli terrorist
Citera
2016-12-21, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99

Blivande stort problem för samhället och polisen (den som fortfarande är pliktskyldig).

Barnet har två morföräldrar som arbetar och bidrar till samhället. Och som bryr sig tillräckligt mycket om sin familj för att arrangera fritagningar från IS. Det finns goda förutsättningar för den lille killen att klara sig fint.
Citera
2016-12-21, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Om 15-åringens kille inte hade dött så hade hon fortfarande idag varit en glad liten is-krigares lilla jänta och haft två barn som hon uppfostrat till att självmordsbombning mot otrogna är livets mening..
Det tror jag också. Hon verkar vara så inne i IS att det bara var killens död som fick henne att skakas om och tillfälligt komma ur hjärntvätten, och där fick föräldrarna sin chans att lirka ut henne. Jag tror inte hon hade samarbetat helhjärtat annars.
Om hon alls uppfostrar sonen kommer hon uppfostra honom till radikal muslim, jihadist, inget annat. Jag hoppas jag har fel, men som sagt, inte optimistisk.
Jag har fortfarande respekt för föräldrarna, de verkar göra allt de kan.
Citera
2016-12-21, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Tja, nu låter väl knappast ni som spyr ur er hat om WT och apor och allt vad det är, inte som Sveriges intelligensreserv, så jag borde väl inte låta mig provoceras. Men jag kan ändå inte låta bli att skriva några rader efter att ha sett del två av dokumentären.

Hon tog ett förfärligt dåligt beslut när hon valde att följa mig sin kille till IS. Och hon säger själv också att hon ångrar att hon åkte. Men sedan måste jag säga att hon ger ett bättre intryck än jag trodde när hon väl börjar prata.

Hon kan ju resonera kring att hennes man blev hjärntvättad och att hon själv riskerade att bli det om hon skulle stanna. Och hon beskriver också att de hon mötte inte vågade anförtro sig åt varandra, eftersom de inte kunde lita på att det de sa skulle stanna hos mottagaren. Det säger dels något om hennes förmåga att förstå sin omgivning, dels väldigt mycket om vilken pressande miljö hon befann sig i. Tänk själva att inte kunna lita på någon och att hela tiden få itutat i sig IS "sanningar".
Synnerligen naivt resonemang från Sveriges verkliga intelligensreserv! Du tror på fullt allvar att det handlar om någon hjärntvättning?
Så jävla naivt så klockorna stannar.
Citera
2016-12-21, 22:02
Avslutad
Var var Jesper Söder?
Vad hände med alla pengarna han samlade in?

Inte ett ord om han.
Citera
2016-12-21, 22:02
Medlem
Citat:
Barnet har två morföräldrar som arbetar och bidrar till samhället. Och som bryr sig tillräckligt mycket om sin familj för att arrangera fritagningar från IS. Det finns goda förutsättningar för den lille killen att klara sig fint.

Jo du har rätt. Morföräldrarna verkade ändå godhjärtade. Och det är en långt mer betydelsefull faktor att känna sig älskad och behandlad väl när man växer upp än hur städat det är hemma eller om ekonomin är knaper.
Citera
2016-12-21, 22:03
Medlem
Kemiske Alis avatar
Tjejen är en krigsförbrytare och IS-terrorist. Hon har en IS-unge och kommer fostra en parasit och kriminell. Hon borde utvisas till Syrien, Irak, Afghanistan eller Somalia och hennes medborgarskap bör upphävas.
Citera
2016-12-21, 22:07
Medlem
Citat:

Jag tycker att hon var stark som inte tog mer skada än hon verkar ha gjort.

Några faktafel i tråden: nej, hon hade inte stannat om Moqdar hade överlevt. Hon ville ju komma hem redan innan dess. Hon säger också i filen att han förändrades väldigt mycket och att hon såg det. Han förändrade säkerligen sitt sätt att vara gentemot henne också. Och han var det enda hon hade där nere så hon vågade nog inte stöta sig med honom heller.

Att hon blev anklagad för utomäktenskapliga affärer berodde på att hennes rumskompis sa att det hade skett. Ord stod mot ord i rättegången och hon vann. Med tanke på att IS hellre fäller än friar säger det en del om "skuldfrågan".

Men än en gång - det var ett uselt beslut.
Rätt analys,, Folk snackar WT hit och dit. Likt denna familj ser det ut i det stora. Framför allt på landet. Detta verkar vara 2 hårt knegande föräldrar, med säkert inte allt för hög inkomst. All heder åt dem,,,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in