2016-12-21, 19:49
Medlem
Vilket försprång han har, som att hitta en nål i en höstack i Europa 2016. Härligt också med multipla nationaliteter och identiteter som verkar vara praxis detta folk.
Citera
2016-12-21, 19:52
Medlem
Theoduluss avatar
Tysklands federala kriminalpolis går alltså ut med en belöning på 100 tusen euro för information som leder till gripandet av Anis.

https://www.bka.de/DE/IhreSicherheit/Fahndungen/Personen/BekanntePersonen/Amri/Sachverhalt_Amri.html?nn=61060
Otroligt nog går även SVT ut med ocensurerade bilder på den misstänkte.
http://www.svt.se/nyheter/har-ar-24-aringen-som-jagas-for-lastbilsdadet-i-berlin
Senast redigerad av Theodulus 2016-12-21 kl. 19:54.
Citera
2016-12-21, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TallyStick
Jo men hur hamnade han i passagerarsätet? Det är en väldigt viktig pusselbit. Antingen sköts han när han gjorde något i hytten på det stället eller så fick terroristen kämpa lite för att få över honom dit efter att han skjutits någon annanstans. I vilket fall som helst så är det inte enkelt att ha att göra med 130 kg av död vikt. Ska det samtidigt ha hänt precis innan dådet så är det väldigt högt odds på det.

Som erfaren chaffis (40)år bakom ratten så är det så att man ALLTID sätter sig på passagerarsidan när man gör sitt kaffe och ev brer några mackor. Jag brukar säga att förarplatsen och ratten är din arbetsplats, passagerasätet och den sidan är ditt kök,,och området bakom stolarna är ditt sovrum.

Min teori är att föraren parkerat i närheten av firman han inte fick lossa på på måndagen. Enl uppgifter från godsmottagaren. Öststatsförarna kör ALDRIG långt bort från lossnings/lastningsplatsen i väntan på lossning/lastning. Detta på grund av hårda restriktioner från åkeriägarna om att hålla bränsleförbrukningen nere.

Av erfarenhet så vet jag att dom ofta bara kör ut från företagets gård där dom lossat och inväntar lastorder.

Han har förmodligen glömt att centrallåsa bilen då han klev över till passagerasidan och någon har då slitit upp den olåsta förardörren och skjutit honom omedelbart. Alternativt att någon viftat med en karta utanför hytten och velat ha hjälp att hitta till någon adress. Föraren har då vevat ner fönstret och i detta ögonblick blivit skjuten.

Dom startögonblicken och korta körsträckorna som registrerats av Gps-pucken som var installerad tyder på "övning" av start och stopp inför eventuella rödljus under färden in mot julmarknaden.

En Scania 450R med den nya opticruiselådan är helautomatisk,,ingen koppling finns,,endast gas och bromspedal. Hade det varit en manuell låda med hög och lågväxel och splitväxel hade en ovan förare fått minst 49 "kärringstopp" med 26 ton stål ombord.
Fråga skribenten "Prillen",, han tycks vara den ende som vet något om tung trafik i tråden.

Skälet till min teori om att föraren redan satt i "köket" vid kapningen är att man aldrig ensam skulle ha orkat baxa ca 120-130 kilo medvetslös/död person från förarplats över till "köket".
Senast redigerad av "Suck" 2016-12-21 kl. 20:04.
Citera
2016-12-21, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Hmm, det gjorde jag visst men menade det inte bokstavligt. Well, du får väl en poäng då

Nej, det är ingen dröm. Tycker bara det är konstigt att gärningsmannen flyr och samtidigt lämnar sitt leg kvar så att hans nuna pryder varje tidning. Det måste varit avsiktligt men verkar vara en regel i dessa sammanhang. Kanske för att ta åt sig äran och få sin nuna publicerad i Rumiyah (den nya Dabiq).

En poäng!? Räknade med en guldstjärna..

Jag tror att man kan spekulera i en evighet om detaljer men det viktiga är att man tittar på den stora bilden istället för att snöa in på nonsens.

Man skulle kunna tänka sig att GM i ett rätt tidigt skede själv placerade de ID-uppgifter han ville skulle hittas.
Vi vet inte hur skadad GM är efter attacken eller hur han tänker då. Han kan helt enkelt ha lagt benen på ryggen, i den mån han kunde såklart, och inte alls hade en tanke på en ev. tidigare plan.
Citera
2016-12-21, 19:59
Medlem
Theoduluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Citat:
Vad tyder på att det är en false flag attack?
Normalt vill man såklart dö som martyr i jihad, vilket inte skedde här. En högerextrem rörelse har mycket att vinna då det skapar hat mot muslimer. Att gömma id under sitsen känns genomskinligt.
Men min huvudteori är nog en ensam galen islamist fortfarande.

Är texten du citerar fabricerad? ingen har skrivit det i denna tråd, Ingen har ens pratat om false flag sedan sida 125.
Senast redigerad av Theodulus 2016-12-21 kl. 20:29.
Citera
2016-12-21, 20:05
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deagle66
LIVE: Anti-refugee rally in Berlin met with protest from pro-refugee groups
Live nu på Facebook.
https://www.facebook.com/326683984410/videos/10155030663949411/

Går det att se offrens anhöriga i ögonen och samtidigt manifestera för flyktingar??

