2016-12-20, 16:08
Medlem
SeverianTheLames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Viralgranskaren har fått stora Journalistpriset så man kan lita på dom.

Pravda och Krokodil hade alla möjliga utmärkelser som Sovjetunionen kunde ordna fram.

Källkritik handlar om hur man kommer fram till något, inte vem som säger det.

https://en.wikipedia.org/wiki/Nullius_in_verba
Citera
2016-12-20, 16:20
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Viralgranskaren har fått stora Journalistpriset så man kan lita på dom.

Lustigkurre, stora journalistpriset ges bara till dem som suttit i knä på djävulen.
Citera
2016-12-20, 16:52
Medlem
kaiross avatar
Men fan vilka långsökta svar ni kommer med. Det är ju lovdags! Flera veckors sovmorgon och möjlighet att vara uppe hela nätterna med polarna. Har ni glömt hur det var sista veckan i skolan?
Citera
2016-12-20, 17:35
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Jag pratar om ensamkommande barn. De lever mer eller mindre på existensminimum under asylprocessen. Anledningen till att de är glada är att de är i säkerhet undan krig och förföljelse. Samtidigt finns det många traumatiserade också. Alla är inte glada.
Men varför detta behov av att ständigt ljuga? Varför tycker du det är så jobbigt att de får 2000 i fickpengar och 3000 kr i matpengar varje månad, plus gratis boende, mobil, kläder och så vidare?

Skäms du?

https://www.uppsala.se/contentassets/439267e676aa44d68011b8db07e5fd31/27-scn-riktlinjer-ensamkommande-fickpengar.pdf
Citera
2016-12-20, 17:39
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oboro
Dom är glada för att dom inte är deppade svenskar med deras jävla jantelag.

Det roliga är att här i Sverige är jag ett mongo för att jag lever livet och inte är lika tyst som en svensk men utomlands är jag en tyst deprimerad varelse. Det är något allvarligt fel med svenskar. Synd att jag smittats.
Sossesamhälle, mörker dygnet runt, höga skatter, sura kärringar och gubbar, regn och kallt. Vad fan ska folk hit och göra, egentligen? Har de inte tittat på en jordglob? Det här är, trots massinvandring, i mångt och mycket en utvandringsland. Inte ens alla svenskar vill bo här. De flesta vill ha varmt och sköt och trevligt väder. Att det dessutom kostar en dagslön att gå på en vettig restaurang för två personer, är ju bara skamligt.

Klart du blir sjuk när du bor här. Egentligen ska ingen bo här. Det är ovärdigt.
Citera
2016-12-20, 17:43
Medlem
Mad monks avatar
Alla som läst varnagels klassiska inlägg vet varför.
Citera
2016-12-20, 17:47
Bannlyst
Därför att dom är 6 år i huvudet och aldrig har varit i närheten av att känna någon tyngd av ansvar.
Citera
2016-12-20, 17:52
Bannlyst
De tror att de kommer att bli uppassade resten av livet, de tror att svenskarna ser dem som hjältar, de vet att de aldrig kommer att arbeta (ja, detta pack tycker det är positivt), de vet att de kommer få livslånga bidrag och gå före pensionärer och övriga svenskar i den spillran som hette välfärd. Att skräpet är högljudda är medfött i deras trasiga gener! De är vana vid att den som skriker högst får mest. Tyvärr funkar det i detta mesland!
Citera
2016-12-20, 19:27
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonnajo88
De tror att de kommer att bli uppassade resten av livet, de tror att svenskarna ser dem som hjältar, de vet att de aldrig kommer att arbeta (ja, detta pack tycker det är positivt), de vet att de kommer få livslånga bidrag och gå före pensionärer och övriga svenskar i den spillran som hette välfärd. Att skräpet är högljudda är medfött i deras trasiga gener! De är vana vid att den som skriker högst får mest. Tyvärr funkar det i detta mesland!

De lever här och nu morgondagen bekymrar man sig inte så mycket för det tar man den dagen. Är man hungrig kan man äta en nedfallande dadel är man kåt kan man erövra en närliggande by. Medans vi i norr alltid fått kämpa för vår överlevnad lever dessa naturfolk i största välmåga ofta korta men händelserika liv fullt av våld, smuts och konflikter. Mys.
Citera
2016-12-20, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuneiforme
Vänta, du gnäller på fria tider och levererar en artikel från Metro?
Lustigt att du nämner fria tider i sammanhanget. Det är nämligen de som hänvisat till statskontoret som källa och sen låtsat som att det regnat när statskontoret dementerade deras påståenden.

Det står kort och koncist vad jag redan vet gäller enligt statskontoret. Vad är det för fel på statskontoret som källa menar du? Metro återger bara det dem säger. Du är välkommen att ringa upp dem och få bekräftat vad det står. Men det kommer du inte göra. Du "vet" redan. Håhå, jaja.
Citera
2016-12-20, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ashurbanipal123
Och deras föräldrar o syskon är kvar i hålan dom kom ifrån men ändå så är dom glada. Jag ser inte logiken i detta, jag skulle vara hemma och sörja varje dag om det här skulle hänt mig.

Föräldrarna skickar ofta i väg den starkaste i familjen först och ibland är det barnen/pojkarna. Vet inte varför, kanske är pappan sjuklig eller död. Men tanken är att den starkaste ska fly först och "bana väg" för resten av familjen. Om jag förstått det rätt så är det snarare en slags "ära" att skickas iväg för att rädda resten av familjen.

Sedan är ju inte de här barnen som våra curlade svenska barn. De är snarare så krigshärjade att de på ett plan redan är vuxna och därmed inte bryter ihop så lätt, medan våra barn av hemlängtan kan få sammanbrott på ett somrigt veckoläger.
Citera
2016-12-20, 21:33
Medlem
Jag undrar hur du kunde veta att de är flyktingbarn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in