Dålig tajming va.
Citera
2016-12-21, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suck
Som erfaren chaffis (40)år bakom ratten så är det så att man ALLTID sätter sig på passagerarsidan när man gör sitt kaffe och ev brer några mackor. Jag brukar säga att förarplatsen och ratten är din arbetsplats, passagerasätet och den sidan är ditt kök,,och området bakom stolarna är ditt sovrum.

Min teori är att föraren parkerat i närheten av firman han inte fick lossa på på måndagen. Enl uppgifter från godsmottagaren. Öststatsförarna kör ALDRIG långt bort från lossnings/lastningsplatsen i väntan på lossning/lastning. Detta på grund av hårda restriktioner från åkeriägarna om att hålla bränsleförbrukningen nere.

Av erfarenhet så vet jag att dom ofta bara kör ut från företagets gård där dom lossat och inväntar lastorder.

Han har förmodligen glömt att centrallåsa bilen då han klev över till passagerasidan och någon har då slitit upp den olåsta förardörren och skjutit honom omedelbart. Alternativt att någon viftat med en karta utanför hytten och velat ha hjälp att hitta till någon adress. Föraren har då vevat ner fönstret och i detta ögonblick blivit skjuten.

Dom startögonblicken och korta körsträckorna som registrerats av Gps-pucken som var installerad tyder på "övning" av start och stopp inför eventuella rödljus under färden in mot julmarknaden.

En Scania 450R med den nya opticruiselådan är helautomatisk,,ingen koppling finns,,endast gas och bromspedal. Hade det varit en manuell låda med hög och lågväxel och splitväxel hade en ovan förare fått minst 49 "kärringstopp" med 26 ton stål ombord.
Fråga skribenten "Prillen",, han tycks vara den ende som vet något om tung trafik i tråden.

Skälet till min teori om att föraren redan satt i "köket" vid kapningen är att man aldrig ensam skulle ha orkat baxa ca 120-130 kilo medvetslös/död person från förarplats över till "köket".

Men polacken levde ju ett bra tag efter kapningen sägs det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Går det att se offrens anhöriga i ögonen och samtidigt manifestera för flyktingar??

Dålig tajming va.

Var nån från vänstern som sa att det värsta med detta var att extremhögern fick vatten på sin kvarn. Hemskheten ligger alltså inte primärt i att oskyldiga blivit manglade under en lastbil utan att några kan dra nytta av det.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
En poäng!? Räknade med en guldstjärna..

Jag tror att man kan spekulera i en evighet om detaljer men det viktiga är att man tittar på den stora bilden istället för att snöa in på nonsens.

Man skulle kunna tänka sig att GM i ett rätt tidigt skede själv placerade de ID-uppgifter han ville skulle hittas.
Vi vet inte hur skadad GM är efter attacken eller hur han tänker då. Han kan helt enkelt ha lagt benen på ryggen, i den mån han kunde såklart, och inte alls hade en tanke på en ev. tidigare plan.

Leget talar för att avsikten var att skjuta mer och begå sjvmorddåd. att det inte hände kan tala för eldavbrott och istället benen på ryggen när ingen plan b fanns. frågan är, VET vi att det INTE fanns ett vapen i hytten? har polisen kommenterat det? han kan även blivit så skadad i hytten i exv handen att vidare pangande ej gick. smärtorna får honom att byta plan. jag har dock svårt att tro att föraren inte var oskadlig gjord innan.
Citera
2016-12-21, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Vilket försprång han har, som att hitta en nål i en höstack i Europa 2016. Härligt också med multipla nationaliteter och identiteter som verkar vara praxis detta folk.

Skulle inte bli förvånad om han befinner sig i Sverige. Med bil tar det ju typ 7-8 h till Sverige från Berlin och han borde hunnit med en morgonfärga antingen från typ Rostock eller Puttgarden.

Med tanke på att man hade en misstänkt ganska tidigt och att herr Anis Amri inte var misstänkt eller känd av Interpol vid det tillfället kunde han säkerligen smita genom passkontroller obehindrat.
Citera
2016-12-21, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jason_Puncheon!
Men polacken levde ju ett bra tag efter kapningen sägs det?

Jag skrev medvetslös/död. Välj och vraka så slipper du baka.
Citera
2016-12-21, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agarebagare
Skulle inte bli förvånad om han befinner sig i Sverige. Med bil tar det ju typ 7-8 h till Sverige från Berlin och han borde hunnit med en morgonfärga antingen från typ Rostock eller Puttgarden.

Med tanke på att man hade en misstänkt ganska tidigt och att herr Anis Amri inte var misstänkt eller känd av Interpol vid det tillfället kunde han säkerligen smita genom passkontroller obehindrat.

Man kan räkna upp ungefär 15 länder han kan befinna sig i, Sverige naturligtivs inkluderat, om han kört med bil.
Sverige är varken mer eller mindre troligt än något annat land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in